Gå til innhold

Adhd men fungerer som «normalt»

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alle symptomer på adhd men klarer meg likevel greit selvom jeg har store problemer hvis det gir mening hehe. Jeg har ikke diagnosen, men holder på med utredning. Jeg sliter kraftig med konsentrasjon og utsetter alltid oppgaver til siste liten men klarer likevel å få ganske gode karakterer. Jeg sliter også med å sovne men sover heller et par timer på dagen for å «ta igjen» det jeg går glipp av om natten. Jeg glemmer og mister ting men det klarer jeg å leve med og ting fikser seg som regel alltid. Er det noen som faktisk har diagnosen som føler det samme eller betyr dette at jeg ikke har adhd?

Anonymkode: ecd43...529

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Först o främst så är inte ADHD likt för alla, exempelvis mellan gutter og jenter är det väldigt stor skillnad, 
Og hurvida du har det eller inte får du svar på vid utredningen. sen så är det ikke bara kocnentrasjonsvansker man kan ha utan även problem i sociala sammanhang og jobb sammanhang. så dessverre finnes inget facit svar på det du efterfrågar

Skrevet

Det er mye som spiller inn i dette. Helsen generelt, hvordan du har det ellers, oppveksten din, jobb,relasjoner, hvilken hjelp og støtte man har fått rundt seg opp igjennom og nå ellers. 

Som oftest har de med adhd flere diagnoser, det er sjeldent å bare kun ha adhd. Adhd er ikke så gale hovedsaklig, man er bare litt mer uoppmerksom og litt annet smått. Personer som viser store atferdsvansker har noe annet itilegg. 

Det er veldig forkjellig for alle, ingen er like. Alle har ting som er utfordrende adhd eller ei, man lærer hvordan man skal ha det best mulig i hverdagen diagnose eller ei. De som ikke har adhd er ikke perfekt, de kan også slite med ting som en med adhd ikke sliter med. 

Anonymkode: 73d75...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...