AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Skrevet 25. oktober 2020 Er 46 år. Har og har hatt hormonspiral siste 15 år. Før det var jeg plaget med svært kraftig blødning ved menstruasjon. Så lenge jeg har hormonspiral, er det bare noen få bloddråper ved menstruasjon, en dag eller to, en gang pr måned. Men denne gangen har det vart en uke. Og det som kommer ut er brunt og svart og smuldrete. Noe ser ut som slimete flak. Lukter ikke noe, og spiralen jeg har nå, har jeg kun hatt ett år, så den er ikke gammel og sluttet å virke. Blir bekymret fordi jeg hadde positiv HPV test for et år siden, og er redd det er noe galt med meg. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: c85f2...c1c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Brun/sort mens betyr gammelt blod, og er gjerne koagulert (gelè, kan også oppleves slimete). Smuldrete vet jeg ingenting om, men typiske sår jeg får på fingrene, hvor det blør og jeg ikke oppdager det med en gang, blir smuldrete etter uttørking og jeg gnir på det. Kan oppleves flakete også. Jeg tenker at du bør ta kontakt med lege/gyn asap - er det lenge siden du har tatt celleprøve? Dett kan uansett skje ting på ett år. Anonymkode: 532a7...b60 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Var til gynekolog for ett år siden. Regner med at det ble tatt celleprøve. Ble i alle fall testet for HPV, og den var positiv dessverre. Men heldigvis var det ikke noen av de mest aggressive HPV typene. Anonymkode: c85f2...c1c
Minya Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Var til gynekolog for ett år siden. Regner med at det ble tatt celleprøve. Ble i alle fall testet for HPV, og den var positiv dessverre. Men heldigvis var det ikke noen av de mest aggressive HPV typene. Anonymkode: c85f2...c1c De tar ikke celleprøve med mindre du ber om det, eller du var der fordi det hadde gått tre år siden siste prøve. Det er også veldig tydelig når de tar celleprøven, fordi det er mer smertefullt enn noe annet de gjør nedi der. De river i praksis av en liten bit av livmorhalsen din, og det gjør vondt, ihvertfall i et lite minutt, og du blør ofte litt i noen dager etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå