AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Hei! Jeg og samboeren min har vært sammen i ca 5 år og har begge ett barn fra før. Det jeg syns er veldig synd og sårt er st svigerfaren min reagerer så forskjellig når han møter de to jevngamle jentene våre. Han klapper, kysser og klemmer og viser stor glede av å se barnebarnet, mens mitt barn kanskje får en klem. Familien min behandler de to jentene våre helt likt. De er veldig bevisste på at bonusbarnebarnet ikke skal føle seg utenfor, så det er nesten mer klem og kos på henne enn min egen datter. Burde jeg bry meg om svigerfars manglende sosiale kompetansevog si noe, eller er det bare mine egne følelser som blir såret og keg burde holde kjeft? Liker ikke denne forskjellsbehandlingen, selv om jeg åpenbart forstår at man føler forskjellig for barnebarn og stebarnebarn.. Anonymkode: 21346...9c3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 26. oktober 2020 Tipper han er usikker og synes det er rart eller litt uvant å skulle kose og klappe på et barn han ikke er i slekt med, at han synes det er vanskelig å vurdere hva som er rett oppførsel. Anonymkode: 4b491...5f7 76
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 hvor gamle er ungene? Anonymkode: 3cb85...cdc
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 liker du samboers unge like mye som dine egen unge? Anonymkode: 3cb85...cdc 18
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Synes ikke du burde si noe. Hva vil du han skal gjøre? Tvinge seg selv til å klemme et "fremmed" barn? Eller slutte å klemme sitt eget barnebarn? Han kan nok ikke noe for at ditt barn ikke føles likt for ham som hans eget kjøtt-og-blod-barnebarn, som han har kjent siden barnet var baby. Det skjønner jeg jo godt. Jeg synes det blir rart å kreve helt lik behandling. Anonymkode: fd213...2ba 25
Milky Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 (endret) Jeg skjønner han jo. Hun ene er jo hans biologiske barnebarn. Han har selvfølgelig mye mer kjærlighet for henne enn for din datter som han har kjent i da 5 år. Ikke alle klarer å bygge et følelsesmessig forhold til andres barn. Kanskje han bare ikke er komfortabel med det. Hvis alle andre i familien behandler henne likt så skjønner jeg egt ikke problemet. Synes det blir litt dumt å «tvinge» han hvis det ikke faller naturlig inn for han. stebarn/stebarnebarn er ikke egne barn! De som sier de elsker sine stebarn like mye som sine egne barn lyver Endret 26. oktober 2020 av Badbunny 17
Brunello Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Voksne folk bør klare å behandle barna likt. I alle fall når relasjonen har vart fra barna var ganske små og over flere år. Det er jo ikke slik at biologi styrer følelsene 100%. 12
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 Svigerfar bodde i nabohuset vårt de siste 5 årene, vi har akkurat flyttet utenfor byen. Jentene våre er 7 år! Jeg ser noen har spurt om jeg liker stebarnet mitt like mye som mitt eget. Jeg liker stebarnet mitt godt, men elsker ikke henne på samme måte som mitt eget nei. Point taken. Det er bare noe med å iallefall gjøre likt utad så ikke noen av barna skal føle seg mindreverdig osv. Anonymkode: 21346...9c3 10
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 Dette kan du ikke fremtvinge. Anonymkode: 0cb0f...c2c 10
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, Brunello skrev: Voksne folk bør klare å behandle barna likt. I alle fall når relasjonen har vart fra barna var ganske små og over flere år. Det er jo ikke slik at biologi styrer følelsene 100%. Enig. Og man kan jo fake det for barnet sin skyld i det minste.. Anonymkode: 21346...9c3 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #11 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svigerfar bodde i nabohuset vårt de siste 5 årene, vi har akkurat flyttet utenfor byen. Jentene våre er 7 år! Jeg ser noen har spurt om jeg liker stebarnet mitt like mye som mitt eget. Jeg liker stebarnet mitt godt, men elsker ikke henne på samme måte som mitt eget nei. Point taken. Det er bare noe med å iallefall gjøre likt utad så ikke noen av barna skal føle seg mindreverdig osv. Anonymkode: 21346...9c3 Men gjelder det virkelig klemming...? En ting er julegaver, invitere begge med på kino, o.l. Men altså klemming? Er det noe man skal tvinges til? Eller ikke få lov til? Jeg antar barnet ditt har sine egne besteforeldre? Anonymkode: fd213...2ba 23
Milky Skrevet 26. oktober 2020 #12 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. Og man kan jo fake det for barnet sin skyld i det minste.. Anonymkode: 21346...9c3 Men hvorfor skal han fake det? Det er ikke noe hyggelig. Legger virkelig ditt barn merke til dette eller treffer det mest deg? Hvertfall hvis alle andre behandler henne likt. Tror du virkelig din datter bryr seg veldig om det ekstra kysset? Eller holder det ikke med klemmen? Skulle trodd han aldri gadd å gi henne noe oppmerksomhet 7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #13 Skrevet 26. oktober 2020 Det kan jo være at han føler det er ukomfortabelt å klemme og kysse på en som ikke er biologisk i familie. Synes det må være greit, så lenge han ellers tar i mot på en god måte. Anonymkode: 05fa1...b1a 14
KapteinJ Skrevet 26. oktober 2020 #14 Skrevet 26. oktober 2020 Ditt barn er jo ikke barnebarnet hans, jeg skjønner veldig godt at en eldre mann har reservasjoner mot å være åpenbart fysisk "kjærlig" med et jentebarn som ikke er av eget kjøtt og blod. Jeg synes definitivt du bør respektere at han ikke anser begge for å være sine barnebarn, for det er de jo faktisk ikke og dermed blir ikke lik oppførsel naturlig heller. Jeg skjønner ham veldig godt på at han ikke vil kysse og klemme på et stebarnebarn på samme måte som sitt faktiske barnebarn. 29
Brunello Skrevet 26. oktober 2020 #15 Skrevet 26. oktober 2020 Dersom et voksent menneske ikke blir så glad i et lite barn en har en nær relasjon til at han ikke gir barnet en god klem når de sees (bortsett fra nå da), har han et stort problem.(her forutsatt at det er en person som gir andre klemmer) 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. oktober 2020 #16 Skrevet 26. oktober 2020 Så lenge forskjellen er i fysisk berøring, synes jeg det er helt ok å gjøre forskjell. Ikke alle mennesker er skapt til å kose med andre folk eller barn, vet om mange besteforeldre som knapt har vist følelser i hele sitt liv, ødsler alt ut på barnebarna. Så la det være som det er, bestefar er bestefar, synes ikke du skal nøre noe oppunder dette.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #17 Skrevet 26. oktober 2020 Vel, hvis det blir slutt mellom deg og samboer kommer han aldri til å se datteren din igjen. Ikke har han kjent henne siden hun var baby heller. Det blir jo ikke helt det samme, og han er kanskje ikke typen til å late som. Anonymkode: 27b55...cb0 14
Milky Skrevet 26. oktober 2020 #18 Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, Brunello skrev: Dersom et voksent menneske ikke blir så glad i et lite barn en har en nær relasjon til at han ikke gir barnet en god klem når de sees (bortsett fra nå da), har han et stort problem.(her forutsatt at det er en person som gir andre klemmer) Han gir jo klem. Men ts krever flere klemmer og kyss 8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #19 Skrevet 26. oktober 2020 Mange menn, spesielt eldre av hans generasjon, har en svært høy terskel for å vise fysisk omsorg/kjærlighet for jenter de ikke er biologisk i slekt med. Det er ganske innebygget. Jeg ser det også på stefedre vs. fedre (vokste opp med stefar). Menn er alltid forsiktige med å dra en liten jente opp på fanget eller være fysisk med henne hvis ikke det er datter eller barnebarn. Jeg tror ikke det er noe man går rundt og tenker over, det ligger i underbevisstheten. Og er kanskje ikke så rart, gitt hvor ofte menn blir uglesett på det området. Anonymkode: d256b...f13 10
Gjest byråkrati Skrevet 26. oktober 2020 #20 Skrevet 26. oktober 2020 Nå vet jeg ikke hvor lenge han har kjent barnet, men jeg hadde tenkt at det var overtramp og klemme veldig på et barn jeg ikke var i slekt med... Hadde tenkt at det ville vekke negative reaksjoner hos mor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå