Gå til innhold

Utdrikningslag - nye regler


Sofus21

Anbefalte innlegg

Jeg skal være forlover for ei venninne som snart skal gifte seg (typ tinghus bryllup uten fest). Så meg og hun andre forloveren har lenge planlagt utdrikningslag med fokus på smittevern. Vi blir 10 stk inkludert bruden og vi skulle være hjemme hos ei annen. 
 

i går kom det jo nye regler hvor en husstand maks kan ha fem gjester. Dette setter jo en stopper for en del da alle ti er fra forskjellige husstander. 
 

Hadde jeg vært gjest hadde jeg meldt avbud, men siden jeg er med å arrangerer så føler jeg det blir feil å skulle melde meg ut, men slik ståa er nå så har jeg ikke samvittighet til dette. Blir det veldig feil av meg å enten melde meg ut eller å si at vi blir nødt til å avlyse? Hva hadde dere gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt skal dere avlyse. Dere skal følge reglene, og reglene er nå 5 personer, ikke ti. Så enten får dere avlyse helt, eller så får dere utsette det i håp om at reglene endrer seg før bryllupet. Eller så får dere dele dere i to grupper - selv om det da blir litt snodig for bruden ;)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne at man kan leie et offentlig lokale og stå som ansvarlig arrangør og dermed ha 10 gjester? Hvis det er sånn kan du gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig for å avlyse, men det er hun andre som mener at hvis vi holder god avstand så burde det gå bra. Jeg jo foreslå å leie lokale hvis det da er lov 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sofus21 skrev:

Jeg er veldig for å avlyse, men det er hun andre som mener at hvis vi holder god avstand så burde det gå bra. Jeg jo foreslå å leie lokale hvis det da er lov 

Det hjelper med avstand, men det holder ikke med avstand. Nå vet man jo aerosoler fra syk person kan sveve i luften og smitte alle som oppholder seg i samme rom over tid. I tillegg berører dere samme ting osv. Så hvis en er smittet er sjansen så stor for og bli smittet . Det er jo sikkert liten sjanse for nettopp en av dere er smittet. Men nå kom disse reglene i går av en grunn. Smitten er økende i samfunnet.  Tror nok det riktige her er og avlyse ja. Eller gjøre dette til et arrangement i leid lokale  så disse har ansvaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sofus21 skrev:

Jeg er veldig for å avlyse, men det er hun andre som mener at hvis vi holder god avstand så burde det gå bra. Jeg jo foreslå å leie lokale hvis det da er lov 

Det er revnende likegyldig om at "det burde gå bra". Regler er regler, og gjelder for alle. Også dere. Ikke noe "jammen atte", "skal bare", "men altså". Reglene er for absolutt alle. 

Eldre mennesker som bor på sykehjem for nå besøk EN time i uken. Og så sutrer folk over at de ikke får feste..?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Akuline skrev:

Det er revnende likegyldig om at "det burde gå bra". Regler er regler, og gjelder for alle. Også dere. Ikke noe "jammen atte", "skal bare", "men altså". Reglene er for absolutt alle. 

Eldre mennesker som bor på sykehjem for nå besøk EN time i uken. Og så sutrer folk over at de ikke får feste..?

Mange sutrer over dette ja. Men heldigvis ikke TS. Hun ber om råd her.  Men enig , dette bør avlyses for det er ikke lenger lov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...