Gå til innhold

Kan dette defineres som angstanfall?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at man egentlig opererer med angst og panikkanfall, men jeg opplever av og til noe som egentlig passer mest med beskrivelsen av et panikkanfall, men jeg synes det er litt voldsomt å kalle det det. Forløpet er sånn ca. slik: Av og til kan jeg oppleve å bli brått nedstemt, og så begynner det å bygge seg opp noe i med som jeg ikke helt klarer å beskrive. Det er som om jeg blir skikkelig overveldet, så begynner jeg å bli kortpustet, og kan begynne å gråte (men gjør ikke nødvendigvis det). Når dette skjer har jeg problemer med å puste, føler at jeg ikke får nok oksygen, og blir veldig stresset av inntrykk som mye lyd eller visuelt støy rundt meg. I et forsøk på å gjenvinne kontrollen prøver jeg å holde meg veldig i ro og puste så rolig og kontrollert som mulig, men jeg har ganske lite kontroll over det som skjer inni meg der og da. Når jeg omsider kommer ut av dette er jeg kjempesliten.

Er det noen som vet hva dette er? Jeg kan ikke si jeg har gjenkjent noen utløsende faktor for dette, annet enn at det gjerne skjer på typisk "dårlige" dager der jeg kanskje føler meg litt deppa eller noe.

Anonymkode: 04ce2...8e7

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...