Gå til innhold

Nybegynner!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å trene og kan veldig lite... Jeg ønsker å bli kvitt fett på lårene hovedsaklig, men en finere rumpe og strammere mage skader heller ikke. Det jeg gjør nå er at jeg jogger ca 20 minutter, tar utfall i høyeste «bakke» på tremølla og noen styrkeøvelser for rumpa etter det. Har sett at crosstrainere er populære, er de mer effektive for å fjerne fett på lårene enn jogging? Vil det bli en stor overgang fra jogging til crosstrainer? 
Noen gode tips til meg? Jeg har alltid vært slank med former, men i vinter la jeg plutselig på meg litt hvor det meste satte seg på lårene + at jeg fikk cellulitter. Ønsker ikke å bli supert-trent, vil egentlig bare ha tilbake min gamle kropp... 

Anonymkode: 2216d...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke punkt-slanke kroppen din. Skal du slanke deg, må du spise mindre enn du forbrenner.

Det er bare bra å trene litt kardio og styrke. Forstår ikke helt hvorfor du tar utfall på mølla, det ville jeg heller ha gjort på flat mark. 

Hvorfor vil du ikke bli super-veltrent? :) Det er ikke slik at musklene dine popper som en idrettsutøver etter å ha trent styrke i noen måneder akkurat. Styrke er bra for deg, for hele kroppen. 

Anonymkode: 75922...ca7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over. Trening på vanlig mosjonistnivå vil gjøre svært lite for utseendet ditt dersom du ikke samtidig tar tar i kostholdet. Men all trening, også små mengder, vil gjøre undervekter for form og generell helse. 

Anonymkode: ac12e...0b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat begynt å trene og kan veldig lite... Jeg ønsker å bli kvitt fett på lårene hovedsaklig, men en finere rumpe og strammere mage skader heller ikke. Det jeg gjør nå er at jeg jogger ca 20 minutter, tar utfall i høyeste «bakke» på tremølla og noen styrkeøvelser for rumpa etter det. Har sett at crosstrainere er populære, er de mer effektive for å fjerne fett på lårene enn jogging? Vil det bli en stor overgang fra jogging til crosstrainer? 
Noen gode tips til meg? Jeg har alltid vært slank med former, men i vinter la jeg plutselig på meg litt hvor det meste satte seg på lårene + at jeg fikk cellulitter. Ønsker ikke å bli supert-trent, vil egentlig bare ha tilbake min gamle kropp... 

Som det nevnes over så går det ikke an og punktforbrenne eller slanke kroppsdeler.

Du vil gå ned Overall altså hele kroppen.

Enkelte steder vil vær mer disponible for og lagre fett, det er noe man typisk ser hos kvinner Lår Rumpe eventult Mage.

Fettforbrenning eller vektnedgang handler om calorier inn, og calorier forbrent.

Crosstrainer er allefall mer skånsom for kroppen, en løping noe som belaster beina mer med støt av kroppsvekten som treffer bakken.

Man er avhengig av bruk en del bein ved og trene det, en sykklende bevegelse  + armer.

Kondisjon og noe styrke er nok og anbefale

10 Elliptical Cross Trainer Benefits on Body and Health

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke punkt-slanke kroppen din. Skal du slanke deg, må du spise mindre enn du forbrenner.

Det er bare bra å trene litt kardio og styrke. Forstår ikke helt hvorfor du tar utfall på mølla, det ville jeg heller ha gjort på flat mark. 

Hvorfor vil du ikke bli super-veltrent? :) Det er ikke slik at musklene dine popper som en idrettsutøver etter å ha trent styrke i noen måneder akkurat. Styrke er bra for deg, for hele kroppen. 

Anonymkode: 75922...ca7

Jeg mistenker at grunnen til at jeg la på meg i vinter var fordi jeg ble hektet på toast. De 10 kiloene jeg la på meg har jeg mistet ved godt kosthold, men fettet på lårene er der fremdeles. Jeg har meldt meg inn på treningssenter og planlegger ikke å slutte etter 1 måned akkurat. Med å ikke ville bli super veltrent mener jeg at jeg ikke ønsker meg en bodybuiler kropp, siden jeg nesten er fornøyd fra før. Skjønner at man ikke kan punkt-slanke kroppen, men det finnes vel øvelser som er bedre for lårene likevel? Har tenkt at utfall i oppoverbakke er tyngre enn på flatmark, derfor jeg har gjort det. Er det tyngre på flat mark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sunset90 skrev:

Som det nevnes over så går det ikke an og punktforbrenne eller slanke kroppsdeler.

Du vil gå ned Overall altså hele kroppen.

Enkelte steder vil vær mer disponible for og lagre fett, det er noe man typisk ser hos kvinner Lår Rumpe eventult Mage.

Fettforbrenning eller vektnedgang handler om calorier inn, og calorier forbrent.

Crosstrainer er allefall mer skånsom for kroppen, en løping noe som belaster beina mer med støt av kroppsvekten som treffer bakken.

Man er avhengig av bruk en del bein ved og trene det, en sykklende bevegelse  + armer.

Kondisjon og noe styrke er nok og anbefale

10 Elliptical Cross Trainer Benefits on Body and Health

Takk for godt svar! Jeg har mye vondt i beina og klarer ikke en gang å sitte på huk uten at beina svikter. Derfor har jeg tenkt at jogging er bra for beina, burde jeg heller bytte til crosstrainer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt svar! Jeg har mye vondt i beina og klarer ikke en gang å sitte på huk uten at beina svikter. Derfor har jeg tenkt at jogging er bra for beina, burde jeg heller bytte til crosstrainer?

kommer an hva du har vondt i beina av det da  😋

Krever nok mer balanse for og løpe en og trene på crosstrainer.

Styrketrening kan nok også hjelpe til med en del forbedret balanse styrke bein, eks frivekter.

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...