Gå til innhold

Andre som har ammet med brystskjold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min var sugesvak og tok ikke puppen den første uka pga. gullsott. 

Sleit skikkelig med ammingen helt til jeg prøvde brystskjold, da fikk hun fint tak og fikk i seg mat!

Har forsatt med brystskjold (baby er nå en måned), men prøver ofte uten. Hun vil ikke ta puppen uten skjoldet, tar kanskje nippelen i noen sekunder. Ingen problem med skjoldet. Hun går fint opp I vekt og har masse våte bleier.

Leser jo overalt hvor ille det er med skjold (melkeproduksjonen, betennelser etc..) lurte derfor på om noen her har erfaring med skjold? Hvor lenge brukte du det? Annet å tenke på?

Lurer også på når melkeproduksjonen blir behovstyrt? Tenker siden det sies at man får mindre melk av skjold..

Anonymkode: 262c2...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

jeg ammet med skjold til lille var ca.3 mnd.:) da sluttet jeg med det, og har ikke brukt det etterpå:) øvde noen ganger uten, begynte med skjold, og tok det av etter ca.halve ammingen. Plutselig en dag ammet jeg uten skjold:) har ikke hatt brystbetennelse mens jeg ammet med skjold. 

jeg mener at melken blir behovsstyrt etter ca.3 mnd., alt før det er hormonstyrt:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også skjoldet i 3 mnd før jeg turte å prøve uten. Aldri noe betennelse eller noe. Mye lufttørking 😂

Anonymkode: 4810b...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :)

Pumpet dere utenom? Gikk babyen greit opp i vekt? Ser det er anbefalt å pumpe, men baby er på puppen store deler av dagen, så syntes det blir dumt å tømme brystene når baby likevel spiser hver 2.-4. time. (En amming varer fort en times tid, på kvelden ligger hun heele tiden). Bør jeg ikke tenke på melkeproduksjonen før hun er ca. 3 mnd da? Siden det sies at skjold kan gjøre man får mindre melk.

ts

Anonymkode: 262c2...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! :)

Pumpet dere utenom? Gikk babyen greit opp i vekt? Ser det er anbefalt å pumpe, men baby er på puppen store deler av dagen, så syntes det blir dumt å tømme brystene når baby likevel spiser hver 2.-4. time. (En amming varer fort en times tid, på kvelden ligger hun heele tiden). Bør jeg ikke tenke på melkeproduksjonen før hun er ca. 3 mnd da? Siden det sies at skjold kan gjøre man får mindre melk.

ts

Anonymkode: 262c2...902

Jeg pumpa de første ukene, men egentlig bare fordi hun var urolig på kvelden. Trodde jeg hadde for lite melk, men fant ut at hun reagerte på at jeg spiste og drakk melkeprodukter. Derfor har hun også gått lite opp i vekt. Snudde når jeg kutta ut melkeprodukter:)

helt vanlig at babyen ligger så lenge på kvelden. Slitsomt, men sånn er det:/ hvordan det er med melkeproduksjonen skal jeg ikke svare på, veldig usikker der. Men jeg har ikke merker noe forskjell når jeg ammet med og uten skjold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...