Gå til innhold

Hva syns du om Isabella?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker det så godt. I Danmark er det ganske vanlig. Jeg syns det er stødig og elegant, men føler i Norge er det rosa, jålete og intetsigende. Hva syns du om navnet? 

Anonymkode: c8f65...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler det er veldig svensk. Isabelle med eller uten E på slutten er den norske versjonen... Men ellers ett fint navn. 

Anonymkode: aa84f...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg liker det så godt. I Danmark er det ganske vanlig. Jeg syns det er stødig og elegant, men føler i Norge er det rosa, jålete og intetsigende. Hva syns du om navnet? 

Er et typisk navn som er litt hipt og kult fortiden.

Anonymkode: c3272...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig!

Anonymkode: b2fb5...a58

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt pretensiøst og sukkersøtt. I samme kategori som Vanessa, Filippa, osv

Anonymkode: b4ecd...624

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du det, så bruk det. Personlig synes jeg det er temmelig intetsigende. Men det er nok fordi Isabella/Isabell/Isabelle ( og Natalie ),er latterlig mye brukt i området her. I klassen til minste (7 år) er det tre Natalie, en Isabell, to Isabella og en Isabelle. I eldste sin klasse (10 år), er det en Natalie og to Isabella. Har prøvd å vri hjernen min for å finne ut om det var noen film, serie e.l. som har forårsaket denne forkjærligheten for disse navnene i denne årsgruppen. Aleksandra er det også en del av i samme aldersgruppe. Why?

Anonymkode: 4b7d4...bab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg gir Isabella assosiasjoner til unge mødre, bloggere og Øst-Europa. 

Anonymkode: 9a15a...31d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Isabell er kjempefint, ikke såndukkersøtt som Isabella, men fortsatt feminint, men med litt bein i nesa også. 

Anonymkode: cea07...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fordi det er i en kategori der normen har vært å styre litt unna så tror jeg at det er et navn som kan være på vei opp. 
jeg syns det er kult faktisk. Ganske internasjonalt og hva er galt med at det er litt erke-feminint? Ikke alle kan hete Åse og Gunhild liksom. Så ja - internasjonalt er stikkordet. For min del føler jeg kanskje at uttalelsen og sånn funker ut av Norge. 

Anonymkode: 0335c...aaf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isabella er et langt mer gjennomført navn i mine øyne kontra Isabell(e). Med Isabella får jeg sydeuropeiske assosiasjoner. Det er et litt pompøst og voldsomt navn ja, men det er gammelt og litt kult- i samme gate som Victoria. 

Anonymkode: ab5f7...372

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fint, men et veldig populært navn. Så du bør være obs på at flere i samme trinn heter det. 

Anonymkode: b5279...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint. Liker ikke Isabelle som blir nevnt over, mye finere med A ending.

Anonymkode: e2167...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet i seg selv er helt ok, litt for søtt for min smak men ikke ille. Men som nevnt over er det et par Isabellaer (eller Isabell, Isabel, Isabelle) i nesten hver eneste skoleklasse bortover. Så jeg ville styrt unna.

Anonymkode: 2de15...0f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...