Gå til innhold

Hva er en kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ser man at noen er en kvinne? Må hun ha sminke, langt hår, smykker og feminine klær? Er det holdningen? Det kvinnelige kroppsspråket? 
 

Hvordan vet man at man er en kvinne om man ser bort fra de biologiske forskjellene fra å være mann? Er det noe man føler i hodet? Føler man kjønnet?

Er ei kvinne ei med sminke, langt hår, smykker og feminine klær eller kan en kvinne og være uten sminke, ha kort hår, null smykker og gå i jeans og flanellskjorter? 

Anonymkode: 3630c...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både ciskvinner og transkvinner er kvinner. Altså både de som er født som kvinner og de som har endret kjønn.

 

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kvinner I varierende grad føler seg kvinne akkuat som menn i varierende grad føler seg mann.

Anonymkode: 59315...5eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser man at noen er en kvinne? Må hun ha sminke, langt hår, smykker og feminine klær? Er det holdningen? Det kvinnelige kroppsspråket? 

Man ser som regel forskjell på en mann og en kvinne opptil ca 50-100 meter selv om de er usminket og har på seg nøytrale klær.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man at man er en kvinne om man ser bort fra de biologiske forskjellene fra å være mann? Er det noe man føler i hodet? Føler man kjønnet?

Litt vanskelig å se bort fra de biologiske forskjellene siden de er så sammenflettet med kjønnsoppfattelsen. Men ja, som regel "føler" man som det kjønnet man er. (Hva nå det betyr å "føle" seg som et kjønn da, men)

Endret av Hank Amarillo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være så mangt og veldig individuelt. 
 

Personlig føler jeg meg mest kvinnelig dersom jeg har feminine, ubehagelige klær, sminke og undertøy, trekker inn magen og bruker høye heler.. Jeg tenker man er kvinnelig når man er gravid og har barn. Man er selvsagt kvinne dersom man ikke gjør noen av delene, men jeg er deprimert, pessimistisk og føler meg veldig mislykket som kvinne for tiden, men jeg vet jeg er en kvinne. 

I det store og det hele vet jeg ikke hva som gjør at en kvinne er en kvinne, annet enn hva personen tenker om seg selv og hvilke krav de selv har. 

Anonymkode: 226b9...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kvinne er noen med XX kromosom.
Man trenger ikke være feminin for å være kvinne.
Man kan ikke tenke som en kvinne heller, Malala, Ivanka Trump, din mor,  Marie Curie, ISIS kvinner,  alle de tenker sikker annerledes og har forskjellige personligheter, men er fortsatt kvinner. Det de har til felles er at de har XX kromosom.
Veldig enkelt :) 

Anonymkode: 6d6ef...909

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser man at noen er en kvinne? Må hun ha sminke, langt hår, smykker og feminine klær? Er det holdningen? Det kvinnelige kroppsspråket? 
 

Hvordan vet man at man er en kvinne om man ser bort fra de biologiske forskjellene fra å være mann? Er det noe man føler i hodet? Føler man kjønnet?

Er ei kvinne ei med sminke, langt hår, smykker og feminine klær eller kan en kvinne og være uten sminke, ha kort hår, null smykker og gå i jeans og flanellskjorter? 

Anonymkode: 3630c...fe6

Kvinner kan kle seg som menn og oppføre seg som menn og gå turen sminke (selvfølgelig) og fortsatt være fullverdige kvinner, med mindre de vil noe annet.

Anonymkode: 38e47...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun mennesker med XX kronosomer er kvinner. Kostymer, operasjoner og sminke kan aldri gjøre en mann til en kvinne.

Anonymkode: 5bdce...5f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...