Gå til innhold

Abort ??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er for abort. Det må jeg være, har tatt det noen ganger :P for meg er ikke det en big deal i det hele tatt. Fostrer har i mine øyne ikke noe verdi.

Anonymkode: bbd88...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for abort. Det må jeg være, har tatt det noen ganger :P for meg er ikke det en big deal i det hele tatt. Fostrer har i mine øyne ikke noe verdi.

Anonymkode: bbd88...f54

Wow...

Anonymkode: be307...53e

• Liker 3
Skrevet

Jeg er helt for selvbestemt abort men å bruke det som prevensjon blir for dumt.

Dere for bruke kondom hvis dere ikke vil ha barn, eventuelt angrepille. Alt er jo bedre enn å ta en abort tenker jeg, det er noe man gjør fordi man "må".

Skrevet

Synes ikke du skal bruke abort som prevensjon. Du kan følge syklusen din, og på den måten unngå graviditet, men det er viktig at du bruker kondom dagene før og rundt eggløsning. Har brukt den metoden i fire år nå, og ikke blitt gravid. 

Anonymkode: bee1c...985

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Synes ikke du skal bruke abort som prevensjon. Du kan følge syklusen din, og på den måten unngå graviditet, men det er viktig at du bruker kondom dagene før og rundt eggløsning. Har brukt den metoden i fire år nå, og ikke blitt gravid. 

Anonymkode: bee1c...985

Vi gjorde det omvendt, fordi vi ville få barn, og med begge barna ble vi gravide på helt "feil" tidspunkt i følge maskinen. Ville nok ikke gamblet på "sikre perioder" om jeg absolutt ikke ville ha barn, det er mange faktorer som kan spille inn som maskinen ikke plukker opp. 

Anonymkode: a1240...1bb

Gjest Lisa Rowe
Skrevet

Jeg er absolutt for abort, men det er og skal ikke være en form for prevensjon. Hvorfor bruker dere ikke kondom? Jeg tenker at om dere ikke er modne nok til å praktisere sikker sex når dere vet at dere ikke ønsker å bli gravide, så er dere ikke modne nok til å ha sex heller.

Gjest Lisa Rowe
Skrevet (endret)
12 timer siden, heletv skrev:

Hva med angrepille? Blir kanskje dyrt i lengden, men om dere deler på kostandene så burde det være overkommelig.

Ser uansett ikke noe problem med abort, da du virker bevisst på at det kan komme en dag og at den blir tatt i tide. Er jo fullt lovelig osv, og er jo bedre at du tar abort enn at du får et barn som du ikke kan ta vare på. 

Det er absolutt ikke anbefalt å ta angrepille regelmessig, eller som en form for prevensjon. Hver angrepille kan sammenlignes med 10 vanlige p-piller, da den inneholder en mye mer konsentrert mengde hormoner. Om hun får uheldige bivirkninger av p-piller, kommer hun nok garantert til å få uheldige bivirkninger av å regelmessig proppe i deg angrepiller også. 

Endret av Lisa Rowe
Skrevet

abort er ikke prevensjonsmiddel, men en løsning når prevensjon svikter, man er uheldig, blir utsatt for overgrep etc.

Bruk kondom eller bruk kobberspiral. Eller avstå fra sex

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man moden nok til å ha sex, så er man også moden nok til å ta konsekvensene av det. 

Anonymkode: 3a1c5...431

Haha nei. De færreste som får barn, burde fått barn. Et barn bør være planlagt, og det viktigste: ønsket. Mye bedre med abort enn at noen skal tvinges igjennom et liv de hater, og potensielt dø og få livslange skader. Sex er ikke noe folk gjør for å reprodusere seg,det er for nytelse og nærhet. Og om man er klar for og ønsker barn, så slutter man på prevensjon og prøver.

Anonymkode: c250f...e32

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

abort er ikke prevensjonsmiddel, men en løsning når prevensjon svikter, man er uheldig, blir utsatt for overgrep etc.

Bruk kondom eller bruk kobberspiral. Eller avstå fra sex

Haha nei. De færreste som får barn, burde fått barn. Et barn bør være planlagt, og det viktigste: ønsket. Mye bedre med abort enn at noen skal tvinges igjennom et liv de hater, og potensielt dø og få livslange skader. Sex er ikke noe folk gjør for å reprodusere seg,det er for nytelse og nærhet. Og om man er klar for og ønsker barn, så slutter man på prevensjon og prøver.

Anonymkode: c250f...e32

Bedre for hvem? De færreste tar selvmord og de fleste "uønskede" virker å velge livet så at det skulle være "snilt" å ikke la dem leve virker ikke særlig logisk. 

• Liker 1
Skrevet

Han må bruke kondom - og du må ha kontroll på syklusen din (feks ved å ta tempen - Google det). Ellers får du avstå fra FF.

Uhell skjer og da er abort greit, men ellers er det en stor påkjenning og ikke en nødprevensjon! 

Anonymkode: 1b427...e70

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har ei venninne som har tatt abort 7-8 ganger fordi hun "liksom ikke" kan bruke prevensjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...