Gå til innhold

Pus er borte :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Fikk meg en nydelig katt for akkurat 1 uke siden. Kastrert hannkatt på 1,5 år. Rolig og veldig snill, men skvetten når det kommer til nye mennesker.

Ønsket å la han bli kjent med området i dag, så tok han derfor ut i bånd i første omgang. Dette er han vant med fra tidligere. Dessverre så surret båndet rundt foten hans slik at det ble ubehagelig og han glapp unna. Så han i busken et øyeblikk, men han var ute av synet etter kort tid.. er så bekymret nå, særlig fordi han kun har vært her i 1 uke og ikke gjort kjent med uteområdene her. Har lagt ut kattesanden og matskålen hans. Gått i nabolaget og ropt etter pus med godbiter, men kan ikke finne han. 

Tidligere eier hadde visst sluppet han ut etter 3 dager, og det hadde gått fint. Forige hjemmet hans ligger også 1 t. unna, så han kan ikke ha prøvd å finne veien dit i hvert fall.

Kan det fortsatt være noe håp? Hva kan jeg gjøre? Tenker å sette ut plakater om noen dager hvis han ikke dukker opp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så uheldig. Om båndet fortsatt sitter på han så kan han sitte fast. Gå ut når det er mørkt å lys med lommelykt, da er det lettere å se lysende øyne.

At hjemmet er en time unna er absolutt ikke et hinder, den kan prøve å finne det igjen uansett. desto større er faren for at den faktisk går seg bort. 

Legg ut savnet melding på lokal facebook side, spør naboer og fortsett å lete. 

Anonymkode: 7c1cb...300

• Liker 2
Skrevet

Så kjedelig! Håper han kommer til rette igjen. Var dere nær hjemmet da han slapp unna? Ville hørt med nabolaget om de har sett han. 

• Liker 1
Skrevet

Hei! Pus har kommet til rette nå 🥰 Han kom springende bort til meg på min tredje lete-runde. Er første gang jeg eier et kjæledyr, så ble rimelig stresset. Vet om flere katter som legger seg ut på langturer, eller forsvinner. Man blir naturligvis ganske bekymret - blir jo så knyttet til disse dyrene våre <3

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Avokado skrev:

Hei! Pus har kommet til rette nå 🥰 Han kom springende bort til meg på min tredje lete-runde. Er første gang jeg eier et kjæledyr, så ble rimelig stresset. Vet om flere katter som legger seg ut på langturer, eller forsvinner. Man blir naturligvis ganske bekymret - blir jo så knyttet til disse dyrene våre ❤️

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Avokado skrev:

Hei! Pus har kommet til rette nå 🥰 Han kom springende bort til meg på min tredje lete-runde. Er første gang jeg eier et kjæledyr, så ble rimelig stresset. Vet om flere katter som legger seg ut på langturer, eller forsvinner. Man blir naturligvis ganske bekymret - blir jo så knyttet til disse dyrene våre ❤️

Såå bra 😁 jeg kjenner igjen panikken! 

Skrevet
12 timer siden, Avokado skrev:

Bra. Kanskje du kan få tak i en sele som er litt tryggere? Og husk å få pus chippet,evt. omregistrert på deg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale å la han være inne og bli 100% trygg der i et par uker før du begynner å ta han ut med sele, for slike uhell kan skje og det er ikke noe selvfølge at de kommer tilbake. Selv om det har gått bra for tidligere eiere (med lite vett, tør jeg påstå) å slippe katten ut etter så kort tid, så må man lære katten at hjemmet han er hos deg før man lar den gå fritt. 
Veldig bra den kom tilbake, ikke noe gøy å kjenne på den panikken.

Anonymkode: e2381...0c9

Skrevet

En katt er ikke egnet til å være ute vinterstid uansett. Så hold katta inne til våren, hvis tanken er å ha en katt som er ute og dermed utsatt for alt av farer. En katt er ren instinkt når de for x skvetter og vips påkjørt. Min katt går kun i bånd ute, og bånd det er umulig å komme ut av. 

Anonymkode: c2a2d...648

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En katt er ikke egnet til å være ute vinterstid uansett. Så hold katta inne til våren, hvis tanken er å ha en katt som er ute og dermed utsatt for alt av farer. En katt er ren instinkt når de for x skvetter og vips påkjørt. Min katt går kun i bånd ute, og bånd det er umulig å komme ut av. 

Anonymkode: c2a2d...648

En katt kan fint være ute om vinteren så lenge den enten har katteluke, kan bli sluppet inn når den vil, eller har et varmt og lunt sted. Vår flyr ut og inn hele vinteren. 

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, Avokado skrev:

Så godt å høre! Nå ble jeg glad! 😻❤️

Skrevet
20 timer siden, Avokado skrev:

Hei! Fikk meg en nydelig katt for akkurat 1 uke siden. Kastrert hannkatt på 1,5 år. Rolig og veldig snill, men skvetten når det kommer til nye mennesker.

Ønsket å la han bli kjent med området i dag, så tok han derfor ut i bånd i første omgang. Dette er han vant med fra tidligere. Dessverre så surret båndet rundt foten hans slik at det ble ubehagelig og han glapp unna. Så han i busken et øyeblikk, men han var ute av synet etter kort tid.. er så bekymret nå, særlig fordi han kun har vært her i 1 uke og ikke gjort kjent med uteområdene her. Har lagt ut kattesanden og matskålen hans. Gått i nabolaget og ropt etter pus med godbiter, men kan ikke finne han. 

Tidligere eier hadde visst sluppet han ut etter 3 dager, og det hadde gått fint. Forige hjemmet hans ligger også 1 t. unna, så han kan ikke ha prøvd å finne veien dit i hvert fall.

Kan det fortsatt være noe håp? Hva kan jeg gjøre? Tenker å sette ut plakater om noen dager hvis han ikke dukker opp..

Fint han kom tilbake, men kattene kan faktisk være så langt som en time unna. Vet om noen fra Bærum som skulle besøke slektninger i Trondheim, så de tok med seg katten og kjørte oppover. Katta forsvant i september før den dukka opp hos eierne i mai året etter.

Anonymkode: 7f65e...3fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...