Gå til innhold

KUN spark nedover - uke 25


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, på ordinær ul lå baby med hodet opp. Lurer på om han gjør det fremdeles, har KUN spark nedover, kjennes ut som han sparker under bikinilinja for å si det mildt 🙈 Er dette et tegn at han ligger i seteleie? Har aldri vært spark mot sidene eller oppover, og lurer på om han kan ha "satt" seg sånn allerede i uke 25? Hvor lenge kan de snu seg? Og hvordan finner man ut om baby ligger riktig vei før fødsel? 

Hilsen Mest Sannsynlig AltforUrolig. 

Anonymkode: ef27a...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt.. 

Babyen kan snu seg helt frem til fødsel. Hos førstegangsfødende fester hodet seg normalt sett ila siste måneden før fødsel. Hos flergangsfødende fester hodet seg ofte ikke i det hele tatt, og babyen kan snu seg så mye den vil helt til den skal ut. 

Jordmor sjekker leiet til babyen ved å trykke på magen ved alle svangerskapskontroller. 

Uke 25 er ALT for tidlig å tenke på leie, ja ;) Babyen turner omkring alle mulige veier. 

Hvor du kjenner sparkene, har mye å si både mtp hvordan babyen ligger, men også hvor morkaken er. Har du morkaken oppe fremme, kjenner du gjerne bare sparkene nedover, foreløpig. 

Anonymkode: 33905...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt.. 

Babyen kan snu seg helt frem til fødsel. Hos førstegangsfødende fester hodet seg normalt sett ila siste måneden før fødsel. Hos flergangsfødende fester hodet seg ofte ikke i det hele tatt, og babyen kan snu seg så mye den vil helt til den skal ut. 

Jordmor sjekker leiet til babyen ved å trykke på magen ved alle svangerskapskontroller. 

Uke 25 er ALT for tidlig å tenke på leie, ja ;) Babyen turner omkring alle mulige veier. 

Hvor du kjenner sparkene, har mye å si både mtp hvordan babyen ligger, men også hvor morkaken er. Har du morkaken oppe fremme, kjenner du gjerne bare sparkene nedover, foreløpig. 

Anonymkode: 33905...84e

Jeg er andregangsgravid. Forrige gang lå morkaka foran, og jeg kjente ikke bevegelser før mot slutten. denne gangen er morkaka plassert "normalt", og jeg kjente bevegelser fra uke 18. Synes det er sååå rart med KUN bevegelser nedover 🙈

Anonymkode: ef27a...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Jeg er gravid i uke 38, og baby har nettopp snudd seg med hodet ned. Hodet er derimot enda ikke festet, men det er i følge jordmor lite sannsynlig at baby vil snu seg tilbake i seteleie igjen nå. Ikke noe å bekymre seg for for din del, TS.

Anonymkode: 794db...142

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt. Jeg er gravid i uke 38, og baby har nettopp snudd seg med hodet ned. Hodet er derimot enda ikke festet, men det er i følge jordmor lite sannsynlig at baby vil snu seg tilbake i seteleie igjen nå. Ikke noe å bekymre seg for for din del, TS.

Anonymkode: 794db...142

Tusen takk for svar, begge to 🥰

Anonymkode: ef27a...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt som andre har skrevet ja! Her lå baby i hodeleie på alle ultralyder i uke 14, 19 og 20 men snudde seg imellom der. Siste snuinga jeg husker var i uke 32-33 var kun et par dager før baby snudde seg tilbake i hodeleie og ble der til fødsel. 

Anonymkode: d52e0...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 22 her, og min baby endrer leie hver dag. Kjenner tydelige spark alle hver hver dag 😃

Anonymkode: 3e398...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 27 nå. I hele forrige uke kjente jeg bare bevegelser nede. Etter mange uker med spark overalt. På kontroll fikk jeg beskjed om at det var fordi baby lå i seteleie. Så har baby snudd seg tilbake med hodet ned og nå kjenner jeg spark oppe. 

Anonymkode: f6ff0...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...