Gå til innhold

Trådløs støvsuger - bra nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden en gammel vanlig støvsuger med ledning og det hele. Vil bytte den ut i en trådløs, men tenker ikke å bruke mer enn maks 1500,- på dette.

Kom over Electrolux ergorapido-serien, og leser i anmeldelsene at mange er fornøyde, men det er flere som skriver sånt som "kan aldri erstatte en vanlig støvsuger, men fint supplement!" eller "bruker den til å ta kattehårene, men kan ikke erstatte vanlig støvsuger". 

Hvorfor?

Har dere noe annet forslag til en støvsuger jeg bør se på? Jeg er vant til en klumpete tung en som er ti år gammel, og trenger virkelig ikke det beste av det beste, men det er viktig at det er litt kraft i den.

Bor i leilighet med hund, har laminatgulv som tåler mye, og det er viktig for meg å fjerne hundehår og støv.

Håper noen kan hjelpe meg :) 

Anonymkode: 3c646...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en dyson til ca 5000 på hytten.

Lett å finne frem og ta raskt over med, men jeg tror en ordinær støvsuger til 1000 kr vil gjøre en bedre jobb om man skal støvsuge hele huset/hytten/leiligheten.

Jeg greier fint å gå og støvsuge med en i 10-15 minutter, men konen sier hun blir sliten i armen.
En ordinær støvsuger koblet i stikkontakt vil nok ha kraftigere sug enn en batteriløsning. Batterivarianten er hjulpet av å ha en rulle som den koster opp med, men like godt er det ikke.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, ekkoet skrev:

Har en dyson til ca 5000 på hytten.

Lett å finne frem og ta raskt over med, men jeg tror en ordinær støvsuger til 1000 kr vil gjøre en bedre jobb om man skal støvsuge hele huset/hytten/leiligheten.

Jeg greier fint å gå og støvsuge med en i 10-15 minutter, men konen sier hun blir sliten i armen.
En ordinær støvsuger koblet i stikkontakt vil nok ha kraftigere sug enn en batteriløsning. Batterivarianten er hjulpet av å ha en rulle som den koster opp med, men like godt er det ikke.
 

Å? Selv en som er så dyr er altså ikke kraftig nok. Så de fleste har fortsatt vanlige med stikkontakt?

Anonymkode: 20b38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva de fleste har, men det er nok ikke snakk om for oss å kaste den gamle støvsugeren enda. Kommer nok an på størrelsen på leiligheten og om det har noe for seg.

Hjemme bruker vi sentralstøvsuger og robotstaøvsuger. Roboten går noen ganger i uken og tar det groveste, så supplerer vi med en skikkelig støvsugning innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bare bruker trådløs støvsuger, og som er fornøyd?

Anonymkode: 20b38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom over Electrolux ergorapido-serien, og leser i anmeldelsene at mange er fornøyde, men det er flere som skriver sånt som "kan aldri erstatte en vanlig støvsuger, men fint supplement!" eller "bruker den til å ta kattehårene, men kan ikke erstatte vanlig støvsuger". 

Hvorfor?

Har dere noe annet forslag til en støvsuger jeg bør se på? Jeg er vant til en klumpete tung en som er ti år gammel, og trenger virkelig ikke det beste av det beste, men det er viktig at det er litt kraft i den.

Bor i leilighet med hund, har laminatgulv som tåler mye, og det er viktig for meg å fjerne hundehår og støv.

Håper noen kan hjelpe meg :) 

Anonymkode: 3c646...ddc

Den kommer i tillegg ja. Den tar veldig dårlig, lite kraft generelt. Du har også hund, det kreves mer for å få bort hårene. 
 

Der er mange tester liggende ut på nett om akkurat trådløse støvsugere. Der er noen som ligger i topp hele tiden, men de har hver sine områder de er gode på. 
 

1500kr er for lite om du vil ha en som varer og erstatter en støvsuger med tråd. Gjør litt undersøkelser nå, også kjøper du på black friday om en måned 😁

Anonymkode: 1746c...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som bare bruker trådløs støvsuger, og som er fornøyd?

Anonymkode: 20b38...337

Ja, men den var litt halvdyr, muligens 4-5 tusen. Fordelen er at den er kjapp å ta fram fra det stativet der den står klar. Ulempen er at utstyret på stanga veier litt. Kraften er god.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare trådløs, en dyson med ca 30 min kapasitet på maks. Av og til går den tom for strøm om hele leiligheten skal tas grundig, men lader seg fort opp. Synes det er helt genialt! Hater å drasse rundt på sentralstøvsuger eller vanlig! Eneste jeg kunne vurdert i tillegg er robot til stue/kjøkken, men det er ikke faktisk nødvendig, så det får bli når vi flytter til hus.

Anonymkode: aacca...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som bare bruker trådløs støvsuger, og som er fornøyd?

Anonymkode: 20b38...337

Jeg! Har Dyson V7 og betalte 2000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Neket skrev:

Jeg! Har Dyson V7 og betalte 2000.

Ok 😊 hvorfor tror du folk sier at dette ikke er nok?

Anonymkode: 20b38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke god om man skal støvsuge bilen...men jeg vet ikke. Holder for meg ihvertfall. Min har ikke verdens beste batteri, og den suger bare fremover, ikke bakover. 
Den vanlige støvsugeren ligger nedpakket i boden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Neket skrev:

Den er ikke god om man skal støvsuge bilen...men jeg vet ikke. Holder for meg ihvertfall. Min har ikke verdens beste batteri, og den suger bare fremover, ikke bakover. 
Den vanlige støvsugeren ligger nedpakket i boden. 

Tar den hundehår? Og kommer den til under møbler? 😊

Anonymkode: 20b38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 6 måneder senere...

Den dysonen vi har, husker ikke modell men kosta vel 6-7000. Den er mer enn god nok.

men blir sliten i armen av å bruke kun den i hele huset.

så sentralstøvsugeren tar hele huset annenhver dag og dyson må til pers et par ganger om dagen på kjøkkenet, og gangen, trappa, ellers der vi spiser, ungene får popcorn etc.

vi har 280 m2 fem barn og dyr. 

så spørs kanskje på hvor stort hus du har også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, TS her igjen :P Har ennå ikke kjøpt støvsuger. 

Har selvfølgelig mest lyst på Dyson eller Philips osv, men disse koster minst 4000,- og det har jeg bare ikke råd til.

Vet dere om noen som er OK som koster under 3000,-?

Anonymkode: 20b38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

kjøpte den beste trådløse til Philips som er til salgs på Elkjøp nå til 4495,- Med den støvsuger jeg hele boligen nøye, 115m2. Denne har bra batterikapasitet og erstattet min gamle støvsuger med ledning. Funker knallbra og støvsuger bedre en min gamle støvsuger med ledning. Jeg ville Iallefall ikke kjøpt en trådløs til 1500,-  Gå for litt mer og da erstatter du din ledningsstøvsuger for godt. Philips sin er også best i test, støvsuger rundt hele hodet og er veldig enkel å benytte. Bedre enn Dyson hvor du må holde knappen inne hele tiden. Denne anbefales på det sterkeste. 
lykke til! 

Anonymkode: 9adbb...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk brukt på finn.no!

Anonymkode: 53759...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har robotstøvsuger og en trådløs dyson for de stedene robotstøvsugeren ikke kommer til. Kunne nok støvsugd hele leiligheten med dyson’en men mye mer behagelig å la robotstøvsugeren gjøre jobben 

Anonymkode: 61f36...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...