Gå til innhold

Samboer mener det er mitt ansvar med levering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til nå har jeg levert i barnehage. Det har vært lite vakter der jeg jobber, så jeg søkte ny jobb som jeg får være tilkallingsvikar hos. 

Barnehagen åpner 7, og jeg skal være på jobb halv 8. Det er ingen plass å parkere ved jobb uten at det kostet flesk. Jeg må derfor finne bussmuligheter. Det betyr at jeg ikke rekker å levere henne. 

Samboer begynner på jobb kl 7, men har hatt mulighet til å begynne litt senere, men da må han jobbe lenger på dagen. Da jeg tok opp at han må levere ble han sur og sa at nei jeg får finne en løsning. Han kan hente henne, men har ikke mulighet for å levere. 

 

Neivel, men hvorfor er du liksom fritatt fra det ansvaret spørte jeg. "Du rekker vel å levere, også finne en buss"

Kjenner jeg blir så forbanna! 

Anonymkode: a4064...b5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, dette må dere jo bare dele på, når begge to begynner på jobb før åtte. Hvis du begynner halv åtte, er det jo mest naturlig at det er du som leverer henne, du rekker antakelig både å levere og ta en buss. Så får samboeren din innimellom ta seg av leveringa, når han uansett kan komme litt senere - men jeg synes ikke det er fair at han skal komme senere på jobb hver dag. 

Anonymkode: ce8c6...64f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nuith skrev:

Hvem henter henne da, er det deg det også?

Ja det er meg, med mindre jeg begynner på jobb kl 15.

Anonymkode: a4064...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, dette må dere jo bare dele på, når begge to begynner på jobb før åtte. Hvis du begynner halv åtte, er det jo mest naturlig at det er du som leverer henne, du rekker antakelig både å levere og ta en buss. Så får samboeren din innimellom ta seg av leveringa, når han uansett kan komme litt senere - men jeg synes ikke det er fair at han skal komme senere på jobb hver dag. 

Anonymkode: ce8c6...64f

Jeg rekker å levere henne, men jeg rekker ikke gå til busstoppet bussen går fra, for å så ta buss.

Anonymkode: a4064...b5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til nå har jeg levert i barnehage. Det har vært lite vakter der jeg jobber, så jeg søkte ny jobb som jeg får være tilkallingsvikar hos. 

Barnehagen åpner 7, og jeg skal være på jobb halv 8. Det er ingen plass å parkere ved jobb uten at det kostet flesk. Jeg må derfor finne bussmuligheter. Det betyr at jeg ikke rekker å levere henne. 

Samboer begynner på jobb kl 7, men har hatt mulighet til å begynne litt senere, men da må han jobbe lenger på dagen. Da jeg tok opp at han må levere ble han sur og sa at nei jeg får finne en løsning. Han kan hente henne, men har ikke mulighet for å levere. 

 

Neivel, men hvorfor er du liksom fritatt fra det ansvaret spørte jeg. "Du rekker vel å levere, også finne en buss"

Kjenner jeg blir så forbanna! 

Anonymkode: a4064...b5f

Felles barn felles ansvar, samboer bør evne å levere og

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg rekker å levere henne, men jeg rekker ikke gå til busstoppet bussen går fra, for å så ta buss.

Anonymkode: a4064...b5f

Da synes jeg både du og samboer bør bli enige om faste dager i uka hvor dere leverer. Han må bidra litt han også, men det er ikke fair at han skal komme senere på jobb hver dag, så da synes jeg dere bør dele på det. 

Anonymkode: ce8c6...64f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som har sjef som blir minst sur ved forskjøvet arbeidsstart bør levere. Men det må også veies opp mot organisering av henting.

Anonymkode: beaf1...132

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din unge ditt ansvar.


Om han ikke vil jobbe lenger på dagen så er det ganske forståelig.

Han sier han kan hente ungen, så la han gjøre det. 

Anonymkode: 8ab50...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din unge ditt ansvar.


Om han ikke vil jobbe lenger på dagen så er det ganske forståelig.

Han sier han kan hente ungen, så la han gjøre det. 

Anonymkode: 8ab50...0d0

Felles barn, felles ansvar.

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg både du og samboer bør bli enige om faste dager i uka hvor dere leverer. Han må bidra litt han også, men det er ikke fair at han skal komme senere på jobb hver dag, så da synes jeg dere bør dele på det. 

Anonymkode: ce8c6...64f

TS er tilkallings ansatt mao ikke sikkert hen vet det før dagen før

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din unge ditt ansvar.


Om han ikke vil jobbe lenger på dagen så er det ganske forståelig.

Han sier han kan hente ungen, så la han gjøre det. 

Anonymkode: 8ab50...0d0

Det er vel samboerens unge også.

Anonymkode: 23713...368

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din unge ditt ansvar.


Om han ikke vil jobbe lenger på dagen så er det ganske forståelig.

Han sier han kan hente ungen, så la han gjøre det. 

Anonymkode: 8ab50...0d0

Min unge? Han er like mye far, som jeg er mor. 

Anonymkode: a4064...b5f

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må dere legge kabalen på nytt og far må innse at det at du har fått ny jobb betyr ny hverdag. Regner med dere får en bedre økonomi som han vil nyte godt av. Forstår det sånn at han har fleksitid, da synes jeg han kan ta litt ekstra ansvar og levere hver dag i starten til du har kommet inn i ny hverdag. Deretter deler dere henting og levering. Hos oss har jeg den vanskeligste kabalen, så jeg leverer tre dager i uken og henter to. Han må bare innse hvor godt han har hatt det og at det er nå hverdagen begynner på skikkelig for ham. En annen ting er at han går glipp sv mye i sitt barns liv ved å ikke være innom barnehagen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok et langt å bra forhold det her. Hvordan er den økonomiske fordelingen av utgiftene? Har litt å si det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette diskuterte dere ikke før dere tok avgjørelsen om å få barn sammen? :klo: 

Anonymkode: ae014...48c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, RoH skrev:

Blir nok et langt å bra forhold det her. Hvordan er den økonomiske fordelingen av utgiftene? Har litt å si det

Vi deler alt 50/50. Det som er til overs har vi hver for oss.. 

Anonymkode: a4064...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi deler alt 50/50. Det som er til overs har vi hver for oss.. 

Anonymkode: a4064...b5f

Da deler dere 50/50  på barn også i mitt hode. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde du tenkt på før du fikk barn med denne egoisten av en mann

Anonymkode: 1c6cd...0ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo veldig selvmotsigende. Du mener han alltid skal levere? Han mener du alltid skal levere.

Dere deler så klart. Er jo selvsagt ikke noe kjekt for han å alltid måtte slutte senere. Du får avgjøre når du leverer om du tar bilen og parkerer, eller tar buss og sørger for du leverer til kl 7 slik du har 30min til jobb. Kanskje du kan kjøre til barnehagen og parkere nær den? Så tar du bussen til jobb. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...