Gå til innhold

Ørken mus/rotte tips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker på å kjøpe meg ørken rotte eller mus.

Jeg har vært i hus tidligere som har hatt hamster, og fy som buret luktet vondt :P 

Har tidligere hatt kanin, og det syntes jeg også luktet vondt, så jeg byttet heeele tiden på doen til kaninen.

men en så liten gnager som rotte og mus lukter vell ikke like ille som en kanin?

Og er det noe man kan bruke istedenfor sagflis, iforhold til lukt? 

Anonymkode: 6a6d0...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt ørkenrotte. Det lukter ikke vondt om man bare skifter som man skal. Vi brukte sagflis i tillegg til papirstrimler og en spesiell bomull. Vet ikke om det finnes noe annet. 

Husk at de bør helst være to (av samme kjønn), og ha god plass i buret. De må også ha noe å gnage på (tre - google hvilke typer som er bra), og klatre/hengebroer o.l. Vi hadde også sånn hamsterhjul men det ble aldri brukt. Og hus til å gjemme seg i. 

Anonymkode: bf624...888

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt ørkenrotte. Det lukter ikke vondt om man bare skifter som man skal. Vi brukte sagflis i tillegg til papirstrimler og en spesiell bomull. Vet ikke om det finnes noe annet. 

Husk at de bør helst være to (av samme kjønn), og ha god plass i buret. De må også ha noe å gnage på (tre - google hvilke typer som er bra), og klatre/hengebroer o.l. Vi hadde også sånn hamsterhjul men det ble aldri brukt. Og hus til å gjemme seg i. 

Anonymkode: bf624...888

Okei takk for tips 😄 Tenkte ha 2 eller 3 stk. Hvor stort bur burde de ha? Kan jeg ha et høyt bur slik at de kan klarte på ting i høyden?

Anonymkode: 6a6d0...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...