AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Får inntrykk at de fleste med IBS veksler mellom løs og har mage på samme dagen. Jeg begynner å tvile på at jeg har riktig diagnose. Jeg kan telle på en hånd hvor mange normale avføringer jeg har på en måned. Jeg er nesten alltid løs i magen. Jeg kan ha gode perioder hvor jeg er nesten normal, men så blusser dette opp igjen og jeg kan slite i flere måneder. Ikke hjelper melkesyretabletter, ikke har jeg funnet matvarer som gjør det bedre eller verre. For meg virker det som om det er en betennelse som blusser opp i perioder. Flere med diagnosen IBS som nesten bare er løs i magen? Anonymkode: 1e831...ca4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Får inntrykk at de fleste med IBS veksler mellom løs og har mage på samme dagen. Jeg begynner å tvile på at jeg har riktig diagnose. Jeg kan telle på en hånd hvor mange normale avføringer jeg har på en måned. Jeg er nesten alltid løs i magen. Jeg kan ha gode perioder hvor jeg er nesten normal, men så blusser dette opp igjen og jeg kan slite i flere måneder. Ikke hjelper melkesyretabletter, ikke har jeg funnet matvarer som gjør det bedre eller verre. For meg virker det som om det er en betennelse som blusser opp i perioder. Flere med diagnosen IBS som nesten bare er løs i magen? Anonymkode: 1e831...ca4 Jeg var bare løs i magen før jeg var gravid. Anonymkode: e0a08...1c6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Hvis jeg husker rett er det tre typer IBS. IBS-C (constapated), IBS-D (diare), og de som veksler. Veldig vanlig med D-varianten bare google det nå som du har et "begrep" på det. Husk at ibs også er en sekke-diagnose. Min mage er bedre i perioder med lite stress, og verre med stress. Fikk diagnosen for 7-8 år siden og har god kontroll nå, men det tok sin tid. Fodmap hjalp på meg, spiste ren fodmap lenge pga reaksjoner på annen mat, men nå kan jeg spise alt igjen uten store ibs-problemer. Anonymkode: 2bf1f...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 IBS betyr bare at man ikke finner noen årsak til symptomene. Plagene ved IBS kan variere veldig. Alt fra de som må gå med bleie til de som er uggen om de går av sitt veldig restriktive kosthold men ellers klarer seg Om du har hatt gastroskopi og endoskopi, så har de nok utelukket det meste Anonymkode: a0bce...a50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå