Gå til innhold

Spisestue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en bitteliten spisestue i leiligheten min på 60kvm, spisestuen er 2,6m*2,7m. 

er det helt tullete å «fylle» denne stuen med et 180cm*90cm bord? Ønsker gjerne Y-stolene fra Hans wegner til!

vurderer å heller gå for et bord der der er plass til 4 stoler og så ha uttrekk!

Jeg bor midt i Oslo sentrum, så mange kvm er en luksusvare!  så er ikke ute etter dere som ønsker å kommentere trollete☺️

Anonymkode: ebbfb...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor ofte bruker man en spisestue? Vi hadde spise stue før men valgte det bort for å bruke stua mer fornuftig, ble sofakrok og tv krok i spisestuen i stedet for, dette er en stue på 45 kvm

Anonymkode: a7b3f...3cf

Skrevet

Jeg hadde ikke satt inn et så stort bord, men du må jo se på eget behov.

Ellers anbefaler jeg å prøvesitte Y-stolen før du kjøper de. Muligens velger du noe annet, hehe.

Anonymkode: b0bd0...423

• Liker 1
Skrevet

Det kommer litt an på utformingen av leiligheten. Har du dører inn og ut av spisestuen, f.eks.? Blir det til at dere hele tiden må manøvrere rundt bordet? I utgangspunktet elsker jeg spisestuer, og ville klart prioritert å ha et bord med plass til at mange kan sitte komfortabelt rundt, men det er viktig at det blir praktisk i sammenheng med resten av leiligheten.

Anonymkode: e6bf7...1ea

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvor ofte bruker man en spisestue? Vi hadde spise stue før men valgte det bort for å bruke stua mer fornuftig, ble sofakrok og tv krok i spisestuen i stedet for, dette er en stue på 45 kvm

Anonymkode: a7b3f...3cf

Med plass til sofakrok og tv-krok i "spisestuen", hva brukte dere da resten av stuen til?

Anonymkode: f00a7...131

Skrevet

Kan det fungere med enten et rundt bord, eller et bord med utrekksplate?

Jeg har bord med plass til 6 stoler, men ganske sjelden jeg har seks til bords. Kunne fint klart meg med 4, og heller hatt mulighet til å utvide bordet. Men i min stue er det greit med langt bord, ikke mulig å bruke arealet til noe annet. 

Forresten har min mor Y-stolene, og jeg syns ikke det er så gode å sitte i. Veldig fine, men ganske harde.

Anonymkode: a9884...d64

Skrevet

Jeg har et bord på 160x90, plass til fire stk rundt og til nød en på hver ende. I tillegg er det en plate som ligger under som jeg kan bruke ved større besøk. Har hatt 8 stk rundt bordet. Bor på 46kvm og det har fungert fint som spisebord og hjemmekontorpult 🙂

Skrevet

Det er ca. 7 kvadrat, ville gjort det om til et soverom.

Skrevet

Tror jeg ville ha satset på et bord som var mindre. 75 cm i stedet for 90 cm, og 120 cm + uttrekk. Blir ikke mye plass igjen med 90*180 når rommet er såpass lite. 

Anonymkode: 9c4d8...c92

Skrevet

Ville gått for noe med uttrekk. Det høres fryktelig trangt og klaustrofobisk ut. Det er ikke kjekt å måtte smyge seg forbi stoler og andre gjester. 

Anonymkode: e469d...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...