Gå til innhold

Pusse opp bod - spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vårt nye hus som vi nylig flyttet inn har vi en bod inne som er under bakken med 2 luftlukke rett over bakkeplan. Det er 5-6 kvm stort rom hvor deler av rommet har vært brukt som kjølerom. Men på et tidspunkt har det vært lekkasje av kjøleelementet og under belegget (ser ut som vinyl på rull) har det dannet seg en god del mugsopp. Det oppdaget vi da vi hadde firma på kontroll. Vi har ikke fått beskjed om noen lekkasjer, bare at kjølerommet ''sluttet å bli brukt'', men firma mistenker det har vært lekkasje. Så det blir kanskje forsikringssak av det, men jeg har andre spørsmål her.

Jeg tenker å pusse opp boden og gjøre den tryggere. Det er multimur langs 2 av veggene som er mot grunn og jeg vil fjerne dem til grunnmuren og erstatte dem som noe som ikke er risikoelement og som er tryggere med tanke på fukt og sopp. I så fall hva kan vi ha mot grunnmuren? Gulvet er betong, så jeg tenker å ha fuktsperre og vinyl på rull over. Men jeg vil også isolere mot radon (jeg har målt 110 langtidsmålitng i samme etasje hvor boden er) - er det noe enkelt jeg kan legge på gulvet selv? Og siste spørsmål - hva kan jeg ha på de to lettveggene som ikke er multimur? Sponplater? Gips? 

Takk for innspill.

Anonymkode: de7d9...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...