Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Matvarer 

sitteunderlag 

drikkeflasker

ansiktsmakse

Anonymkode: 0d2a9...148

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man er litt stresset før jul fra før, har mye å gjøre osv., ser jeg at det faktisk er mulig at det ikke er ønskelig med en gave fra en kollega. Det kan fort bli litt sånn "F... også, enda en ting jeg må ordne", fordi man ikke vil virke kjip og ikke gi noe tilbake.

Hvis du virkelig vil gjøre noe hyggelig for dem uten å påføre dem dårlig samvittighet eller stress med å gjøre gjengjeld, kan du kanskje heller ta med noe frukt, julegodter og dele ut en dag, eller bare ha en skål med noe stående.

Skrevet

Ingenting, hater gavepresset i julen. Derfor kjøper jeg ikke gaver i heletatt, forbrukergalskapen.

Anonymkode: 6f14d...a32

Skrevet
1 time siden, ti10 skrev:

Hvis man er litt stresset før jul fra før, har mye å gjøre osv., ser jeg at det faktisk er mulig at det ikke er ønskelig med en gave fra en kollega. Det kan fort bli litt sånn "F... også, enda en ting jeg må ordne", fordi man ikke vil virke kjip og ikke gi noe tilbake.

Hvis du virkelig vil gjøre noe hyggelig for dem uten å påføre dem dårlig samvittighet eller stress med å gjøre gjengjeld, kan du kanskje heller ta med noe frukt, julegodter og dele ut en dag, eller bare ha en skål med noe stående.

Enig! :) En pose julemarsipan på siste teammøte tror jeg hadde vært gull! Eller julekaker. Typ, "her er en liten julegave fra meg til oss i år", og så en skål godis til kaffen. Ah.... 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stemmer for en termokopp! Mannen min jobber som lærer - og termokoppen er noe av det viktigste han tar med seg på jobb. Hadde ikke gjort noe å hatt flere heller, da han ikke alltid husker å ta den ut av sekken og vaske den før neste dag.

Anonymkode: 09c18...87a

Smart! Egen kopp er jo gull verdt i disse koronatider. 

Anonymkode: 90b01...123

Skrevet
5 timer siden, ti10 skrev:

Nå gir disse til meg, så da er naturlig å gi en oppmerksomhet tilbake... sett deg litt inn i læreryrket...👍🏼

Skrevet
4 timer siden, Snabeltann skrev:

Enig! :) En pose julemarsipan på siste teammøte tror jeg hadde vært gull! Eller julekaker. Typ, "her er en liten julegave fra meg til oss i år", og så en skål godis til kaffen. Ah.... 

Vi har ikke felles teammøte... dessverre...

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting, hater gavepresset i julen. Derfor kjøper jeg ikke gaver i heletatt, forbrukergalskapen.

Anonymkode: 6f14d...a32

Fint om du lager din egen tråd om dette. God jul. 

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå gir disse til meg, så da er naturlig å gi en oppmerksomhet tilbake... sett deg litt inn i læreryrket...👍🏼

Eh...jeg er lærer, og er helt enig om at det kan føles som et stress å måtte gi gave tilbake. Har ingenting med yrket å gjøre. Tiden rett før jul er übertravel på jobb! 

Har også nære kollegaer og kontorbuddies, og hadde følt det som press å finne noe tilbake fort! (-antageligvis kjørt til nærmeste coop i friminuttet)  Men om de allerede har gitt til deg, så er det jo greit. Tidlig ute da. :)

Anonymkode: 387bc...93e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh...jeg er lærer, og er helt enig om at det kan føles som et stress å måtte gi gave tilbake. Har ingenting med yrket å gjøre. Tiden rett før jul er übertravel på jobb! 

Har også nære kollegaer og kontorbuddies, og hadde følt det som press å finne noe tilbake fort! (-antageligvis kjørt til nærmeste coop i friminuttet)  Men om de allerede har gitt til deg, så er det jo greit. Tidlig ute da. :)

Anonymkode: 387bc...93e

Jeg er lærer på ungdomsskolen. Mye før jul, men vi jobber aktivt med egenvurdering hos elevene. Det gjør at elevene har større progresjon i faget og rettebunken min går ned. Anbefales. 
Så det å gi en oppmerksomhet til en god kollega til jul er ikke noe som krever mye kalorier eller tid. 

• Liker 1
Skrevet

et glass med hjemmelaget fikenmarmelade, god julekaffe, en flaske vin, håndkrem, olivenolje fra Oliviers er gaver jeg har utvekslet med de nære kollegene

Anonymkode: ba574...963

• 4 uker senere...
Skrevet
På 25.10.2020 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Tusen hjertelig takk for informasjonen, det er nok mange som ikke var klar over at gavebytting var en obligatorisk del av læreryrket. Hvor mange studiepoeng har du egentlig i gaveutveksling?

Bare som en bitteliten realitetsorientering: Det er mange som har nære kolleger, uavhengig av bransje. Hvorvidt man gir gaver til hverandre eller ikke, har ingen verdens ting med yrket å gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...