Jytte Skrevet 31. oktober 2020 #41 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, T-Rex skrev: Ikke si at du bruker parykk? Hva mener du? Har bare brukt parykk når jeg har stått på en scene. Farger ikke håret, er ikke seksti.
T-Rex Skrevet 31. oktober 2020 #42 Skrevet 31. oktober 2020 Just now, Jytte said: Hva mener du? Har bare brukt parykk når jeg har stått på en scene. Farger ikke håret, er ikke seksti. Takk! ❤️
Gjest Airman Skrevet 31. oktober 2020 #43 Skrevet 31. oktober 2020 På 26.10.2020 den 3.04, AnonymBruker skrev: Eller er grensene for hva man ser på som gammelt flyttet? Anonymkode: e3baa...815 Er vel hva man er i hodet som teller
T-Rex Skrevet 31. oktober 2020 #44 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Airman said: Er vel hva man er i hodet som teller Eh, nei. Det er dessverre ikke det. Skulle ønske det samme.
Antiviruset Skrevet 31. oktober 2020 #45 Skrevet 31. oktober 2020 På 26.10.2020 den 3.04, AnonymBruker skrev: Eller er grensene for hva man ser på som gammelt flyttet? Anonymkode: e3baa...815 Er ikke gammel men heller ikke ung. Dette er det jeg kaller middelaldrende mennesker som er akkurat hva ordet sier mellom ungdommen og alderdommen. Det varierer stort fra menneske til menneske alt fra genetisk arv man har med seg til miljø og hvordan man har tatt vare på seg selv når man trer inn i de forskjellige livsfasene. En som har levd hardt, ikke tatt vare på seg selv, og ikke har genetikken med seg fra fødselen kan fort være gammel når man bikker 60, andre fungerer like godt som da de var 30 og har helse som det. For de som tar vare på seg selv og er heldig med sin genetiske arv møter ikke alderdommen skikkelig før de bikker 80 år. Det er noe som skjer da med mennesket opplever jeg som ser mine foreldre og slekt som opplever den alderen der. Da går det raskt nedover med kroppen nesten uansett hva man gjør. Bikker man 90 så er det bare siste fase i livet der de fleste er veldig begrenset i sin livsutfoldelse. Kan sikkert ha det godt da også, men begrenset. 4
Antiviruset Skrevet 31. oktober 2020 #46 Skrevet 31. oktober 2020 4 minutter siden, Airman skrev: Er vel hva man er i hodet som teller Nei det er ikke det, det er hva helse man har. Det er dette som legger hele begrensingen for de aller fleste, noen er heldige andre møter veggen mye tidligere en 60 år. Andre har veldig god helse til langt opp i 70 årene, og da er jeg enig med det det er hodet som teller. Mister man helsen hjelper holdet veldig lite på utfordringene som følger av det. Den mentale innstillingen kan gjøre det beste ut av det ja, men det er allikevel helsen som begrenser alt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #47 Skrevet 31. oktober 2020 9 minutter siden, T-Rex skrev: Det kan nok kvinner i samme alder gjøre. De færreste ønsker en villmann (eller -kvinne) som seksualpartner. Nei, kvinner klarer ikke å knulle etter de blir 30 ca. Anonymkode: 1ea6d...612
Antiviruset Skrevet 31. oktober 2020 #48 Skrevet 31. oktober 2020 9 minutter siden, Jytte skrev: Hva mener du? Har bare brukt parykk når jeg har stått på en scene. Farger ikke håret, er ikke seksti. Som om håret er det som teller Har gitt blaffen i dette siden 20 årene og tjenesten i forsvarets sine utelandsoperasjoner. Gått med kort sveis siden den gang og bare positivitet rundt det. Damene har aldri uteblitt av den grunn 2
T-Rex Skrevet 31. oktober 2020 #49 Skrevet 31. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, Antiviruset said: Som om håret er det som teller Har gitt blaffen i dette siden 20 årene og tjenesten i forsvarets sine utelandsoperasjoner. Gått med kort sveis siden den gang og bare positivitet rundt det. Damene har aldri uteblitt av den grunn Jeg synes skalla er sexy. En annen diskusjon. Han vil ikke at jeg skal se ham som sexy. Endret 31. oktober 2020 av T-Rex
Antiviruset Skrevet 31. oktober 2020 #50 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, kvinner klarer ikke å knulle etter de blir 30 ca. Anonymkode: 1ea6d...612 ha ha ha ha der er ikke du som svikter da Har hatt damer i 40 årene som er bedre en noen annen dame seksuelt en damen jeg hadde i 20 og 30 årene. Så det er nok du som ikke klarer og gi, og da får du lite tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #51 Skrevet 31. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, kvinner klarer ikke å knulle etter de blir 30 ca. Anonymkode: 1ea6d...612 Anonymkode: b3cd9...e9a 1
Jytte Skrevet 31. oktober 2020 #52 Skrevet 31. oktober 2020 (endret) 9 minutter siden, Antiviruset skrev: Som om håret er det som teller Har gitt blaffen i dette siden 20 årene og tjenesten i forsvarets sine utelandsoperasjoner. Gått med kort sveis siden den gang og bare positivitet rundt det. Damene har aldri uteblitt av den grunn Altså, alle gir nok blaffen i håret bare det er rent, men jeg har halvlangt hår og har aldri vært innafor militæret. Det hender jeg har farget det, to ganger når jeg var 17-19 og en gang mange år senere. Men kan ikke fordra å sitte i par, tre timer i en frisørstol selv om frisøren har bord og stoler på utsiden og jeg kan gå ut og ta en røyk og en kaffe. Det skal ikke mye til før det kommer noen kjente vandrende, og jeg ser ikke ut når hodet er dekket med plastikk. Mulig det hjelper hvis jeg bytter salong, til et sted ute på landet. Men, føles som å sitte i tvangstrøye når det tar to til tre timer. Endret 31. oktober 2020 av Jytte
T-Rex Skrevet 31. oktober 2020 #53 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Jytte said: Altså, alle gir nok blaffen i håret bare det er rent, men jeg har halvlangt hår og har aldri vært innafor militæret. Det hender jeg har farget det, to ganger når jeg var 17-19 og en gang mange år senere. Men kan ikke fordra å sitte i par, tre timer i en frisørstol selv om frisøren har bord og stoler på utsiden og jeg kan gå ut og ta en røyk og ta en kaffe. Det skal ikke mye til før det kommer noen kjente vandrende, og jeg ser ikke ut når hodet er dekket med plastikk. Mulig det hjelper hvis jeg bytter salong, til et sted ute på landet. Men, føles som å sitte i tvangstrøye når det tar to til tre timer. You are so right, you ought to be hanged! Det er akkurat sånn det er, men full strip og klipp.
Gjest Airman Skrevet 31. oktober 2020 #54 Skrevet 31. oktober 2020 (endret) 12 minutter siden, Antiviruset skrev: Som om håret er det som teller Har gitt blaffen i dette siden 20 årene og tjenesten i forsvarets sine utelandsoperasjoner. Gått med kort sveis siden den gang og bare positivitet rundt det. Damene har aldri uteblitt av den grunn hår i tyveårene 🙂kondolerer 🙂 Endret 31. oktober 2020 av Airman
Gjest Peanut Skrevet 31. oktober 2020 #55 Skrevet 31. oktober 2020 Man har vel fire aldre; kronologisk, psykologisk, biologisk og sosialt. Kronologisk er det man er. Biologisk er kroppens egentlige alder. Psykologisk det man føler seg som og sosialt det folk tar en for. De aldrene kan ha innvirkning på hverandre (om man føler seg steingammel som feks 35 så har det innvirkning på den biologiske og sosiale alderen, tenker Peanut <_< Peanut selv føler seg evig ung uansett alder ^_^ )
Kniv & gaffel Skrevet 31. oktober 2020 #56 Skrevet 31. oktober 2020 Det kommer helt an på hva man sammenligner med og hva slags situasjon det gjelder. Å blir far som 60-åring er gammelt, mens å få Alzheimers sykdom i en alder av 60 er ungt. 1
Gjest Airman Skrevet 31. oktober 2020 #57 Skrevet 31. oktober 2020 Når er det normalt med håravfall, 20 eller 30 år gammel
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #58 Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, Airman skrev: Når er det normalt med håravfall, 20 eller 30 år gammel Min far hadde måne da han var 30,hans far igjen hadde mye hår, krøllet,like til han døde som 87 åring. Tror det er genetisk. Anonymkode: e3e59...bc2 1
Gjest Airman Skrevet 31. oktober 2020 #59 Skrevet 31. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min far hadde måne da han var 30,hans far igjen hadde mye hår, krøllet,like til han døde som 87 åring. Tror det er genetisk. Anonymkode: e3e59...bc2 Det er det, så hvis noen ønsker at det ikke skal være et aldringstegn, rak det av tidlig, mitt råd.
Zienna Skrevet 31. oktober 2020 #60 Skrevet 31. oktober 2020 7 timer siden, Antiviruset skrev: Er ikke gammel men heller ikke ung. Dette er det jeg kaller middelaldrende mennesker som er akkurat hva ordet sier mellom ungdommen og alderdommen. Det varierer stort fra menneske til menneske alt fra genetisk arv man har med seg til miljø og hvordan man har tatt vare på seg selv når man trer inn i de forskjellige livsfasene. En som har levd hardt, ikke tatt vare på seg selv, og ikke har genetikken med seg fra fødselen kan fort være gammel når man bikker 60, andre fungerer like godt som da de var 30 og har helse som det. For de som tar vare på seg selv og er heldig med sin genetiske arv møter ikke alderdommen skikkelig før de bikker 80 år. Det er noe som skjer da med mennesket opplever jeg som ser mine foreldre og slekt som opplever den alderen der. Da går det raskt nedover med kroppen nesten uansett hva man gjør. Bikker man 90 så er det bare siste fase i livet der de fleste er veldig begrenset i sin livsutfoldelse. Kan sikkert ha det godt da også, men begrenset. Du gir en veldig god beskrivelse av overgangene i livet, og hva man kan forvente. Dette er også hva jeg har observert og erfart så langt. Jeg er 67. Hvordan man har tatt vare på seg selv gjennom livet, synes når man bikker 60. Men her slår også genetikken inn. Om man har mye eller lite rynker, er ofte genetisk betinget. Det er derfor noen får rynker allerede i 50 årene. Jeg tror at man kan gjøre en del selv for å motvirke aldring i årene fra 60 til 80. Etter dette er det genene som bestemmer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå