Gå til innhold

Tispe hund med løpetid, tips??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tidligere hatt ei pomeranian tispe, og siden hun var så liten var det minimalt med søl. Hun vasket seg selv og jeg trengte ikke gjøre noen ting, bare vanlig pels stell og vask som ellers i året :) 

Nå skal jeg kjøpe en større rase, finsk lapphund. Jeg ønsker ei tispe igjen. 

Større hund, mer søl tenker jeg 😅 Om det kommer noe søl på gulvet så er det jo bare å vaske opp. Men burde jeg dekke til sofa, ta vekk tepper osv?? Hvor mye søl blir det liksom 🙄🤷🏼‍♀️

jeg husker bestefar tok bleie truser på sine hunder, det er noe jeg IKKE kommer til å gjøre 😳

Anonymkode: c53b2...f4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hunden. Noen blør lite, noen blør mer. Noen vasker seg ofte, noen mindre. 

Hunden min bruker truse. Hun synes det er helt greit, og da slipper jeg å dekke til alt av møbler og fjerne stueteppet. I tillegg slipper jeg å være redd for at det ska fly blod overalt hver gang hun rister seg 😅

Anonymkode: 0a23e...b7d

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hunden. Noen blør lite, noen blør mer. Noen vasker seg ofte, noen mindre. 

Hunden min bruker truse. Hun synes det er helt greit, og da slipper jeg å dekke til alt av møbler og fjerne stueteppet. I tillegg slipper jeg å være redd for at det ska fly blod overalt hver gang hun rister seg 😅

Oj herrehud, har ikke tenkt over søl som kan komme av risting!! Tar du på ny truse etter hver tur da? Ossen truser er det man kjøper til hund? 😂 kjøper jeg noen på HM og klipper hull til halen...? Eller finnes det hunde truser??

Skrevet

Finnes hundetruser. 

Men ikke kjøp før det blir behov. 

Jeg hadde sjæfer/elghund, hun blødde minimalt og vaska seg bra. Tok 8 år før det ble det en liten flekk på det hvite teppet hun ofte lå på. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj herrehud, har ikke tenkt over søl som kan komme av risting!! Tar du på ny truse etter hver tur da? Ossen truser er det man kjøper til hund? 😂 kjøper jeg noen på HM og klipper hull til halen...? Eller finnes det hunde truser??

Man kjøper truse på dyrebutikken. De har flere typer. Jeg kjøper bare sånne tynne truseinnlegg på butikken, så bytter jeg bare truseinnlegg når nødvendig. Da slipper jeg å få panikk hver gang hun hopper opp på senga, snur rumpa mot siden av sofaen eller noe annet. Også risting, da 😂 Det er enkelt å smette trusa av og på, så det er ikke noe stress å ta den av når man skal på tur, og når man kommer hjem. Da kan man også ta med hunden inn på besøk hos andre. 

Du trenger ikke å kjøpe truse før hun får/er på vei til å få løpetid. For å få rett størrelse på truse, så må man måle rundt buken, og det er greit å gjøre når hunden har vokst til

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kjøper truse på dyrebutikken. De har flere typer. Jeg kjøper bare sånne tynne truseinnlegg på butikken, så bytter jeg bare truseinnlegg når nødvendig. Da slipper jeg å få panikk hver gang hun hopper opp på senga, snur rumpa mot siden av sofaen eller noe annet. Også risting, da 😂 Det er enkelt å smette trusa av og på, så det er ikke noe stress å ta den av når man skal på tur, og når man kommer hjem. Da kan man også ta med hunden inn på besøk hos andre. 

Du trenger ikke å kjøpe truse før hun får/er på vei til å få løpetid. For å få rett størrelse på truse, så må man måle rundt buken, og det er greit å gjøre når hunden har vokst til

Jeg visste virkelig ikke at dyrebutikker har sånne truser! Men virker veldig logisk at de har det da 😂 Har bare aldri sett etter dette i dyrebutikken, da min tidligere hund aldri har trengt det 🤷🏼‍♀️ Så smart med sånne tynne truseinnlegg! Tusen takk! 😄

ts

Skrevet

Truser her også. Tenkte som deg, bleier og truser skal ikke brukes - men tispa mi er så uhygienisk😂😂 Ble en god del blod, og hun er relativt liten også. 

Anonymkode: 1e37b...f4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...