Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følge ikke denne tråd lengre og tatt vekk notifikasjoner fra her 😃

Jeg tror jeg har sagt det jeg kan og føle bare mer angst av å være her. Må begynner å gjøre nyttigere ting enn å forsvare meg selv på en forum. Det var min første post og bli nok min siste her. 

Takk for alle meldinger ❤️ 

Anonymkode: dbd3f...a60

De sinte her inne som er imot navere er ofte de som er først på hugget og svarer stygt og nedlatende om ting trådstartere ikke spør om. Ikke bry deg om disse sinte menneskene, de sier vi trenger behandling, jeg mener de kanskje trenger et sinnemestrings kurs 😘

Anonymkode: a8dbd...125

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Loff77 skrev:

Men altså hvis vi ser bort fra TS her nå og tenker generelt. Skal vi uføretrygde folk pga sosial angst?

Hvis angsten er så alvorlig at det hindrer personen å jobbe, så ja. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Loff77 skrev:

Men altså hvis vi ser bort fra TS her nå og tenker generelt. Skal vi uføretrygde folk pga sosial angst?

Hvorfor skal du bombandere en tråd med random generelt? UANSETT hva problemet til en person er, om det påvirker personen så mye at arbeid blir vanskelig, så selvfølgelig skal de ha tilrettelagt arbeid, og med det er det vanlig med noe % uførhet! 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De sinte her inne som er imot navere er ofte de som er først på hugget og svarer stygt og nedlatende om ting trådstartere ikke spør om. Ikke bry deg om disse sinte menneskene, de sier vi trenger behandling, jeg mener de kanskje trenger et sinnemestrings kurs 😘

Kunne du vist til noen innlegg i denne tråden hvor noen har vært nedlatende, svart stygt eller vært sinna? Bare lurer på om jeg er helt blind og leser ting helt annerledes, helt seriøst

Skrevet
7 minutter siden, Loff77 skrev:

Nei jeg mener att Norge strekker strikken alt for langt og uføretrygder alt for mange og att det ikke er bærekraftig på sikt. De må settes inn skikkelig behandling å brukes mye mer penger på det, blir uansett mye billigere enn ett helt liv på trygd

Du er et sånt irriterende «Helen» menneske som bare kommer å spyr ut dine egne meninger i en tråd som handler om noe helt annet enn hva du prater om. Du skremte vekk Ts, er du klar over det loffen?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Hvis angsten er så alvorlig at det hindrer personen å jobbe, så ja. 

Men da skal man uføretrygde en feks 20 åring og det er det, ferdig gitt opp?

Skrevet
6 minutter siden, Loff77 skrev:

Er ikke i mot uføre, hater heller ingen og dumt hvis innleggene mine oppfattes slik. Mener selv att jeg fremsnakker behandling jeg da men

Hvordan fremsnakker du behandling når du vil på generelt grunnlag diskutere om TS sine plager er grunn nok for nav penger?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er et sånt irriterende «Helen» menneske som bare kommer å spyr ut dine egne meninger i en tråd som handler om noe helt annet enn hva du prater om. Du skremte vekk Ts, er du klar over det loffen?

Må beklage det evt, har ikke prøvd å være ufin. Men det er jo ett diskusjonsforum

Skrevet
3 minutter siden, Loff77 skrev:

Kunne du vist til noen innlegg i denne tråden hvor noen har vært nedlatende, svart stygt eller vært sinna? Bare lurer på om jeg er helt blind og leser ting helt annerledes, helt seriøst

Ja alle dine innlegg. 

Skrevet
Akkurat nå, Loff77 skrev:

Uføretrygd betyr ikke at man er gitt opp. Man kan fortsatt få behandling. Uføretrygd gjør slik at man kan fokusere på helsen, og på behandling. Uføretrygd er en økonomisk sikring slik at personen ikke skal ha økonomiske belastninger som tynger i tillegg til helseproblemene. Uføretrygd betyr heller ikke at man ikke kan jobbe. Noen kan jobbe litt, og det er veldig bra, men så har de uføretrygden i bunn som gir en trygghet om de pga., helsen sliter med å tjene nok i løpet av en måned.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Loff77 skrev:

Nei man skal testes i jobb utprøvning...? Selv om man er 20 år, så vil ikke det si at erfaring i jobb er det menneske trenger for å bli bedre

Skrevet
2 minutter siden, Loff77 skrev:

Må beklage det evt, har ikke prøvd å være ufin. Men det er jo ett diskusjonsforum

Diskusjons forum ja, ikke kritisere unge brukere forum

Skrevet
1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Uføretrygd betyr ikke at man er gitt opp. Man kan fortsatt få behandling. Uføretrygd gjør slik at man kan fokusere på helsen, og på behandling. Uføretrygd er en økonomisk sikring slik at personen ikke skal ha økonomiske belastninger som tynger i tillegg til helseproblemene. Uføretrygd betyr heller ikke at man ikke kan jobbe. Noen kan jobbe litt, og det er veldig bra, men så har de uføretrygden i bunn som gir en trygghet om de pga., helsen sliter med å tjene nok i løpet av en måned.

Men tror ikke det er mange som kommer seg ut av uføret og fullt inn i samfunnet/jobb igjen? Det bør jo være målet, statestikken viser i hvert fall ikke det dessverre

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diskusjons forum ja, ikke kritisere unge brukere forum

Hvem har jeg kritisert?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja alle dine innlegg. 

Blir for useriøst, mulig du føler deg truffet ikke vet jeg

Skrevet
11 minutter siden, Loff77 skrev:

Hvem har jeg kritisert?

Du kritiserer TS på bakgrunn av at du skal «generelt» diskutere om sosial angst er grunnlag nok for å få nav penger 

Skrevet
10 minutter siden, Loff77 skrev:

Blir for useriøst, mulig du føler deg truffet ikke vet jeg

Truffet jeg nei, men du traff noe hos TS i og med at hun rømte fra sin egen tråd på under 30 minutter fordi du kommenterer nedlatende på alle heller innlegg. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Truffet jeg nei, men du traff noe hos TS i og med at hun rømte fra sin egen tråd på under 30 minutter fordi du kommenterer nedlatende på alle heller innlegg. 

Alle hennes innlegg*

Skrevet
9 minutter siden, Loff77 skrev:

Men tror ikke det er mange som kommer seg ut av uføret og fullt inn i samfunnet/jobb igjen? Det bør jo være målet, statestikken viser i hvert fall ikke det dessverre

Det tror ikke jeg heller. Det er vanskelig generelt pga helsen, men også pga av store hull i CV og mangel på referanser. Arbeidsgivere luker ut disse, og havner dermed bakerst i bunken. Veldig synd, da jeg tror mange etterhvert kan ha fått bedret inntektsevnen sin. Mange forsøker nok, men de møter nok for det meste motgang. Det er bla dette området politikerne burde jobbe mer med, for å øke arbeidskraft og økonomisk vekst. 

Anonymkode: 29454...ecd

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Loff77 skrev:

Det er veldig mange som kommer seg tilbake til arbeid igjen. Med at de ikke klarer å være i arbeid og få behandling, så får de heller stønad av nav og går til behandling og blir bedre og tilbake til jobb. 

NAV er ikke BARE for folk som er uføre resten av livet, for det meste er nav et system for å få folk TILBAKE til jobb med tilrettelagte tiltak. Og noen ganger er det å få stønad og bare gå til behandling i en periode veien tilbake til arbeid. 

Om du er sur på statistikken får du heller gå å klage på det i en politisk tråd. 

Du sporer helt av igjen, du skremmer vekk TS, du finner nye ting å hakke på. Du skriver KG bare er et diskusjons sted, men ser du ikke i det hele tatt hvordan du oppfører deg? Bare det at du skremte vekk TS sier litt. Hva føler du om at du skremte vekk TS? Du føler sikkert ingenting, for du har i din fulle rett å diskutere hva du vil, når du vil? Det er noe som heter normer og oppføre seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...