Danseskjørt Skrevet 25. oktober 2020 #1 Del Skrevet 25. oktober 2020 Hva skal dere ha til middag? Planlegger dere middager for hele uka og storhandler eller kjøper dere litt og litt hver dag uten å ha en plan? Men først og fremst ønsker jeg middagstips, er tom for ideer😅 Må være sunt😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Jeg spiser masse forskjellig til middag. Men egentlig ikke så forskjellig, heller. Jeg sørger for å ha variasjon gjennom uka, og jeg har mine favoritter som jeg spiser igjen og igjen; når jeg trenger "middagstips", går jeg alltid tilbake i loggen før jeg leter fram nye oppskrifter eller ideer. Det gjør at jeg spiser veldig sunt uten å behøve å tenke på at hver middag skal være "sunn", og matlaging blir lett, og gøy, og jeg er alltid sikker på at det blir vellykket. Jeg planlegger alle måltidene, for varierende lengde fram, avhengig av omstendighetene, lager handlelister og fordeler innkjøpene etter tilbud og behov, sånn at alt er på plass i tide samtidig som alt er så ferskt som mulig. Anonymkode: 4168e...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 25. oktober 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 25. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Jeg spiser masse forskjellig til middag. Men egentlig ikke så forskjellig, heller. Jeg sørger for å ha variasjon gjennom uka, og jeg har mine favoritter som jeg spiser igjen og igjen; når jeg trenger "middagstips", går jeg alltid tilbake i loggen før jeg leter fram nye oppskrifter eller ideer. Det gjør at jeg spiser veldig sunt uten å behøve å tenke på at hver middag skal være "sunn", og matlaging blir lett, og gøy, og jeg er alltid sikker på at det blir vellykket. Jeg planlegger alle måltidene, for varierende lengde fram, avhengig av omstendighetene, lager handlelister og fordeler innkjøpene etter tilbud og behov, sånn at alt er på plass i tide samtidig som alt er så ferskt som mulig. Anonymkode: 4168e...2eb Så bra, er ikke alle som er like strukturerte Jeg lagde egentlig denne tråden som inspirasjon. Liker å lese hva folk lager og hvordan de planlegger😘 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Del Skrevet 26. oktober 2020 I kveld er det Kylling Parmigiana på planen ! Anonymkode: cccd9...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg har begynt å planlegge uken på lørdager, og handle inn alt på lørdag. I det siste har det plutselig flommet over av ideer så jeg planla plutselig hele oktober også (setter noen dager blanke, så vi har rom for å avvike fra planen). eksempler på lettvinte og gode middager hos oss: ratatouille med kyllingkjøttboller ( hjemmelagde) kylling teryiaki med grønnsaker fried rice kremet oksegryte torskenuggets med blomkålris og søtpotetsalat i tillegg har vi en crockpot så vi lager langtidskokt gryter i den. Anonymkode: c1325...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Del Skrevet 26. oktober 2020 Er veldig dårlig på å planlegge. Så blir å handle for et par dager av gangen. I dag blir det enten lapskaus m/kjøttpølser eller lasagn (noe vi skulle ha på lørdag). Anonymkode: de362...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Del Skrevet 26. oktober 2020 Planlegger en uke om gangen (både lunsj og middag), og ukeshandler. Plukker med gode produkter på tilbud og Reko, så planlegger ofte uka rundt produkter vi har i fryser, samt rester av grønnsaker fra uka før. Grovt sett gjør vi det slik: Mandag: suppe, Tirsdag: fisk, Onsdag; vegetar, Torsdag; hvitt kjøtt eller restekjøtt, Fredag; takeaway (sushi/indisk/tyrkisk/pizza), Lørdag; avansert to-retters gjerne med kjøtt, Søndag; fisk/tradisjonsmat. Denne uka skal vi ha; Middager: Tomatsuppe med hvitløkskrutonger og egg, Blomkål bolognese (vegetar), torsk med gulrotpurè og ovnsbakte poteter, gyros (lam(restekjøtt)) i pita med tatziki, take-away indisk, toretters med jordskokksuppe, og så lammeskank braisert i rødvin, helstekt side av laks med agurksalat og potetmos. Lunsj: Fritatta med poteter og tomater og salat (to dager), rester av blomkål bolognese (en dag), knekkebrød med hummus og spirer (to dager), sashimisalat med mango og avocado (lørdag), restemat (søndag setter jeg frem alt som er igjen fra uka, supplerer med litt egg eller brød om vi har lite rester, så tar vi en "tapaslunsj") Anonymkode: 00137...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #8 Del Skrevet 26. oktober 2020 Vi planlegger for hele uken, så storhandler vi en dag i uken, og har påfyllingshandling av frukt/grønt og slikt. Mye enklere å planlegge flere middager i slengen, enn å måtte tenke på det støtt og stadig. Vi har også mange retter som går igjen, gjerne hver uke. Du finner masse inspo her inne, i den store middagstråden, f.eks. Eller du kan bruke matprat, godt.no, 3iuka, osv osv. Anonymkode: ea737...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #9 Del Skrevet 26. oktober 2020 Planlegger stort sett hele uke søndag kveld. Har temadager/ingridiens, og velger rett ut i fra det. Gjort dette i helt sikkert ti år. Mandag - Restemat fra helgen, eller noe enkelt som pannekaker, suppe osv. Tirsdag - pølser i alle slags varianter, Wiener i brød til en pølseform Onsdag - pasta i alle slags varianter, uten kjøtt, med kjøtt eller fisk. Torsdag - hvit fisk i alle slags varianter, fra fiskepinner til kolje Fredag - indisk/thai/burger/pizza/ Lørdag - biff i alle slags varianter, fra jeger gryte til pepperbiff osv Søndag - noe helstekt, som feks laks, steik osv. Alltid dessert på søndager. Alltid 🙂 Kjøper inn matvarene mandag og fredag. Anonymkode: 23962...7e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg pleier å planlegge ut fra tilbud i butikkene. Bruker en app, Mattilbud, for å finne frem i tilbudene. For eksempel så blir det kjøttkaker i dag fordi jeg fant det på tilbud. Anonymkode: 43c2f...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illumi Skrevet 26. oktober 2020 #11 Del Skrevet 26. oktober 2020 Denne uken: Kremet fullkornspasta med spinat og laks. Wok med nudler og kyllingkjøttdeig Sei med kokte poteter og aspargesbønner Kyllingfilet med ris og salat Pastasalat med egg og kikerter Semulegrøt Torskeform med ovnsbakte potetbåter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #12 Del Skrevet 26. oktober 2020 Vår ukesmeny denne uken: Mandag: fiskegrateng, med makaroni og råkost av gulrot, eple, og fennikel Tirsdag: toro-gryte amerikansk, tror jeg, mannen som handlet. Med salat til Onsdag: bakt kyllingfilet fylt med kremost, servert med ris og salat Torsdag: fiskekaker med bakt søtpotet/kålrabi/gulrot, hjemmelaget dressing, og grove pitabrød Fredag: bakt laks med potetbåter og ananas-salat Lørdag: taco Søndag: hjemmelaget lasagne med salat Anonymkode: ea737...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #13 Del Skrevet 5. november 2020 Hva har vi lyst på i dag er taktikken her. Jeg er alene hver kveld denne uken, og har sår hals ( jadda, tat en test) så blir kjøttdeig og makaroni. Helt greit når man ikke smaker stort, og fungerer hver kveld. Anonymkode: 8ae36...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Del Skrevet 5. november 2020 Jeg fyller fryseren når det er gode tilbud, og har derfor alltid en del å velge mellom. Har prøvd å lage ukesmenyer, men har funnet ut at for meg funker det bedre å ta en dag av gangen, og bare planlegge morgendagens middag. Tar ut det jeg trenger fra fryseren, og sjekker om jeg mangler noe som jeg må kjøpe på vei hjem dagen etter. Jeg er innom butikken sikkert 4-5 ganger i løpet av uken, men er veldig strukturert og kjøper bare det jeg har planlagt 😊 Anonymkode: e67d1...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #15 Del Skrevet 6. november 2020 Varierer... prøver å planlegge for flere dager. Denne uken har det vært; -fiskekaker med råkost og potet -wiener med hjemmelaget potetmos, salat, surkål -asiatisk svinekotelett med kålsalat,ris, østersaus -thai green curry med laks og risnudler idag blir det nykokt krabbe med dipper,salat og brød imorgen et lammelår ,ligger på tining nå, tenker det blir med potet,rotgrønnsaker og soppsaus søndag...rester Anonymkode: 07b7c...84f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. november 2020 #16 Del Skrevet 15. november 2020 Du har jo tråden om dagens middag på over 2500 sider, der burde du finne tips vil jeg tro 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå