Gå til innhold

10 måneder, tisser inne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har min andre valp nå. Første valp tisset inne maks 10 ganger tror jeg. Husker jeg var så fornøyd, følte jeg virkelig hadde dreisen på dette 🙄 Så fikk vi en valp til.. bruker akkurat samme metode, men hun tisser enda inne ukentlig. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg lufter henne daglig. 

Er det noen som har lignende erfaring? Vurderer å bestille en time hos dyrlegen. Skal sies at dette er en liten rase, veier 3 kilo. Skal sies at hun har blitt  langt bedre de siste månedene, men som sagt, fremdeles mange og jevnlige tisseuhell (aldri bæsjing). 

Anonymkode: 9059c...a05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje prøve en annen metode? Siden den du har brukt til nå ikke fungerer? 

Anonymkode: ef6a6...64e

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Du må følge med henne absolutt HELE tiden. Ved minste tegn til at hun begynner å gå litt rundt og skal sette seg ned, skynder du deg ut med henne. Roser når hun tisser og gir godbit. Gå etter henne om hun går en plass du ikke kan se henne. De må følges med hele tiden. Husker det var en veldig slitsom tid .🤣

Skrevet

Hadde samme problem med min hund på 4 kg da hun var valp. Min bikket vel året før hun sluttet å tisse inne. Vet om mange som aldri har klart å få hundene sine helt stueren (små hunder).

Jeg kunne slippe min ut, men så tisset hun likevel inne innen kort tid. De har små blærer som blir full fort. I tillegg har de ikke særlig kontroll over blæra. Det tar tid ja. Min kunne bare sette seg rett ned foran oss. Hun sluttet å tisse inne når jeg begynte å kjefte på henne de gangene jeg tok henne i "aksjon". Det blir sagt at man ikke skal gjøre det, men det fungerte. Var som å slå av en bryter. Det tok likevel lang tid før hun hadde helt kontroll på blæra. Det kan fortsatt komme noen dråper hvis hun blir skikkelig glad. 

Har også valp på 4 mnd. nå. Den virker å være stueren. Har ikke hatt noen uhell inne etter at hun satt seg ned foran meg for to uker siden. Da sa jeg "nei" med streng stemme og løftet henne ut før hun var ferdig. 

Svært viktig å rose når de tisser ute. 

Anonymkode: 711a2...b69

Skrevet

Å gi godbit når hun tisser ute har vi prøvd i flere perioder. Det funker ikke. Hun er så interessert i godbiter at hun vet nesten ikke hvilke bein hun skal stå på. Glemmer helt at hun skal tisse, sitter bare pent ved siden av meg og venter.. 🙄😅 

Har som sagt en hund til, og nå som det ikke er båndtvang går vi minst en times tur i skogen hver dag. Da er de løse. Den voksne hunden tisser og markerer gjennom hele turen, men valpen gjør det ofte bare en eller to ganger. Jeg tror litt av problemet ligger her - hun får rett og slett ikke tømt seg ordentlig. For når vi kommer hjem kan det gå 10 min så tisser hun på stuegulvet..

Og til deg siste.. det er metoden jeg har vurdert og tenker at nå er verdt å prøve. Har vært så opptatt av at man aldri skal kjefte, men nå nærmer hun seg året.. Takk for håp om at det kan gå over også ☺️🙈

Ts

Skrevet

Kjøp spray laget for katte og hunde urin på dyrebutikken. Det er viktig å fjerne all lukt fra urin, da hunder har en tendens til å tisse der de tidligere har tisset. Regner med at du må vaske hele huset nå, spesielt hvor hun tisset ofte, også tørk opp med den sprayen etter hver gang hun har tissa. 

Anonymkode: 1765f...26f

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp spray laget for katte og hunde urin på dyrebutikken. Det er viktig å fjerne all lukt fra urin, da hunder har en tendens til å tisse der de tidligere har tisset. Regner med at du må vaske hele huset nå, spesielt hvor hun tisset ofte, også tørk opp med den sprayen etter hver gang hun har tissa. 

Anonymkode: 1765f...26f

Har kjøpt for et par måneder siden etter tips herfra ☺️ Føler egentlig ikke den har hjulpet noe særlig, men bruker den hver gang likevel. 

Skrevet

Har to hunder, den ene er nå 9 mnd gammel og gjør fortsatt fra seg inne fra tid til annen. Hovedsakelig om natten eller når vi er på jobb. Det er fryktelig kjedelig, men jeg regner med det er fordi den ikke klarer å holde seg lenger. 

Anonymkode: bd05d...e51

Skrevet

Små hunder blir ikke alltid renslige. Har vel noe med underutviklet/dårlig utviklet funksjoner. Snakk med dette med veterinæren din. Da vil du nok få gode råd. 

Anonymkode: 2838e...dda

• Liker 1
Skrevet

De lærer til slutt. Man må bare ta de ut hver gang de tisser, eller viser tegn til at de skal tisse. Bli aldri sint. Husk at det er en baby.

Anonymkode: 96487...21f

• Liker 1
Skrevet

Små hunder er kjente for å bruke lang tid på å bli renslig, så ville tatt det med ro. Du kan sikkert med fordel bytte metode, for det kan jo være så enkelt også. 

Anonymkode: d8381...ccd

• Liker 2
Skrevet

Husk også at noen hunder er senere ute enn andre. Vår hadde siste uhell rett etter hun ble 1 år gammel. Fikk beskjed av dyrlege om at det var normalt, men at det er lettere å få vite om hunder som blir veldig tidlig rene fordi det tydeligvis er kult å skryte av - det har liksom blitt tabu å ha en som er senere ute. 🤷‍♀️

Anonymkode: ee016...847

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...