AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Hvilke merke bruker dere på barberingsutstyret dere bruker til intimbarbering? Tenker både barberingskrem/gel, høvel og evt gel/krem til å smøre på etterpå for å ungå røde nupper... Anonymkode: 7f213...e80
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg bruker de rosa barberhøvlene fra Clas Ohlson. De er utrolig gode!!Koster 30 kr for en pk med 30 stk. Bruker ingen barberkrem heller og har aldri opplevd å få nupper eller bli sår
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Får nupper med absolutt alt av høvlet, epilatorer og voksing. Eneste som fungerer foreløpig er hårfjerningskrem, men den tar jo ikke absolutt alt. Forsøkt alle mulige tips for p unngå nupper på Internett, YouTube osv. Anonymkode: 49701...4c9
Oppgitt78 Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får nupper med absolutt alt av høvlet, epilatorer og voksing. Eneste som fungerer foreløpig er hårfjerningskrem, men den tar jo ikke absolutt alt. Forsøkt alle mulige tips for p unngå nupper på Internett, YouTube osv. Anonymkode: 49701...4c9 Prøvd å vaske over huden med dettol umiddelbart etter barbering?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 18 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Prøvd å vaske over huden med dettol umiddelbart etter barbering? Nei ikke prøvd den. Har forsøkt med vibratorrens, middel fra rfsu for å unngå nupper, klorhexidin osv. Forsøkt å smøre på aloevera krem etter nuppene har kommet, å hjelper i en liten stund før de blir mer fremtredende igjen. Skrubber også huden jevnlig. Anonymkode: 49701...4c9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, Badbunny skrev: Jeg bruker de rosa barberhøvlene fra Clas Ohlson. De er utrolig gode!!Koster 30 kr for en pk med 30 stk. Bruker ingen barberkrem heller og har aldri opplevd å få nupper eller bli sår Link til disse? Anonymkode: e80aa...cb6
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Link til disse? Anonymkode: e80aa...cb6 Var disse her https://www.clasohlson.com/no/Engangshøvel-30-pack%2C-rosa/p/Pr442235001 ser ut til at de er ute av produksjon😔 jeg kjøpte i bulk så har over 300 høvler liggende i en skuff😂 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 TS, jeg har grov hårvekst der nede og har slitt i alle år med nupper uansett hvilke forholdsregler jeg tar før, under og etter barbering. Hvilke produkter jeg har brukt har ikke spilt noen som helst rolle. Jeg har vokset meg både profesjonelt og hjemme, og voksingen har vært bedre kun med tanke på varighet av hårfjerningen, men nuppene blir like ille. Masse inngrodde hår som blir til store sår innvendig. Jeg har kommet frem til at jeg vil investere i en IPL-maskin (laser) når økonomien tillater det, jeg ser at dette fungerer veldig bra for mange. Vil da bruke denne sammen med voksing (ja, jeg vokser meg selv på "venusberget" og i sidene, men ikke lenger ned for det gjør for vondt/hårene knekker). Tror laserbehandlingen skal kombineres med litt barbering, uten at jeg har lest meg opp helt. Hvis dette ikke fungerer så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, men kan ihvertfall ikke fortsette å gå rundt med store røde prikker på venusberget, da får typen heller tåle at jeg har mye hår der nede... Anonymkode: e80aa...cb6
Djungelvrål Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 Tar du på antibac etterpå slipper du røde og kløende nupper. Spiller ingen rolle hvilken høvel du bruker så lenge du bytter den ut med jevne mellomrom sånn kanskje hver 3 uke.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, Apocalypte skrev: Tar du på antibac etterpå slipper du røde og kløende nupper. Spiller ingen rolle hvilken høvel du bruker så lenge du bytter den ut med jevne mellomrom sånn kanskje hver 3 uke. Antibac har ikke hjulpet en dritt her. Heller ikke alle mulige andre produkter og behandlinger jeg har prøvd for å forhindre nupper. Anonymkode: e80aa...cb6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 Helt ny høvel, så jeg bruker engangshøvler for intimbarbering. Bruker kokosolje i stedet for skum. Skrubber onrådet godt kvelden før, med skrubbehansker. Lufttørker, Tar alkohol på. Skrubber forsiktig daglig etter barberingen. Jeg hadde alltid store problemer med nupper og inngrodde hår før jeg begynte med denne metoden, nå er det silkemykt og sunt ☺️ Anonymkode: 89667...b34
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt ny høvel, så jeg bruker engangshøvler for intimbarbering. Bruker kokosolje i stedet for skum. Skrubber onrådet godt kvelden før, med skrubbehansker. Lufttørker, Tar alkohol på. Skrubber forsiktig daglig etter barberingen. Jeg hadde alltid store problemer med nupper og inngrodde hår før jeg begynte med denne metoden, nå er det silkemykt og sunt ☺️ Anonymkode: 89667...b34 Du har kanskje ikke veldig kraftig hårvekst? Jeg får "skjeggstubber" på dag 2, så ikke så appetittelig å barbere sjeldnere enn annenhver-tredje hver dag. Og da fungerer jo ikke denne metoden. 😕 Anonymkode: e80aa...cb6 1
Oppgitt78 Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei ikke prøvd den. Har forsøkt med vibratorrens, middel fra rfsu for å unngå nupper, klorhexidin osv. Forsøkt å smøre på aloevera krem etter nuppene har kommet, å hjelper i en liten stund før de blir mer fremtredende igjen. Skrubber også huden jevnlig. Anonymkode: 49701...4c9 Hvis du finner en flaske dettol i butikkhyllene nå, så ville jeg gitt det et forsøk.. Sjekk gjerne innvandrerbutikker, da de pleier å ha dette inne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå