Gå til innhold

Skottland

Gjest Oktavia

Anbefalte innlegg

Gjest Oktavia

Vi har veldig lyst til å reise til Edinburgh i høst.

Vi reiser fra Trondheim...Er det da best å reise via London, eller via Torp og Glasgow, eller noe helt annet? ;) Tar gjerne imot tips om både reisemåte og hotell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva som er best når man har Trondheim som utgangspunkt, men fra Glasgow til Edinburgh er det bare en snau time med tog (+ 45 min. fra flyplassen til Edinburgh).

Fra London er det jo mye lenger, men det går fly til Edinburgh derfra for 19 pund så jeg på reklame i London i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke hadde planer om en helg i London, hadde jeg helt klart tatt fly til Glasgow! Mye mindre flyplass, lettere å finne frem, mye kortere vei til Edinburgh osv. Hvis man er skikkelig taxfree-fan er kanskje Heathrow mer spennende, men man skal være ganske shoppinggal for å ikke være fornøyd med Prestwick. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale enten aa reise via Torp til Prestwick eller reise med mellomlanding. Og bytte fly med Ryan air i feks London er bare surr..

Hvis dere reiser til/fra Prestwick kan dere ta buss fra Prestwick til Glasgow og tog derfra, eller buss hele veien.. om jeg ikke husker helt feil tar det 2/3 timer. Prestwick ligger et stykke utenfor Glasgow..

Jeg vil nok anbefale og heller betale litt mer for flybilletten og reise "direkte" (med mellomlanding til Edinburgh.

I Edinburgh er det mange koselige Bed&Breakfast og bo paa som ikke trenger koste saa mye. Vil anbefale og bo i OldTown eller NewTown. En tur paa slottet er et must.. og ellers er det en utrolig vakker by med bra shopping muligheter. Det er ogsaa mange koselige restauranter og den har et bra uteliv.

Gled dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi kjørte rundt i Skottland for noen år siden. Kom til Edinbugh og gikk til turistinformasjonen i sentrum hvor de der formidlet billige B&B. Send en E mail med ønsker. Vi fikk et kjempeflott og stort rom til en billig penge til hele familien ( reiste med baby og fireåring)

Vi anbefale Edinburgh. En fantastisk by med hyggelige mennesker og flott histrikk. Ta en guidet busstur rundt om i byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på dette hotellet, kjempebra og nesten midt i sentrum.

Har også bodd her, det var ikke like sentralt. Litt for langt å gå med hendene fulle av bæreposer. ;)

Som andre sier, en kjempeflott by! :)

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...