AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Hver gang noen skriver noe til deg på Tinder, Sukker e.l. svarer vi høflig - både kvinner og menn. Enten vi ønsker kontakt eller ikke, så svarer vi på en voksen og høflig måte. Ønsker vi ikke mer kontakt sier vi det. Og ikke noe ghosting, men gi høflig beskjed når du ikke ønsker kontakt mer. Så ser vi om Tinder på den måten kan bli et bedre sted for alle! Anonymkode: bb8b1...c42 4
MortenMinstelønn Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Andre uken i november har jeg runda internett. Da skrur jeg av. 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 Lykke til 😊 Jeg er ikke på noen av de stedene men kan jo bli intereesant å se om du lykkes 😊 Anonymkode: b1e18...481 1
Snøfnugg_ Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 For kvinner kan dette bli veldig mange meldinger på Sukker, og erfaringen er at en del menn ofte ikke tåler å få et nei, men blir irriterte og sinte av å bli avvist, selv når dette skjer på en høflig og "snill" måte. Jeg skrev i begynnelser til alle for å si "takk, men nei takk" (sagt med mer veltilpassede og høflige ord), men for det første blir det for mange, og for det andre så blir det litt kjipt å svare på utallige spørsmål og kommentarer som svar på en initiell melding. På Tinder svarer jeg alltid. På Sukker forsåvidt også, om noen har lagt litt mer flid i meldingen utover bare et "hei" eller et bilde. 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 13 minutter siden, Snøfnugg_ skrev: For kvinner kan dette bli veldig mange meldinger på Sukker, og erfaringen er at en del menn ofte ikke tåler å få et nei, men blir irriterte og sinte av å bli avvist, selv når dette skjer på en høflig og "snill" måte. Jeg skrev i begynnelser til alle for å si "takk, men nei takk" (sagt med mer veltilpassede og høflige ord), men for det første blir det for mange, og for det andre så blir det litt kjipt å svare på utallige spørsmål og kommentarer som svar på en initiell melding. På Tinder svarer jeg alltid. På Sukker forsåvidt også, om noen har lagt litt mer flid i meldingen utover bare et "hei" eller et bilde. Men hvis de ikke tåler et høflig avslag, er det på sin plass med blokkering. Jeg har tidligere svart alle på sukker, og mange har takket for at jeg svarte på en høflig måte og ikke bare overså meldingen. Anonymkode: bb8b1...c42 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver gang noen skriver noe til deg på Tinder, Sukker e.l. svarer vi høflig - både kvinner og menn. Enten vi ønsker kontakt eller ikke, så svarer vi på en voksen og høflig måte. Ønsker vi ikke mer kontakt sier vi det. Og ikke noe ghosting, men gi høflig beskjed når du ikke ønsker kontakt mer. Så ser vi om Tinder på den måten kan bli et bedre sted for alle! Anonymkode: bb8b1...c42 Jeg synes det virker ganske teit å svare typ «hei takk for melding jeg ønsker ikke å skrive med deg», hvis meldingen man fikk var bare et «hei». Føler det mest sosialt oppegående er å la vær å svare hvis man ikke vil ha kontakt da. De fleste burde skjønne et fraværende svar. Jeg ville foretrukket det selv hvertfall, ikke et omfattende «avslag» bare fordi man sa hei. Anonymkode: f0bb9...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det virker ganske teit å svare typ «hei takk for melding jeg ønsker ikke å skrive med deg», hvis meldingen man fikk var bare et «hei». Føler det mest sosialt oppegående er å la vær å svare hvis man ikke vil ha kontakt da. De fleste burde skjønne et fraværende svar. Jeg ville foretrukket det selv hvertfall, ikke et omfattende «avslag» bare fordi man sa hei. Anonymkode: f0bb9...6eb Bare hei er det kanskje ikke nødvendig å svare på. Men mange skriver jo mer enn bare det. Sier litt om hvem de er og hva de søker. Det er dem jeg tenker å svare litt skikkelig. Anonymkode: bb8b1...c42
Gjest TheCatLady Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 De gangene jeg har gjort det så maser de gjerne videre og skal kverulere. Så jeg gidder ikke å svare alle som skriver "hei". Det gjelder ikke Tinder for min del for dere matcher jeg bare med menn jeg ønsker å ha kontakt med. Det gjelder nok mer Møteplassen og sånne sider der alle kan ta kontakt selv om de er langt utenfor mine preferanser. Synes det er mer enn godt nok å ikke svare. Ellers pleier jeg å si fra når noe ikke funker for meg.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Ghosting er blitt en naturlig del av dating-kulturen og er kommet for å bli. De fleste dater flere samtidig, og hvis en må drive å avklare ting helde tiden kaster en bort masse tid på mas. Anonymkode: 4135d...d25
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ghosting er blitt en naturlig del av dating-kulturen og er kommet for å bli. De fleste dater flere samtidig, og hvis en må drive å avklare ting helde tiden kaster en bort masse tid på mas. Anonymkode: 4135d...d25 Kaste bort tid, å kommunisere med sine medmennesker? Mens du har timesvis å sitte og sveipe? Hmmm Anonymkode: bb8b1...c42 3
Gjest TheCatLady Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kaste bort tid, å kommunisere med sine medmennesker? Mens du har timesvis å sitte og sveipe? Hmmm Anonymkode: bb8b1...c42 Tja, det føles i hvert fall som man kaster bort tid på å forklare folk som ikke er innenfor preferansene man har at man ikke er interessert. Jeg sitter i hvert fall ikke i timesvis når jeg sveiper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå