AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Har lyst til å slutte med p-piller så raskt som mulig, men ikke før om tidligst noen måneder med tanke på livssituasjon (studerer ennå) og risiko for evt. graviditet. Har lyst til å bli gravid innen ett til ett og et halvt år, så kobberspiral eller lignende er ikke aktuelt. Er derfor interessert i å høre om deres opplevelse av å slutte på pillen, og evt. hvor lang tid det tok før dere ble gravide. Merket dere noen bivirkninger? Har dere erfaringer med naturlig prevensjon, som f.eks sånn temping? Anonymkode: a583c...796
spinnwild Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg har ikke erfaring med kombinasjonspille, men gikk rett inn i tilsynelatende stabil syklus etter minipillestopp. Ble gravid etter første menstruasjon (prøvde ikke før). Personlig kunne jeg ikke stolt på temping som prevansjon. Jeg ville prøvd p-ring istedet, mindre hormoner enn piller og lett å avslutte. Men mange er fornøyd med temping som prevansjon, men kanskje mest som prøvehjelpemiddel. Kalendermetoden er avhengig av helt stabil syklus, så ikke sikkert den funker før du ønsker å bli gravid. Den mest effektive naturlige prevensjonen er avholdenhet fra sex.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 43 minutter siden, spinnwild skrev: Jeg har ikke erfaring med kombinasjonspille, men gikk rett inn i tilsynelatende stabil syklus etter minipillestopp. Ble gravid etter første menstruasjon (prøvde ikke før). Personlig kunne jeg ikke stolt på temping som prevansjon. Jeg ville prøvd p-ring istedet, mindre hormoner enn piller og lett å avslutte. Men mange er fornøyd med temping som prevansjon, men kanskje mest som prøvehjelpemiddel. Kalendermetoden er avhengig av helt stabil syklus, så ikke sikkert den funker før du ønsker å bli gravid. Den mest effektive naturlige prevensjonen er avholdenhet fra sex. Hmm ja, man har jo ikke den sikkerheten man får av hormonell prevensjon, selvsagt. Hadde jeg vært singel hadde jeg droppet pillene tvert og avstått fra sex, men jeg har samboer så det er ikke så enkelt. Er så dritlei av hormoner nå og vil tilbake til min naturlige syklus. Samboer støtter dette, men vi vil helst vente med å slutte til det blir "trygt" å bli gravid. Ingen av oss er særlig fan av kondomer heller, selv om jeg skulle ønske vi hadde det og kunne løst problemet på den måten. Har derimot ikke prøvd så mange kondomtyper, kanskje en tynnere modell hadde vært grei å prøve? Anonymkode: a583c...796
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Tok sju måneder fra jeg sluttet til jeg ble gravid. For alt jeg vet hadde det tatt like lang tid uten p-piller i forkant. Anonymkode: f5743...21d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Tok syv måneder her også. Anonymkode: b4ebf...bdf
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 Kan pessar være et alternativ? Anonymkode: 4a90d...252
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan pessar være et alternativ? Anonymkode: 4a90d...252 Har lest litt om det, men synes det ser litt tungvint ut? Anonymkode: a583c...796
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg sluttet for noe år siden, fordi jeg følte noe var galt med kroppen. Viste seg at jeg hadde sykluser på 60-90 dager, fikk påvist PCOS. Så fikk jeg vondere og vondere sykluser, og fikk cyster som sprakk (smertehelvete). Fikk påvist endometriose og ble operert. Medisinen min nå er å være på pilla hele tiden. Så for meg funka det dårlig å gå av Kan ikke si noe om graviditet, forsøkte ikke når jeg gikk av pillen, og nå har jeg to kvinnesykdommer som jobber mot meg på det området. Anonymkode: be2e9...5b0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lyst til å slutte med p-piller så raskt som mulig, men ikke før om tidligst noen måneder med tanke på livssituasjon (studerer ennå) og risiko for evt. graviditet. Har lyst til å bli gravid innen ett til ett og et halvt år, så kobberspiral eller lignende er ikke aktuelt. Er derfor interessert i å høre om deres opplevelse av å slutte på pillen, og evt. hvor lang tid det tok før dere ble gravide. Merket dere noen bivirkninger? Har dere erfaringer med naturlig prevensjon, som f.eks sånn temping? Anonymkode: a583c...796 Mye større sexlyst! Jeg tror faktisk at man får mer sex lyst når man er gravid fordi man ikke går på p piller! Anonymkode: 06b6c...b1b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 Hadde gått på p-piller i ca. fem år, og ble gravid under en måned etter at jeg sluttet. Anonymkode: 1355f...2e3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye større sexlyst! Jeg tror faktisk at man får mer sex lyst når man er gravid fordi man ikke går på p piller! Anonymkode: 06b6c...b1b Hehe, det skader jo ikke 😁 merket at den dalte etter at jeg begynte på pillene, dessverre. Anonymkode: a583c...796
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå