Gå til innhold

Dock boots eller cherrox

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt en større diskusjon om hva som er best av dock boots og cherrox til største barnet her. Jeg mener at cherrox er mer beregnet på yngre barn, og at dock boots er det som gjelder når man blir eldre. Mannen min er helt uenig og mener det er omvendt. Hva tenker dere, og i hva alder tenker dere at man er vokst ut av dem? 

Anonymkode: ad2f6...e12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at skulle jeg valgt mellom noen av dem hadde jeg gått for dock boots, uten tvil. Har igenting med alder å gjøre. Etter min mening er de bedre å ha på selv om de nok veier hakket mer, men i tillegg så slipper man den fordømrade stanken som kommer fra cherrox etter kort tid. Jobber i barnehage, og bruker dock boots til vanlig selv. Holder foten varm uten å overopphete.

Anonymkode: 47326...e5a

• Liker 2
Skrevet

Jeg foretrekker Dock boots uansett alder. De sitter bedre på beina syntes jeg. Har aldri brukt noe annet på mine barn. Hva jeg kommer til å få på dem når de blir eldre enn ti år kan jeg dog ikke uttale meg om

Anonymkode: 08784...64f

• Liker 2
Skrevet

Her har ungene fått velge selv. De på 7 og 9 valgte Viking Ultra (cherrox) og han på 11 valgte dock boots. Det støtter vel din teori :)

Anonymkode: 16850...5a8

Skrevet

Opplever dock boots som klamme, de veier mye, og den "våtdrakt"kanten på støvlen trekker inn vann. Foretrekker cherrox, uansett alder. Jobber i barnehage..

Anonymkode: 92bae...28e

• Liker 4
Skrevet

Bisgaard støvler med ullfor.

• Liker 1
Skrevet

Jobber i barnehage, har dock boots selv. De som er vanntette helt opp, ikke de som endrer stoff midt på ankelen.

• Liker 1
Skrevet

Her har vi prøvd begge deler og guttungen har alltid foretrukket dock boots. Har en gammel tante og som er glad i de når hun jobber i hagen. 😄 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt en større diskusjon om hva som er best av dock boots og cherrox til største barnet her. Jeg mener at cherrox er mer beregnet på yngre barn, og at dock boots er det som gjelder når man blir eldre. Mannen min er helt uenig og mener det er omvendt. Hva tenker dere, og i hva alder tenker dere at man er vokst ut av dem? 

Anonymkode: ad2f6...e12

Doc boots! Cherrox lukter fort kattepiss.. Og de er ikke så god på foten som doc boots. Bedre å gå i sier barna og de liker de godt! Tåler mye! Doc boots for yngre og eldre barn.Overhodet ikke Cherrox! Mange cherrox går til 0grader. Doc boots til 15pluss og 15minus.. Og behagelig. Cherrox er fælt og varmt og ekkelt og gå med når det blir en del pluss og kald på minus. Er komt noen som visstnok skal gå til norn minus.Har flere barn. Mye erfaring. Og alle jeg kjenner er enig. Men for all del.Prøv det gjerne!

Anonymkode: fa594...e50

• Liker 1
Skrevet

Vi har iallefall kjøpt Dock Boots til han på 1,5 år. Han tar de på ved eget intiativ, så satser på at de er greie (han prater ikke stort).

Anonymkode: 139c0...231

• Liker 1
Skrevet

Litt vanskelig å svare direkte til dere når vi ikke vet alderen på største. Kan likevel prøve. 

Første var en stor fan av cherrox lenge, men ville plutselig ikke ha dem lenger i 5. klasse da han hadde observert at "de kule" ikke brukte det men dock. Nå er han 14, og bruke de selvsagt ikke lenger. Var et par ganger det regna veldig på morgenen i fjor at han hadde de på på vei på skolen, men hadde selvsagt med joggesko som han skifta til når han kom frem, og hadde på resten av dagen. Så sosialt sett er det nok slutt på det i overgangen til ungdomsskolen. 

Nummer to har derimot vært lojal mot cherrox hele veien, og har allerede brukt dem noen dager i høst. Han er ennå kun 12, og virker ikke som han ser på det som noe problem. Må sies at han generelt ikke bryr seg så mye om hva folk tenker, så han kan fort finne på å bruke dem på ungdomsskolen også om han føler for det. Der er nok broren mer påpasselig på å være kul. 

Skrevet

Har kjørt dockboots lenge, men sålen er dårlig. Slites ut alltid så det er ingen mønster igjen. Da kan de være litt farlige å gå med om det er sleipt...

Anonymkode: 6ce1c...21d

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes cherrox virker bedre på foten, men de stinker hvis de blir våte innvendig.  Så dock boots 

Anonymkode: 9eb1f...869

• Liker 1
Skrevet

Dock boots er veldig tunge, og de minste barna (under 4 år) sliter med å ta de av selv, da de er trangere. Da utgår også hele «poenga» med slike sko, som Cherrox, er de er enkle å ta av og på. Det gjør at vi foretrekker klart Cherrox, barna er nå 3 og 6. 

Men, som andre nevner, kjøper man Cherrox, må man også kjøpe skotørker, og tørke de etter bruk. :) 

Anonymkode: a3084...02f

• Liker 1
Skrevet

Cherrox over doc boots!

Anonymkode: 08394...463

Skrevet

Viktigere enn alder er vær og føreforhold der dere bor. Hva som funker best avhenger mye av klima.

Her bruker vi cherrox langt utover vinteren - de originale tåler kulde langt bedre enn Dock-boots. De har også bedre grep, så er mindre glatte på snø, is, slaps.

I et mildere klima hadde vi muligens vurdert det annerledes?

Har investert i cherrox til meg selv også, genialt for alle månedene vi har hvor været ikke helt bestemmer seg for høst eller vinter. 

Anonymkode: ee21f...e42

• Liker 1
Skrevet

Her bruker vi kavat støvler med ullfor inni. Guttungen vil ikke ha på seg noe annet enn de støvlene nå. Men jeg ser at det er veldig få som bruker det, noe jeg ikke helt har forstått hvorfor 🤔

Anonymkode: 9d23a...aed

Skrevet (endret)

Nå er mitt eldste barn 4 år da, men hun ville ha cherrox (de originale), så det fikk 2-åringen også.

De skal visst holde til 10-15 minus (når det er så kaldt er ikke mine unger ute uansett). Kan uansett stemme. Jeg hadde cherrox selv i fjor til utelek med barna, men de var kjekke å bare hoppe oppi når jeg skulle ut med søppel, måke osv. Gikk faktisk til barnehagen en gang med de og, haha, og de holdt meg i alle fall god og varm på bena. Noen vond lukt fra dem har vi aldri opplevd heller, men vi bruker skotørker da, kanskje det har noe å si?

Ville bare si min/våres erfaring og, siden det var et spørsmål du ikke stilte, men som folk svarer på😂

Endret av Switch
Stavefeil
Skrevet

Cherrox er mest brukt . 

Anonymkode: 30e8d...f20

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...