AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Del Skrevet 25. oktober 2020 Tenker ikke nå i disse korona tider altså! Er pakke reiser på nettet for folk som ikke har noen å reise på ferie med, hvor det er en arrangør som tilbyr grupper for single/ensomme. Dette er noe jeg har googlet før. Har slitet med å få nye venner i voksen alder, siden jeg har en tendens å isolere meg pga psykiske vansker. De venninne jeg har ønsker selvfølgelig heller reise på ferie kjæresten sin. Men jeg har aldri turt å ta steget å hivd meg på en tur, fordi jeg er redd for: - At det bare er gamle og jeg er 30 😳 - At det bare er rare mennesker, eller mennesker som sliter. Jeg sliter selv, så jeg burde jo egentlig ikke være dømmende 😅 Men jeg er veldig imøtekommende og hyggelig mot alle jeg møter, og har problemer med å avvise folk som kan være slitsomme. Er så redd for å dra på en slik tur og ende opp med å måtte henge 24/7 med en person som tror vi passer sammen pga alder ect. Jeg får så vondt av å avvise andre, vrenger seg inni meg, da jeg vet hvor sårt det er selv, og jeg vil ikke ende opp med å ødelegge turen for noen andre Er det noen her som har erfaring fra disse turene?? Kanskje noen eldre her også som kan bekrefte eller annekterte om hvordan alderen er på slike turer? Anonymkode: 6f3ae...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Del Skrevet 25. oktober 2020 Spørs jo helt på hvilke reise du velger. Veninna mi dro på en tur til Costa Rica på sånn gruppetur alene, det var folk fra 18-35 der, hu kosa seg skikkelig! Men tar du en rolig cruicetur f.eks blir det jo mer typ pensjonister Anonymkode: 3f2fa...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #3 Del Skrevet 25. oktober 2020 Så dritlei av folk som mener man er ensom fordi man er singel. Jeg er singel, men slett ikke ensom. Jeg drar på fellesturer fordi det ikke er alt som er kjekt å gjøre alene. Anonymkode: 80e72...c54 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #4 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg kjenner flere som pleier å dra på fjellturer med DNT. Da er man på tur sammen i flere dager som en gruppe, og alle blir inkludert og man føler seg som en gjeng. Tror dette er veldig ok, hvis man er glad i å være ute i skog og mark da... Og ellers vil jeg anbefale temareiser eller bussreiser. Begge varianter gjør at man automatisk bruker mye av tiden sammen, og dermed blir kjent med de andre Anonymkode: bea07...af1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Del Skrevet 25. oktober 2020 Det finnes en del pakketurer som er for en bestemt aldersgruppe, f.eks. er 18-35 ganske vanlig. Jeg ville funnet ut hvilken type reise som kunne vært interessant for deg og deretter sett på hva som finnes på nettet og ta det derfra. Litt lettere å søke etter andres tilbakemeldinger når du har et bestemt reisebyrå du ser på. Noen jeg vet om er EF, Contiki Tours, Atlas Obscura, KILROY og Adventureno😊Har dessverre ikke konkret erfaring med slike pakkereiser, men det høres ganske fint ut å la noen fikse alt for deg så man slipper å styre med det :) Anonymkode: 68781...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Del Skrevet 25. oktober 2020 Du trenger ikke å dra på disse singelturene. Det finnes mange forskjellige gruppereiser og lignende du kan dra på. Jeg dro alene på surfecamp med Lapoint, og vi var mange som reiste alene. Kjempegøy! Det finnes flere lignende camps hvor du kan lære forskjellige ting som surfing, yoga, kiting, seiling, språk etc. Det er også aktører som arrangerer treningsreiser har jeg sett. Når jeg googlet nå så jeg at det finnes leirskole for voksne hvor man kan lære selvberging, og både male- og gourmetkurs i Italia. Hvis det er noe slikt du kunne tenke deg å lære så er det jo genialt å reise på slike turer! Ser for meg at alderen på de som er med kommer an på hva slags turer drar på. Anonymkode: 68a58...305 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #7 Del Skrevet 25. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke å dra på disse singelturene. Det finnes mange forskjellige gruppereiser og lignende du kan dra på. Jeg dro alene på surfecamp med Lapoint, og vi var mange som reiste alene. Kjempegøy! Det finnes flere lignende camps hvor du kan lære forskjellige ting som surfing, yoga, kiting, seiling, språk etc. Det er også aktører som arrangerer treningsreiser har jeg sett. Når jeg googlet nå så jeg at det finnes leirskole for voksne hvor man kan lære selvberging, og både male- og gourmetkurs i Italia. Hvis det er noe slikt du kunne tenke deg å lære så er det jo genialt å reise på slike turer! Ser for meg at alderen på de som er med kommer an på hva slags turer drar på. Anonymkode: 68a58...305 Oj wow, male kurs i Italia 😍😍 Det skal jeg søke på!! Tusen takk ❤️ Anonymkode: 6f3ae...1eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg har vært på flere turer med Carpe Diem (Peru, Japan, Vietnam, Cuba). Har vært veldig fornøyd med de, så er absolutt å anbefale. Kjekt å reise samme og være med på et ferdig opplegg, samtidig som man kan trekke seg tilbake og gjøre sin egen greie om man vil det. Man må like folk for å være med på et sånt opplegg, da, og så er det en fordel å være litt tilpasningsdyktig. På ene turen var det med ei som var totalt blottet for sosiale antenner. Men det ble til slutt bare litt morsomt, spekulere i hva hun fant på neste gang 😂 På den ene turen var snittalderen høy, men vi var jo 4-5 «unge» også som hadde det veldig fint sammen. De har også turer for under 45, men pga destinasjon og tid har det ikke passet. Møtte en av mine beste venninner på en sånn tur, som nå er fadder til sønnen min! Anonymkode: 9b49a...dc6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #9 Del Skrevet 25. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært på flere turer med Carpe Diem (Peru, Japan, Vietnam, Cuba). Har vært veldig fornøyd med de, så er absolutt å anbefale. Kjekt å reise samme og være med på et ferdig opplegg, samtidig som man kan trekke seg tilbake og gjøre sin egen greie om man vil det. Man må like folk for å være med på et sånt opplegg, da, og så er det en fordel å være litt tilpasningsdyktig. På ene turen var det med ei som var totalt blottet for sosiale antenner. Men det ble til slutt bare litt morsomt, spekulere i hva hun fant på neste gang 😂 På den ene turen var snittalderen høy, men vi var jo 4-5 «unge» også som hadde det veldig fint sammen. De har også turer for under 45, men pga destinasjon og tid har det ikke passet. Møtte en av mine beste venninner på en sånn tur, som nå er fadder til sønnen min! Anonymkode: 9b49a...dc6 Jeg har også funnet carpe diem på nettet 😮 Jeg er tilpasningsdyktig, men er også veldig sjenert og kan bli litt stille noen ganger 😅 Men har ikke noe problem med å prate om noen først prater til meg 🙈 Så utrolig fint å høre at du fikk ei så god venninne på turen!! 😄❤️❤️ Ts Anonymkode: 6f3ae...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg reiser ofte gjennom et selskap som arrangerer gruppeturer. Har vært på 17 dagers tur i Vietnam samt seiltur i Kroatia. Begge turene har vært helt topp hvor man treffer folk i samme situasjon fra hele verden. Kan anbefale å sjekke ut Intrepid Travel, der har de reiser over hele verden. Litt lite akkurat i disse pandemi tider men når en får lov til å reise igjen kommer jeg til å satse på en gruppereise med dem i Tyrkia. Anonymkode: df4ba...a49 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #11 Del Skrevet 26. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg reiser ofte gjennom et selskap som arrangerer gruppeturer. Har vært på 17 dagers tur i Vietnam samt seiltur i Kroatia. Begge turene har vært helt topp hvor man treffer folk i samme situasjon fra hele verden. Kan anbefale å sjekke ut Intrepid Travel, der har de reiser over hele verden. Litt lite akkurat i disse pandemi tider men når en får lov til å reise igjen kommer jeg til å satse på en gruppereise med dem i Tyrkia. Anonymkode: df4ba...a49 De skal jeg undersøke! 😄 Tusen takk! Kan jeg få lov til å spørre hva din alder er? 😊 Ikke at det har så mye å si, men er bare nysgjerrig 😅 ts Anonymkode: 6f3ae...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 26. oktober 2020 #12 Del Skrevet 26. oktober 2020 (endret) Hvis du tenker at målgruppen for turene er ensomme og single så kan du ha misforstått konseptet. Jeg har aldri sett turer som henvender seg direkte til ensomme mennesker. Men det er klart at du få større nettverk ved å henge deg på noen turer. Carpe Diem er blant arrangørene som arrangerer singelturer. Du må ikke være singel, men du reiser alene. Om du tar med en venninnegjeng så kan du ødelegge noe av dynamikken der. Det blir litt feil i forhold til de andre hvis det allerede er en gjeng som kjenner hverandre, som okkuperer baren på hotellet. Konseptet hos KD er ikke sjekking heller. Roomisen min hadde kjæreste og barn hjemme, men var lysten på en utenlandsferie. På min tur var det ingen som kjente hverandre fra før, noe som gjorde det enklere å bli kjent med andre. Om de var ensomme til daglig aner jeg ingenting om Venninna mi hadde Ikke lyst eller anledning til å reise til Zanzibar. For å oppleve det, så dro jeg med en annen gjeng. Skal man vente til det passer for folk å dra noe sted, så kommer man seg aldri dit man ønsker. Det kan også bli innmari dyrt om noen venner reiser på egenhånd til en del eksotiske destinasjoner. Så har du også gruppeturer hvor da familier, par, og single reiser sammen. jeg tror jeg lett ville følt ekstra på ensomheten om jeg dro på en gruppetur og var en av de få single der. Om det var en spennende destinasjon så hadde jeg nok fått et annet fokus. Endret 27. oktober 2020 av Pipaluk 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
detvardet Skrevet 28. oktober 2020 #13 Del Skrevet 28. oktober 2020 Man er da ikke nødvendigvis singel og ensom bare fordi man reiser alene 😳 Jeg er 25 år, samboer og reiser masse alene. Møter folk i alle aldre og i ulike livssituasjoner. Elsker det! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 28. oktober 2020 #14 Del Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, detvardet skrev: Man er da ikke nødvendigvis singel og ensom bare fordi man reiser alene 😳 Jeg er 25 år, samboer og reiser masse alene. Møter folk i alle aldre og i ulike livssituasjoner. Elsker det! Enig i det. Jeg har sluttet å dra langt med venner. Blir bare konflikter av det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 25.10.2020 den 19.58): surfecamp med Lapoint, og vi var mange som reiste alene. Kjempegøy! Det finnes flere lignende camps hvor du kan lære forskjellige ting som surfing, yoga, kiting, seiling, språk etc. Det er også aktører som arrangerer treningsreiser har jeg sett. Når jeg googlet nå så jeg at det finnes leirskole for voksne hvor man kan lære selvberging, og både male- og gourmetkurs i Italia. H Anonymkode: 68a58...305 følger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #16 Del Skrevet 4. oktober 2021 Man trenger ikke å være verken ensom eller singel for å delta på gruppereiser 😊 Jeg er singel, men ikke ensom. Har vært med på flere vandreturer både i Norge og utlandet. Fordi det føles mer trygt, greit med ferdig opplegg når det gjelder selve vandringen. På kveldene velger man selv om man vil være for seg selv eller sammen med de andre. Det har vært mest godt voksne, de fleste mellom 40-60 år. Men yngste var 19 og eldste 74 så det er godt spenn aldersmessig 😊 Anonymkode: cff77...8ef 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 4. oktober 2021 #17 Del Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har ikke hatt økonomisk mulighet til å dra på turer tidligere, men så en artikkel i enten VG eller Dagbladet i forrige uke eller for 2 uker siden som handlet om singelreiser. Da bokmerket jeg dem som virket interessante og skal sjekke dem over nyttår. Jeg har veldig lyst til å dra på cruise og Norwegian Cruise Lines har båter med egen singel-avdeling med singelpriser (altså ikke dobbelt når man reiser alene), så det skal jeg se på for 2022-sesongen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #18 Del Skrevet 5. oktober 2021 Vil anbefale deg å ta steget på egenhånd, reise ut i verden alene. Start med noen småturer, prøv deg frem! Nå i dag kunne jeg ikke reist på en annen måte, har utviklet meg så mye som menneske. Lært meg å omgås mennesker, er så deilig å komme til andre land med sosial kultur. Noe vi ikke har i Norge. Anonymkode: 01cbf...06c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #19 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg har vært på flere turer med carpe diem (Italia, New York og Marokko) og kan absolutt anbefale det. Ingen av dem jeg har møtt har vært tilsynelatende ensomme eller har slitt med noe spesielt, snarere virker de blide, sosiale, reiselystne og interessert i å bli kjent med nye mennesker. Turene er heller ingen åpenlys sjekkearena, selv om de markedsføres som singelturer. Man får oppleve mye sammen med nye mennesker. Mye er timet og tilrettelagt, selv om man ikke trenger å delta på alt som er inkludert i prisen. Men hvis man heller vil ta dagen som den faller seg, gjøre akkurat det man har lyst til, ikke følge et program og slippe å ta hensyn til andre, er kanskje en tur på egenhånd å anbefale isteden. Jeg reiser også alene elsker det også. Anonymkode: 822a0...e65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 6. oktober 2021 #20 Del Skrevet 6. oktober 2021 Men én ting er sikkert. Reiser du med en stor gruppe så er det alltid en sannsynlighet for at du møter en eller annen som ikke er helt sosialt tilpasset. Som alle andre steder i samfunnet. De vil du treffe på ulike sosiale plattformer som feks venneklubber osv. På min tur så var det en mann som hadde en del issues. Synes litt synd på han som skulle dele rom med han, da han hadde med seg for lite tøy og stinket. Kommer du borti en som vil ha deg som venninne, men som du ikke liker så er du nødt til å sette grenser. Du må ikke ta deg av alle. Det er helt ok å ignorere vedkommende og ikke legge opp til en samtale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå