Gå til innhold

I fjor døde 1700 av vanlig influensa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til når har 279 død av corona, her i Norge. Vil ikke det si at vanlig influensa er farligere ?

Anonymkode: 7ac87...27f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får nå se hvor mange som dør av influensa i år da, siden i år har vi tatt mye forhåndsregler så like mange blir nok ikke smitta av influensa heller. 

Anonymkode: 4051b...c35

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til når har 279 død av corona, her i Norge. Vil ikke det si at vanlig influensa er farligere ?

Anonymkode: 7ac87...27f

Nei. Det at C19 er farligere enn influensa er åpenbart, men det er ikke så mye farligere at det forsvarer hysteriet som har oppstått. Det forsvarer kun litt mer fokus på smittevern enn vi hadde før dette.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig influensa går Corona en høy gang ja, så man kan lure på den egentlige grunnen til at økonomien blir ødelagt og livene våre detaljstyrt. 

Anonymkode: a61d5...5d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til når har 279 død av corona, her i Norge. Vil ikke det si at vanlig influensa er farligere ?

Anonymkode: 7ac87...27f

Hadde vi ikke innført nedstigning og smitteverntiltak ville det vært minst 4000 døde av Korona her i Norge hittil. 

Influensa smitter ikke før man får symptomer derfor vil smitteverntiltakene omtrent utrydde influensa. Jeg tror færre vil dø av influensa denne sesongen enn korona. 

Anonymkode: dec9a...1ef

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til når har 279 død av corona, her i Norge. Vil ikke det si at vanlig influensa er farligere ?

Anonymkode: 7ac87...27f

Here we go again! 
 

Kan dere ikke bare følge FHI sine retningslinjer. 
Dette er et ukjent virus. Fram til forskerne har funnet ut dette viruset, så følg rådene. 
 

Det er ikke uten grunn at flere land i Europa stenger ned. 

Anonymkode: 40a98...480

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Fordi 10-20% av befolkningen blir smittet av influensa hvert år. Hadde like mange, altså 10-20% av befolkningen vært smittet av corona i løpet av en vanlig influensa-sesong hadde helsevesenet vært på randen til å kollapse og vi ville hatt tre ganger så mange døde av covid enn influensa. I tillegg er covid-19 mer smittsomt enn influensa, så det er mer nærliggende å tro at så mange som 70% ville blitt smittet uten NOEN tiltak. Det ville isåfall vært katastrofalt. 

Nå har det vist seg gang på gang at å ha såppas strenge smittevernsregler at vi samtidig klarer å holde samfunnet noen lunde åpent, kontra ingen tiltak, for så å bli tvunget til å stenge ned gang på gang, er mye bedre for økonomien. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til når har 279 død av corona, her i Norge. Vil ikke det si at vanlig influensa er farligere ?

Anonymkode: 7ac87...27f

Vi har ingen vaksine mot corona enda. Hadde det ikke vært for restriksjonene vi har hatt ville veldig mange flere ha dødd, men ingen vet hvor mange. I tillegg vet vi enda lite om ettervirkningene. Jeg syns det er rart at du og dine like ikke ser ut til å skjønne at dette er et helt nytt virus som vi inntil for 10 mnd siden aldri hadde sett før. Det er feks mange som hadde viruset for flere måneder siden som enda sliter med pusten. Det er også sett forandringer i hjernen til folk som har hatt viruset. Vi vet rett og slett for lite enda. 

Anonymkode: c8938...21f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Here we go again! 
 

Kan dere ikke bare følge FHI sine retningslinjer. 
Dette er et ukjent virus. Fram til forskerne har funnet ut dette viruset, så følg rådene. 
 

Det er ikke uten grunn at flere land i Europa stenger ned. 

Anonymkode: 40a98...480

Hvor har jeg skrevet at jeg ikke følger rådene ? Man kan faktisk følge rådene selv om man lurer på dette.

Anonymkode: 7ac87...27f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Covid-19 er 3 ganger mer dødelig enn vanlig influensa. Så utrolig nok har TILTAKENE faktisk fungert, fatter ikke at det kan være så vanskelig å forstå hvordan ting henger sammen. Pga tiltakene har det vært mindre smittsomme sykdommer generelt i samfunnet siden mars. 

Anonymkode: 7a791...7e3

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg skrevet at jeg ikke følger rådene ? Man kan faktisk følge rådene selv om man lurer på dette.

Anonymkode: 7ac87...27f

Du har helt rett. Du har ikke skrevet det. Jeg mente på generelt grunnlag og hva som har blitt skrevet i tidligere tråder. 
 

Der har noen av de som mener influensa er farligere enn Covid 19 skrevet at det er hysteri og ikke følger retningslinjer. 

 

Anonymkode: 40a98...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Covid-19 er 3 ganger mer dødelig enn vanlig influensa. Så utrolig nok har TILTAKENE faktisk fungert, fatter ikke at det kan være så vanskelig å forstå hvordan ting henger sammen. Pga tiltakene har det vært mindre smittsomme sykdommer generelt i samfunnet siden mars. 

Anonymkode: 7a791...7e3

279 personer har dødd av korona, majoriteten var i aldersgruppen 80-89 år...  Mange av dem ville sikkert ha dødd av en vanlig influensa også, vanligvis dør det i alle fall årlig mye mer enn 279 personer av influensa (mener det er ca 900 i ett gjennomsnittsår...)   Synes du vi skal sette "livet på vent" på permanent basis for å unngå mange av disse dødsfallene hvert år?

Anonymkode: b8bb2...83d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til når har 279 død av corona, her i Norge. Vil ikke det si at vanlig influensa er farligere ?

Anonymkode: 7ac87...27f

La oss ta USA: I 2017 traff vaksinen ganske dårlig. Da døde i overkant av 60.000 av influensa. I fjor døde i overkant av 34.000.

Så tar du dødstallene til nå i USA, av Corona.

Der har du svaret.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

279 personer har dødd av korona, majoriteten var i aldersgruppen 80-89 år...  Mange av dem ville sikkert ha dødd av en vanlig influensa også, vanligvis dør det i alle fall årlig mye mer enn 279 personer av influensa (mener det er ca 900 i ett gjennomsnittsår...)   Synes du vi skal sette "livet på vent" på permanent basis for å unngå mange av disse dødsfallene hvert år?

Anonymkode: b8bb2...83d

Poenget mitt var hvor mange som hadde kommet til å dødd uten tiltakene, men det gikk deg hus forbi tydeligvis. 

Anonymkode: 7a791...7e3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det døde ikke 1700 av influensa i fjor. Det var vel i 2017 om jeg ikke husker feil. Snittet er rundt 900 dødsfall per år pga influensa. Det er dog med vaksine, men uten noen andre tiltak.

 

Anonymkode: 0c51b...4b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mage har dødd av influensa i år da tror du? 

Begravelsesbyråene sliter pga mangelen på døde folk. Så jeg vil tro det er færre dødsfall i år generelt (men dessverre høyere antall selvmord, men det er en annen diskusjon).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var hvor mange som hadde kommet til å dødd uten tiltakene, men det gikk deg hus forbi tydeligvis. 

Anonymkode: 7a791...7e3

Mulig jeg misforstår deg, men du sier jo at tiltakene mot korona har fungert (og at pga tiltakene er vi også beskyttet mot andre smittsomme sykdommer) og da spør jeg bare om du synes vi skulle hatt permanente tiltak for å gi de eldste blant oss litt lenger levetid. 

Jeg mener det er gjort en del smarte grep for å bremse korona-smitten, men synes også det er en del hysteri og overdrevne tiltak ute og går.  Hvor mange skal vi godta at dør av vanlig influensa årlig?  Mer enn 1700?  Så mange har det i alle fall dødd her i løpet av et år uten at det ble igangsatt spesielle tiltak året etter....    Jeg er bare litt bekymret for hva det styrende organ kan bruke utvidet pandemi-makt til på sikt.  Makthavere har tradisjon for å utnytte krisesituasjoner til sin fordel..... 

Anonymkode: b8bb2...83d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 10.05, vintage skrev:

La oss ta USA: I 2017 traff vaksinen ganske dårlig. Da døde i overkant av 60.000 av influensa. I fjor døde i overkant av 34.000.

Så tar du dødstallene til nå i USA, av Corona.

Der har du svaret.

Det dummeste du gjør er å ta USA.. Om du dør i en bilulykke der, så blir du en del av statistikken som "døde av corona"....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
På 25.10.2020 den 9.57, AnonymBruker skrev:

279 personer har dødd av korona, majoriteten var i aldersgruppen 80-89 år...  Mange av dem ville sikkert ha dødd av en vanlig influensa også, vanligvis dør det i alle fall årlig mye mer enn 279 personer av influensa (mener det er ca 900 i ett gjennomsnittsår...)   Synes du vi skal sette "livet på vent" på permanent basis for å unngå mange av disse dødsfallene hvert år?

Anonymkode: b8bb2...83d

Riktig. Å når det faktisk er så dumt så et veien kort til å lese seg opp om hva som faktisk skjer. 
Hva skjer med vanlige folk i arbeid eller psykisk syke?

Hvilken agenda har egentlig Erna og co? Tragisk at folk går så vanvittig lett på dette her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 9.07, AnonymBruker skrev:

Til når har 279 død av corona, her i Norge. Vil ikke det si at vanlig influensa er farligere ?

Anonymkode: 7ac87...27f

Hvor mange ligger tre måneder i respirator med influensa?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...