Gå til innhold

Flytte til Skien/Porsgrunn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ser etter rekkehus/leilighet. Men her vi bor nå, litt lengre nord i Vestfold, så er det veldig dyrt. Vi har ikke råd til bolig over 2 mill og oppover. Ser det er mye billige boliger nedover mot Skien, men jeg er ikke så godt kjent der. Ønsker å bo nærmest mulig Larvik, men bortsett fra det så er jeg lite kjent nedover der. (Ser etter bolig i Larvik også, men der er jeg bedre kjent selv)
Er det noen områder som er bedre enn andre? Ønsker aller helst å unngå områder med mye bråk og farting. Har ikke barn, så skoler og bhg har jeg ikke behov for å ha nær meg. Derimot er skog og badevann alltid et pluss 😍

Anonymkode: 3092e...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Langangen som ligger midt mellom Larvik og Porsgrunn? Stille, rolig og rimelige boliger. Nær natur og sjø. 

Anonymkode: 37706...0e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips 😃 ser ut til å være steder som ikke er så ille langt fra Larvik og som ikke ligger midt i Skien/Porsgrunn. Syns de to byene ser så ufattelig triste og shabby ut når jeg har vært der nede så frister veldig lite å flytte helt ned dit. Hører så mye om at det er mye rusmisbrukere mm på visse steder fra bekjente som bor nedover i de traktene også så er veldig skeptisk

Anonymkode: 3092e...82e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips 😃 ser ut til å være steder som ikke er så ille langt fra Larvik og som ikke ligger midt i Skien/Porsgrunn. Syns de to byene ser så ufattelig triste og shabby ut når jeg har vært der nede så frister veldig lite å flytte helt ned dit. Hører så mye om at det er mye rusmisbrukere mm på visse steder fra bekjente som bor nedover i de traktene også så er veldig skeptisk

Anonymkode: 3092e...82e

Hverken Porsgrunn eller Skien er spesielt fine byer. Ville ikke bodd i noen av dem. Måtte jeg velge måtte det blitt i Porsgrunn, så langt vekk fra sentrum som mulig. 

Anonymkode: f3ba1...000

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke konsentrere seg om Larvik når det er dit du vil? 

Anonymkode: 606aa...5d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Larvik, synes ikke det en noe finere her 😂

Anonymkode: 37706...0e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Larvik, synes ikke det en noe finere her 😂

Anonymkode: 37706...0e4

Nei det er ikke pent i Larvik, men det er der jeg har de fleste kompisene mine 😄

Anonymkode: 3092e...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke konsentrere seg om Larvik når det er dit du vil? 

Anonymkode: 606aa...5d2

Fordi av det vi har funnet så blir det for dyrt, men som nevnt så flytter vi gjerne dit om vi finner noe

Anonymkode: 3092e...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Porsgrunn, men er ikke herfra. Det er mang fine steder forsåvidt, rekkehusleiligheter er det mye av på bla Stridsklev. Unngå Klyve og Gulset. Ellers ville jeg også reist mer mot Langesund e.l som andre sier. 

Anonymkode: 960bb...bf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Porsgrunn, men er ikke herfra. Det er mang fine steder forsåvidt, rekkehusleiligheter er det mye av på bla Stridsklev. Unngå Klyve og Gulset. Ellers ville jeg også reist mer mot Langesund e.l som andre sier. 

Anonymkode: 960bb...bf8

Takk for litt mer konkrete tips også 😊

Anonymkode: 3092e...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Porsgrunn, men er ikke herfra. Det er mang fine steder forsåvidt, rekkehusleiligheter er det mye av på bla Stridsklev. Unngå Klyve og Gulset. Ellers ville jeg også reist mer mot Langesund e.l som andre sier. 

Anonymkode: 960bb...bf8

Stridsklev var ikke spesielt bedre enn Klyve og Gulset da jeg bodde i Porsgrunn, mulig det har endret seg de siste årene? 

Anonymkode: f3ba1...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle valgt en plass å bo i porsgrunn/skiens området, så måte det blitt Heistad i Porsgrunn. Utrolig hyggelig plass, fine turområder. Også er det ikke så langt til for eksempel turløypa i Brevik (Dammane), eller Urædd løypa på stridsklev.
Rema 1000 og kiwi er rett ovenfor hverandre, ikke langt å gå til butikken fra noen plass på Heistad egentlig. Også har du Heistadstranda, fin "medium" størrelse strand, veldig fint på sommern.

De har også svømmehall og frisbee golf. Også Banken cafe da! Det er noe nytt som kom i fjor.

Som flere sier her, så er også Langesund i bamble veldig fint. Men jeg syns det bare er fint der på sommern. Det er dødskaldt på vintern pga sjøen. 

Anonymkode: ee9de...f5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ofte på nett aviser at det er skjedd noe i Skien/Porsgrunn   Kjenner ei som bor i Skien, hun sier det er mye som skjer der pga billig sted å bo og det er fengsel der som vist nok fører til en del  kriminalitet. En venninne var der en sommer og ungdommene hadde vært ute på natten, de ble stoppet av politien og sjekket opp. Fikk beskjed om at det var tryggest å gå hjem.

ikke et sted jeg ville vokst opp med barn

Anonymkode: 84a73...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ofte på nett aviser at det er skjedd noe i Skien/Porsgrunn   Kjenner ei som bor i Skien, hun sier det er mye som skjer der pga billig sted å bo og det er fengsel der som vist nok fører til en del  kriminalitet. En venninne var der en sommer og ungdommene hadde vært ute på natten, de ble stoppet av politien og sjekket opp. Fikk beskjed om at det var tryggest å gå hjem.

ikke et sted jeg ville vokst opp med barn

Anonymkode: 84a73...949

Nå har jeg ikke barn og ønsker heller ikke bosette meg på de verste stedene. Derfor jeg ønsker tips om litt mer rolige steder. 
Ser det skjer mye der nede, men føler det skjer minst like mye i den rolige og fine byen jeg bor i nå også. Skjer til og med ganske mye mer alvorlige ting her, iallfall i det siste

Anonymkode: 3092e...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skulle valgt en plass å bo i porsgrunn/skiens området, så måte det blitt Heistad i Porsgrunn. Utrolig hyggelig plass, fine turområder. Også er det ikke så langt til for eksempel turløypa i Brevik (Dammane), eller Urædd løypa på stridsklev.
Rema 1000 og kiwi er rett ovenfor hverandre, ikke langt å gå til butikken fra noen plass på Heistad egentlig. Også har du Heistadstranda, fin "medium" størrelse strand, veldig fint på sommern.

De har også svømmehall og frisbee golf. Også Banken cafe da! Det er noe nytt som kom i fjor.

Som flere sier her, så er også Langesund i bamble veldig fint. Men jeg syns det bare er fint der på sommern. Det er dødskaldt på vintern pga sjøen. 

Anonymkode: ee9de...f5e

Det hørtes jo ut som en kjempeflott plass. Den skal jeg sjekke ut 👍  Har også bare vært i Langesund om sommeren, men bor allerede i en kystby så er jo vant til havet om vinteren 🥶

Anonymkode: 3092e...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ofte på nett aviser at det er skjedd noe i Skien/Porsgrunn   Kjenner ei som bor i Skien, hun sier det er mye som skjer der pga billig sted å bo og det er fengsel der som vist nok fører til en del  kriminalitet. En venninne var der en sommer og ungdommene hadde vært ute på natten, de ble stoppet av politien og sjekket opp. Fikk beskjed om at det var tryggest å gå hjem.

ikke et sted jeg ville vokst opp med barn

Anonymkode: 84a73...949

Jeg ser ofte på nettaviser (faktisk hver dag) at noe har skjedd i Oslo 8007C3CE-9D13-4377-9C4F-040D78338734.gif.dbea7798bcc24ea153e430a2daf7e843.gif Oslo har også fengsel og mye kriminalitet. Politiet sjekker jo opp om de ser ungdommer ute om natten. Massevis av folk i Oslo med barn. Jeg bor her jeg og. 
 

Veldig merkelig altså  <_<

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skulle valgt en plass å bo i porsgrunn/skiens området, så måte det blitt Heistad i Porsgrunn. Utrolig hyggelig plass, fine turområder. Også er det ikke så langt til for eksempel turløypa i Brevik (Dammane), eller Urædd løypa på stridsklev.
Rema 1000 og kiwi er rett ovenfor hverandre, ikke langt å gå til butikken fra noen plass på Heistad egentlig. Også har du Heistadstranda, fin "medium" størrelse strand, veldig fint på sommern.

De har også svømmehall og frisbee golf. Også Banken cafe da! Det er noe nytt som kom i fjor.

Som flere sier her, så er også Langesund i bamble veldig fint. Men jeg syns det bare er fint der på sommern. Det er dødskaldt på vintern pga sjøen. 

Anonymkode: ee9de...f5e

Svømmehallen på heistad har ikke vært åpen for publikum på åresvis🙂

Anonymkode: f3ba1...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd i Porsgrunn i 20 år og stortives. Bor rett ved skole og turområde, treningssenter og butikker. Narko og annet "gufs" finnes det jo uansett hvor man bosetter seg, og jeg tenker at det har jo mye med hvilket miljø man er i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarianneE skrev:

Bodd i Porsgrunn i 20 år og stortives. Bor rett ved skole og turområde, treningssenter og butikker. Narko og annet "gufs" finnes det jo uansett hvor man bosetter seg, og jeg tenker at det har jo mye med hvilket miljø man er i. 

Er jo en tendens til at de samles på visse områder. Her jeg bor er det et område i byen hvor det er mange slike leiligheter hvor det bor mange narkomane, og et område hvor det er mange innvandrerboliger hvor det dessverre også har blitt mye kriminalitet. Besøkte en venn det en gang og når jeg skulle dra var hele bilen ripet opp. Og det skjer hele tiden der. Men det finnes mange flotte steder her også hvor man sjeldent opplever slike ting. 
Så handler jo litt om å lære seg hvor i Porsgrunn man burde unngå og hvor det er fint og rolig

Anonymkode: 3092e...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...