Gjest Gjest_. Skrevet 30. juli 2005 #1 Del Skrevet 30. juli 2005 Hvilke egenskaper bør man ha for å egne seg som servitør? Vurderer å søke en servitørjobb, deltid. Men er usikker på om det er greia for meg! Kan noen fortelle om sine erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snutus Skrevet 30. juli 2005 #2 Del Skrevet 30. juli 2005 Hvilke egenskaper bør man ha for å egne seg som servitør? Vurderer å søke en servitørjobb, deltid. Men er usikker på om det er greia for meg! Kan noen fortelle om sine erfaringer? ← Jeg jobbet som servitør i fire år (sommer og jul). De viktigste egenskapene du bør ha er vel at du bør takle stress og ha evnen til å være hyggelig mot gjestene. Jeg trivdes godt som servitør fordi jeg kom i kontakt med mange hyggelige gjester, men det var selvfølgelig noen som ikke var fullt så hyggelige. Jeg kunne ikke ha tenkt meg til å jobbe som servitør på full tid, men det var ok som feriejobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 30. juli 2005 #3 Del Skrevet 30. juli 2005 Arbeidskjøperne foretrekker iallfall at servitører er underdanige, uorganiserte, villig til å jobbe lange kvelder/netter for luselønn og ellers har husnegerholdninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2005 #4 Del Skrevet 31. juli 2005 Arbeidskjøperne foretrekker iallfall at servitører er underdanige, uorganiserte, villig til å jobbe lange kvelder/netter for luselønn og ellers har husnegerholdninger. ← Ellers så kan man ha det sånn som jeg hadde det. Arbeidskontrakt, fast lønn og fastsatt arbeidstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bree Skrevet 31. juli 2005 #5 Del Skrevet 31. juli 2005 Som nevnt over, må du ha evnen til å være hyggelig, og trives med å jobbe under stress. Det er greit å ha god hukommelse, og dessuten må du belage deg på at arbeidet kan være hardt, med lange skift uten pauser i høyt tempo (skaff deg gode sko!). Hvis du bare jobber for å få penger, er timelønnen sekundær - skaff deg heller jobb på et sted hvor du får god tips. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 31. juli 2005 #6 Del Skrevet 31. juli 2005 Ellers så kan man ha det sånn som jeg hadde det. Arbeidskontrakt, fast lønn og fastsatt arbeidstid. ← Ja, er det ikke fantastisk med snille arbeidskjøpere? Bare så synd, da, at slemme arbeidsgivere har et konkurransefortrinn i forhold til snille arbeidsgivere i sørvisbransjen. Ellers er det litt vel husnegeraktig å overlate til arbeidskjøperne å velge om de skal være snill eller slem, er det ikke? I utelivsbransjen i Oslo er det faktisk de færreste som har ryddige arbeidsforhold, i henhold til arbeidsmiljøloven og gjeldende tariffavtale. Og LOs sommerpatruljer oppdager stadig flere brudd for hvert eneste år som går. Er det ikke hyggelig med snille arbeidskjøpere, dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #7 Del Skrevet 3. august 2005 Pappa sier sterk i armene, ihvertfall ved middagsservering. Jeg mente jeg skulle bli det, men han blånektet. Sa at det ikke er mulig med mine pipestilkerarmer som ikke klarer å åpne en cola selv engang Evne til å takle stress, god husk, serviceminded... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #8 Del Skrevet 12. august 2005 Hvis du klarer å ha de egenskapene Mette-marit har, så er du kvalifisert Hun jobbet som servitør på 2 av Oslos utesteder over et par-tre år. Som servitør får man endel tips svart rett i lommen, og man får møte mange spennende mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå