AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg er ikke psykolog og kan ikke gi ut diagnoser til personer. Men min ex var tydelig narssisist, han er slik som alle plasser jeg har hørt og lest om narsisissme. Han oppfyller alt, og han skadet meg psykisk. Men det er vanskelig å bli trodd, da han var flink å skjule det. Ingen tror på meg. Alle tror at han var en god kjæreste. Det ble slutt for 1 år siden og jeg trenger noen å snakke med. Men det jeg lurer på er om jeg kan bruke ordet narsissist til legen? Det er vanskelig å bevise at han skadet meg uten å bruke det ordet. Derfor lurer jeg på om jeg skal ha dette på henvisningen til psykolog, at han garantert er narsissist og at det har skadet meg. Vi var sammen i 12 år. Jeg syns det er lettere å si at jeg trenger hjelp pga ett langt og intimt forhold mef en narsissist. Anonymkode: f3397...00d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke psykolog og kan ikke gi ut diagnoser til personer. Men min ex var tydelig narssisist, han er slik som alle plasser jeg har hørt og lest om narsisissme. Han oppfyller alt, og han skadet meg psykisk. Men det er vanskelig å bli trodd, da han var flink å skjule det. Ingen tror på meg. Alle tror at han var en god kjæreste. Det ble slutt for 1 år siden og jeg trenger noen å snakke med. Men det jeg lurer på er om jeg kan bruke ordet narsissist til legen? Det er vanskelig å bevise at han skadet meg uten å bruke det ordet. Derfor lurer jeg på om jeg skal ha dette på henvisningen til psykolog, at han garantert er narsissist og at det har skadet meg. Vi var sammen i 12 år. Jeg syns det er lettere å si at jeg trenger hjelp pga ett langt og intimt forhold mef en narsissist. Anonymkode: f3397...00d Ja, det kan du. Ikke vær redd for det. Men forklar også hvordan han har skadet deg. Slettes ikke alle leger som har kunnskap om narsissisme. Anonymkode: 36dd4...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Det er ikke vanskelig å beskrive hvordan han skadet deg psykisk uten å slenge ut en diagnose. Men narsissisme er ikke en diagnose, det er noe alle har trekk av. Om du mener han lider av narsissistisk personlighetsforstyrrelse, så er det en diagnose. Han har sikkert mange trekk, men det trenger ikke være det han lider av det. Det kan like så godt være en annen personlighetsforstyrrelse, som f.eks emosjonelt ustabil eller dyssosial pf. Eller han kan være bipolar. Eller så hadde han rett og slett en aggressiv adferd under krangler. Hvem vet. Men som du sier, så er du ingen psykolog, så du vet ikke. Du bør heller fortelle legen din hva du har opplevd. Anonymkode: 60cfc...cd8
Fjelltopp Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Jo, du kan si til legen din at du har problemer etter et 12 langt forhold med en narsissist. Du kan si at du har lest deg opp om dette emnet nettopp fordi denne mannen oppførte seg så urimelig at det føltes helt uten om det normale. At han passer inn i alt som beskriver en narsissist. Legen din bør faktisk skjønne hva det er snakk om.
Nymerïa Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig å bevise at han skadet meg uten å bruke det ordet. At du bruker det ordet beviser ingenting. Si at du har vært i et skadelig forhold i stedet. Det er faktisk en opplevelse som du eier selv, ingen kan underkjenne det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå