AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Som overskriften sier, jeg har en BMI på 25.3 og likevel synes kvinner jeg er for tynn. Har hørt dette fra flere hold. Synes det er et usunt press på menn om å være så stor og tung, det er jo ikke sunt! Hvorfor er det så viktig at menn er så store og tettbygde? Anonymkode: caa1d...37a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Smaken er som baken, ikke stress med det. Anonymkode: 40877...6d1 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg har en BMI rundt 20 og har aldri hørt noe om det. Kanskje det er miljøavhengig? Anonymkode: e68a5...432 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Du kan begynne å bygge muskler? Anonymkode: bffd6...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg personlig tiltrekkes av tynne menn hvertfall. Sier faktisk damer direkte til deg at du er for tynn? Det tror jeg nesten ikke på. For det første er det frekt, for det andre er det feil.. Anonymkode: 8fddf...135 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 Hvem sier at menn skal være store og tettbygde? Nå vet ikke jeg hva 25 i BMI vil si, men jeg foretrekker en slank mann. Det er forskjell på en slank og en tynn mann. En tynn mann er ikke noe fint. Men jeg liker ikke mennene svære og tettbygd Anonymkode: 30853...bfe
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du kan begynne å bygge muskler? Anonymkode: bffd6...b0a Jeg trener styrke flere ganger i uka. Jeg er naturlig slank / smal da. Jeg forstår at kvinner har preferanser, og at det mest vanlige er å ha preferanse for store menn. Gjerne med en del kroppsfett har jeg inntrykk av. Det handler nok til dels om at kvinner ønsker å føle seg små og nette. Men det er jo et usunt kroppspress, vi i vesten er jevnt over for tunge Anonymkode: caa1d...37a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg trener styrke flere ganger i uka. Jeg er naturlig slank / smal da. Jeg forstår at kvinner har preferanser, og at det mest vanlige er å ha preferanse for store menn. Gjerne med en del kroppsfett har jeg inntrykk av. Det handler nok til dels om at kvinner ønsker å føle seg små og nette. Men det er jo et usunt kroppspress, vi i vesten er jevnt over for tunge Anonymkode: caa1d...37a Jeg liker menn som er større, men større betyr ikke mye kroppsfett. Kanskje du rett og slett er smal i kroppsbygningen og derfor ser du tynnere ut enn du er? Anonymkode: bffd6...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 Ingen av mine venninner foretrekker at menn har en del kroppsfett? De fleste syns det er attraktivt med høye menn, og noen liker at menn har litt muskler (jeg liker ikke det så godt). Men aldri hørt at noen liker tettbygd og overvektig.. Altså, det går helt fint at menn er overvektig altså. Men sliter med å tro på at du har opplevd at kvinner faktisk sier dette til deg om din kropp? Anonymkode: 8fddf...135 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg personlig tiltrekkes av tynne menn hvertfall. Sier faktisk damer direkte til deg at du er for tynn? Det tror jeg nesten ikke på. For det første er det frekt, for det andre er det feil.. Anonymkode: 8fddf...135 Så det er frekt når det sies til menn, mens å si det til kvinner er helt greit? Jeg hører dette til stadighet. Det blir unnskyld med at "det er jo godt ment", "vil bare ditt beste". Osv. BS!! Jeg har alltid sett sånn ut og alle vet at jeg ikke er syk. Jeg er innenfor normalen på bmi, men overraskende mange syns det er greit å kommentere vekta mi. Til TS, det er merkelig at folk sier direkte til deg at du er for tynn. Preferanser er preferanser, men det er fortsatt ikke pent å si det sånn. Hvor høy er du, og hva veier du? Jeg er av de som liker en litt stor pappakropp selv, men ville jo ikke sagt "jeg vil ikke ha deg, du er for tynn" til noen for det. Anonymkode: 1d4d9...5ee
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 Høres rart ut. Jeg har aldri brydd meg om vekt så lenge kroppen ikke er ekstrem på noen måte. Han jeg er sammen med nå er på grensen til undervekt,(i følge antall kilo, ikke bare noe jeg tror) men jeg syns han er veldig flott. Anonymkode: 0ccb9...9d6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor høy er du, og hva veier du? Ca 180, 82 kg. Jeg er naturlig smal da, så er ikke så veldig mye jeg kan gjøre med det. Jeg ser nok lettere ut enn jeg er. Jeg trener og spiser, men en svær overkropp og store armer vil jeg nok aldri få. Tror faktisk ikke jeg hadde fått til å bli feit heller, selv om jeg hadde levd på delfiakake og smør. Stor overkropp er kanskje det viktigste, i tillegg til høyde da naturligvis. Sånn er livet da, så dette er egentlig bare sutring. Men det er dumt med kroppsidealer som i bunn og grunn er usunne. Menneskekroppen er egentlig skapt for å være slank Anonymkode: caa1d...37a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #13 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg foretrekker/faller for magre senete menn. Anonymkode: b9825...68b 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 Litt urovekkende at du får høre at du er "for tynn" når du faktisk nærmest er overvektig. Har det virkelig kommet til dette? Blir nostalgisk på 70-tallskroppen hvor alle mennene var stramme og slanke: https://www.nrk.no/livsstil/--vanskelig-a-finne-tynne-kropper-1.7170335 Anonymkode: 51ad0...adc 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 Hvis du hører det så ofte, burde du kanskje vurdere omgangskretsen din. Tiden er inne for å minimere antall nærkontakter. Anonymkode: 93b3a...243 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det er frekt når det sies til menn, mens å si det til kvinner er helt greit? Jeg hører dette til stadighet. Det blir unnskyld med at "det er jo godt ment", "vil bare ditt beste". Osv. BS!! Jeg har alltid sett sånn ut og alle vet at jeg ikke er syk. Jeg er innenfor normalen på bmi, men overraskende mange syns det er greit å kommentere vekta mi. Til TS, det er merkelig at folk sier direkte til deg at du er for tynn. Preferanser er preferanser, men det er fortsatt ikke pent å si det sånn. Hvor høy er du, og hva veier du? Jeg er av de som liker en litt stor pappakropp selv, men ville jo ikke sagt "jeg vil ikke ha deg, du er for tynn" til noen for det. Anonymkode: 1d4d9...5ee Eeeee, hæ? Hvor har jeg skrevet at det er greit å si det til kvinner? Ts beskriver at kvinner bokstavelig talt avviser ham med å si at kroppen hans er for tynn. Det er både frekt(!) og feil mtp at han er overvektig ift bmi. Det er ganske anderledes om venner eller familie tar opp med deg en bekymring om at du ser litt tynn ut. Det er jo ikke hets av din kropp, men en bekymring for din helse. Har du bmi over 17,5 og et normalt forhold til mat er det jo null stress. Har hatt anoreksi selv, så vet at det kan være irriterende med fokus på min kropp. Men det er jo noe helt annet enn det Ts beskriver å oppleve. Anonymkode: 8fddf...135 1
Okapi Skrevet 25. oktober 2020 #17 Skrevet 25. oktober 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du hører det så ofte, burde du kanskje vurdere omgangskretsen din. Tiden er inne for å minimere antall nærkontakter. Anonymkode: 93b3a...243 Jeg tror det er lett å føle at man hører det veldig ofte, selv det egentlig er snakk om et par ganger i året. Jeg har selv fått beskjed om at jeg er for tynn såpass mange ganger at jeg trenger flere hender for å telle dem, men det er jo ikke som om det skjer hver gang jeg forlater huset. Etterhvert er det jo en fare for at "kvinner synes jeg er for tynn" blir en sannhet, spesielt om antallet kommentarer i den retningen er betydelig høyere enn antallet "jeg foretrekker tynne menn" man får høre.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #18 Skrevet 25. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Eeeee, hæ? Hvor har jeg skrevet at det er greit å si det til kvinner? Ts beskriver at kvinner bokstavelig talt avviser ham med å si at kroppen hans er for tynn. Det er både frekt(!) og feil mtp at han er overvektig ift bmi. Det er ganske anderledes om venner eller familie tar opp med deg en bekymring om at du ser litt tynn ut. Det er jo ikke hets av din kropp, men en bekymring for din helse. Har du bmi over 17,5 og et normalt forhold til mat er det jo null stress. Har hatt anoreksi selv, så vet at det kan være irriterende med fokus på min kropp. Men det er jo noe helt annet enn det Ts beskriver å oppleve. Anonymkode: 8fddf...135 Du har ikke skrevet det 😊 Jeg bare reagerte på at så fort det var snakk om en mann så er det frekt, mens jeg som kvinne hører dette veldig ofte. Jeg er innenfor normalen på bmi og har alltid vært tynn. Syns det er en uting å kommentere på hvordan folk ser ut. Hadde jeg feks sagt til noen "herregud nå har du blitt litt tjukk eller? Spiser du litt mye?" Så hadde det jo blitt ramaskrik, mens det er helt innafor å si "herregud så tynn du er! Spiser du nok?" Anonymkode: 1d4d9...5ee
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #19 Skrevet 25. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke skrevet det 😊 Jeg bare reagerte på at så fort det var snakk om en mann så er det frekt, mens jeg som kvinne hører dette veldig ofte. Jeg er innenfor normalen på bmi og har alltid vært tynn. Syns det er en uting å kommentere på hvordan folk ser ut. Hadde jeg feks sagt til noen "herregud nå har du blitt litt tjukk eller? Spiser du litt mye?" Så hadde det jo blitt ramaskrik, mens det er helt innafor å si "herregud så tynn du er! Spiser du nok?" Anonymkode: 1d4d9...5ee Forskjellen er nok at både menn og kvinner får høre det fra venner og (spesielt) familie, men i datingsammenheng er det stort kvinner som forteller menn at de er for tynne, ikke omvendt. Anonymkode: bd8fb...644 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #20 Skrevet 25. oktober 2020 Det er masse damer som liker slanke menn. Meg selv inkludert 😊 Du er helt sikkert flott som du er. Anonymkode: 532e5...f9a 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå