Gå til innhold

Kjøpe ram


Gjest Spacegirl

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl

Jeg skal kjøpe mer ram til pc'en, og lurer på om det er noe forskjell på om jeg kjøper 2 stk 512 MB brikker eller 1 stk 1GB brikke? Vet jo at summen blir det samme, men er det noe som fungerer bedre enn det andre? Kanskje dumt spørsmål men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen forskjell, annet enn at det er dyrere å kjøpe 1 GB enn to 512 MB. Og så er det jo avhengig av hvor mye ledig plass du har i maskinen din.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I beg to differ.

Det ER forskjell, hvis man skal gå i detaljer. Hvis du har et hovedkort som støtter det som heter 'Dual Channel' vil du få vesentlig økt (ca. 30%) minne-ytelse med 2 x 512 enn 1 x 1024. Og det er slett ikke sikkert det er billigere. Kommer helt an på hva du kjøper, men jeg sitter og ser på et eksempel her, hvor det blir billigere å kjøpe 1 brikke enn tilsvarende i 2 (eller 4) brikker.

Hvis du forteller hva slags hovedkort du har, så kanskje jeg/vi kan hjelpe deg å finne ut om du har dual channel (doble minnekanaler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Tja jeg er usikker på hva hovedkortet heter, men i bruksanvisningen står det MSI Socket A MS-6712 v.1.X ATX :klø: . Sier dette deg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg er usikker på hva hovedkortet heter, men i bruksanvisningen står det MSI Socket A MS-6712 v.1.X ATX  :klø: . Sier dette deg noe?

Dette kortet støtter ikke dual channel, så da blir det det samme om du kjøper 1 eller 2 brikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...