Gå til innhold

Spisestue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en bitteliten spisestue i leiligheten min på 60kvm, spisestuen er 2,6m*2,7m. 

er det helt tullete å «fylle» denne stuen med et 180cm*90cm bord? Ønsker gjerne Y-stolene fra Hans wegner til!

vurderer å heller gå for et bord der der er plass til 4 stoler og så ha uttrekk!

Jeg bor midt i Oslo sentrum, så mange kvm er en luksusvare!  så er ikke ute etter dere som ønsker å kommentere trollete☺️

Anonymkode: ebbfb...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor ofte bruker man en spisestue? Vi hadde spise stue før men valgte det bort for å bruke stua mer fornuftig, ble sofakrok og tv krok i spisestuen i stedet for, dette er en stue på 45 kvm

Anonymkode: a7b3f...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke satt inn et så stort bord, men du må jo se på eget behov.

Ellers anbefaler jeg å prøvesitte Y-stolen før du kjøper de. Muligens velger du noe annet, hehe.

Anonymkode: b0bd0...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på utformingen av leiligheten. Har du dører inn og ut av spisestuen, f.eks.? Blir det til at dere hele tiden må manøvrere rundt bordet? I utgangspunktet elsker jeg spisestuer, og ville klart prioritert å ha et bord med plass til at mange kan sitte komfortabelt rundt, men det er viktig at det blir praktisk i sammenheng med resten av leiligheten.

Anonymkode: e6bf7...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvor ofte bruker man en spisestue? Vi hadde spise stue før men valgte det bort for å bruke stua mer fornuftig, ble sofakrok og tv krok i spisestuen i stedet for, dette er en stue på 45 kvm

Anonymkode: a7b3f...3cf

Med plass til sofakrok og tv-krok i "spisestuen", hva brukte dere da resten av stuen til?

Anonymkode: f00a7...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det fungere med enten et rundt bord, eller et bord med utrekksplate?

Jeg har bord med plass til 6 stoler, men ganske sjelden jeg har seks til bords. Kunne fint klart meg med 4, og heller hatt mulighet til å utvide bordet. Men i min stue er det greit med langt bord, ikke mulig å bruke arealet til noe annet. 

Forresten har min mor Y-stolene, og jeg syns ikke det er så gode å sitte i. Veldig fine, men ganske harde.

Anonymkode: a9884...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et bord på 160x90, plass til fire stk rundt og til nød en på hver ende. I tillegg er det en plate som ligger under som jeg kan bruke ved større besøk. Har hatt 8 stk rundt bordet. Bor på 46kvm og det har fungert fint som spisebord og hjemmekontorpult 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha satset på et bord som var mindre. 75 cm i stedet for 90 cm, og 120 cm + uttrekk. Blir ikke mye plass igjen med 90*180 når rommet er såpass lite. 

Anonymkode: 9c4d8...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for noe med uttrekk. Det høres fryktelig trangt og klaustrofobisk ut. Det er ikke kjekt å måtte smyge seg forbi stoler og andre gjester. 

Anonymkode: e469d...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...