Gå til innhold

Gabriel eller Samuel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes du om navna? Vurderer et av disse til gutten vår, men blir ikke enige. Så da lufter vi like så godt stemninga for navnene her.

Anonymkode: aa3b2...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker begge navnene. Hadde Samuel på min egen guttenavnliste, men fjernet den ved forrige revidering fordi det føltes feil. Men navnet er nydelig da.

Anonymkode: d45d7...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri spurt fremmede på et forum om hvilket navn jeg skulle gitt barnet mitt.. Du bør jo ikke bry deg om vår mening... Jeg synes ikke noe om religiøse navn, så jeg hadde aldri gått for de navnene.

Anonymkode: 254c2...2db

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine navn begge. Men Gabriel er ekstra smukt, ville tatt det 🙂 

Anonymkode: c1b30...640

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel er nydelig men litt for mye engel, ja. Samuel liker jeg ikke. Derimot er bibelske navn som Isak, Jonas, Jakob og Noah fine og moderne! 

Anonymkode: 3918d...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Gabriel er nydelig men litt for mye engel, ja. Samuel liker jeg ikke. Derimot er bibelske navn som Isak, Jonas, Jakob og Noah fine og moderne! 

Anonymkode: 3918d...31f

Klise navn

Anonymkode: c1b30...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel! Samuel for meg høres litt... kurdisk ut? Noe fra midtøsten ett sted kanskje? Ikke rasistisk ment altså😅

Anonymkode: dc23d...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker de i grunn. Men siden de minner meg om religion ville jeg ikke valgt de selv

Anonymkode: 257dc...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri spurt fremmede på et forum om hvilket navn jeg skulle gitt barnet mitt.. Du bør jo ikke bry deg om vår mening... Jeg synes ikke noe om religiøse navn, så jeg hadde aldri gått for de navnene.

Anonymkode: 254c2...2db

Takk for din mening😉 Spør forresten ikke om hvilke navn vi skal gi gutten, kanskje det blir noe helt annet (om vi ikke blir enige mannen og jeg) men vi lufter stemninga for navnene. For jo, det er faktisk interessant å få litt peil på hvordan navnene oppfattes av andre. Navn er svært stigmatiserende og da hjelper det lite om JEG synes navnet er nydelig hvis hvermannsen stort sett mener det motsatte. Det er jo tross alt et annet individ som skal leve i navnet resten av livet- ute i verden blant disse menneskene og da ønsker jeg han det beste utgangspunkt. Selv om det uansett navn alltid vil være noen som «ikke liker» så skal vi i alle fall gjøre vårt for å styre unna de navn som gjør at en umiddelbart stemples nedenom og hjem.

Anonymkode: aa3b2...e01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min heter Samuel. Hyggelig og kjempekjekk. Samuel er fint. 

Anonymkode: 92358...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...