AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg har en del syreskader på jekslene. Har vært og fikset disse med fyllinger, men problemet kommer stadig tilbake og jeg kan ikke drive å gå til tannlegen hver 3 mnd og betale masse. Jeg har lest litt om at man kan få noe refusjon ved diverse sykdommer, men hva skal til for å få det dekket? For å gjøre en lang historie kort har jeg slitt med spiseforstyrrelser i 10 år, men ikke bulimi. Jeg har dog påført meg selv mye skade på tenner (og kropp) med å drikke store mengder lettbrus og energidrikker for å dempe sult. Har også diagnose på spf og har gått til behandling. Anonymkode: 0ad1b...5a0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Syreskader gir refusjon, uansett årsak. Men de må være alvorlige nok til at de synes på røntgen og/eller gipsmodell eller intraoral scanning. Helfo går tannlegene etter i sømmene når det kommer til dokumentasjon, og krever tilbakebetaling hvis de ikke er fornøyde med «graden av slitasje» og dokumentasjonen av skaden. Anonymkode: 42fb0...2ad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå