Gjest Peres Skrevet 23. oktober 2020 #41 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slike folk burde blitt samlet. De burde ikke bo med normale mennesker. De er livsfarlige for barn og det slenger gjerne brukte sprøyter rundt omkring etter dem i tillegg. Har vært nabo med slike mennesker og flyttet ganske kjapt. Anonymkode: 6bfd2...125 "De"? Utifra mitt skjønn er det du som ikke er det normale mennesket. Hva vet du om hennes rusbruk? Hvorfor så iskald og bastant? Normale mennesker utifra mitt skjønn, har evne til å se mennesket bak lidelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #42 Del Skrevet 23. oktober 2020 Hadde man tillatt at en dame sto utenfor på gata di og skrek og bar seg i timesvis?? Hvorfor skal det godtas om det naboen? Hadde flyttet på flekken, der jeg bor vil jeg har fred. Anonymkode: eb136...1a1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #43 Del Skrevet 23. oktober 2020 Har ingen løsning på problemet, men føler med deg, ts. Jeg har selv hatt mildt sagt ustabile naboer, og lyttet og sjekket alltid oppgangen før jeg gikk ut eller inn. Det er slitsomt å leve under slike forhold. Var glad for at jeg bare leide der og kunne flytte ganske raskt. Anonymkode: 031c6...392 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #44 Del Skrevet 23. oktober 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Selger sa det var greie naboer og la til at en var litt syk, men hun brukte bare å snakke med henne utenfor av og til. Jeg fikk ingen inntrykk at det var så ille som det egentlig er. Så jeg synes hun holdt tilbake informasjon. TS. Anonymkode: 182b4...7ac Da har selger informert og ballen lå hos deg Anonymkode: bd3dc...c98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #45 Del Skrevet 23. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo heller ikke særlig greit om man har kjøpt rent skattemessig. TS må nesten bo der i minst et år nå... Ville også ha ringt politiet hver gang det er faktisk utagering. Høres ut som du bor vegg i vegg med henne, og kjipt om man må sove med ørepropper, men ville kanskje gjort det. Anonymkode: 6d6d4...253 Det er vel ikke noe problem skattemessig. Dersom det rekker å bli noe prisstigning i løpet av få måneder, vil jo det utlignes med fradrag for salgskostnader og dokumentavgift. Kan til og med hende at det ender med et underskudd, som hun kan kreve fradrag for på skatten. Anonymkode: fe4e7...cde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
te_groupies Skrevet 24. oktober 2020 #46 Del Skrevet 24. oktober 2020 På 22.10.2020 den 20.45, AnonymBruker skrev: Jeg er i en ganske kjip situasjon akkurat nå. Jeg har for en uke siden flyttet inn i min første bolig, som er i en 6-mannsbolig. Felles inngang. I går opplevde jeg et ordentlig sirkus utfor døra mi, det var roping og skriking, banning og gråt. Det viser seg at jeg bor med en rusmisbruker som er meget ustabil. Hun snakket med seg selv og var helt fortvilet. En annen nabo ringte politiet så de kom å snakket med henne, men hun fortsatte bare bråket inne i sin egen leilighet langt ut på natt. Hun var så ustabil at jeg ble livredd henne. Jeg har skjønt det slik at dette har pågått lenge, og jeg føler meg lurt av selger og megler som ikke informerte om henne. Jeg er utrygg og redd etter denne episoden, jeg bare venter på en ny en. Jeg blir ikke å tør å ha besøk av tantebarna mine her og gruer meg hver gang jeg skal gå ut eller inn av boligen. Har noen opplevd noe lignende? Jeg håper jeg kan få henne ut på en eller annen måte, men føler meg så hjelpeløs nå. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 182b4...7ac Å herregud det har jeg hatt også. Ble ikke redd fordi det er naboer her men han banna og heiv ting veggemellom hver dag. Tror ikke man får gjort så mye annet enn å håpe personen flytter. Det gjorde heldigvis denne galningen. Ikke at det gjorde saken så mye bedre for de andre naboene drakk, festet en del. De flyttet ikke så da flyttet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #47 Del Skrevet 24. oktober 2020 Uff det her er jo ikke noen god situasjon for noen. Synes synd på henne som har det sånn, og på deg som har fått kastet dette på deg og føler deg utrygg i eget hjem. Om man ikke har opplevd sånne naboer, så er det vanskelig å sette seg inn i hvor slitsomt det kan være. Hos oss så var politiet på døren flere ganger i uken, ambulanse kom ofte, og de bråket og styrte ekstremt til tider. Så du har min medfølelse her. Hos oss endte det opp med at de to nesten drepte hverandre, så da måtte den ene ut, og det ble mye roligere. Anonymkode: f4df9...c7f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #48 Del Skrevet 24. oktober 2020 Så nettopp en Brennpunkt dokumentar om dette temaet. Hva med å kontakte politiet, slik at hun kan få en psykiskevaluering og hjelp? Anonymkode: d9ac5...31f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #49 Del Skrevet 24. oktober 2020 Dette minner meg om den siste brennpunktdokumentaren "Mysteriet søsteren min" Du aner ikke hva denne dama går igjennom. Hun i dokumentaren fikk en nabo brutt inn i leiligheten og ble kasta bensin på fordi de hadde fått nok av henne, og det mente alle naboene var helt innafor fordi hun var rar og lagde støy rundt seg. PRØV å ha litt forståelse da. Hun er mulig enda reddere enn hva dere er. Kanskje du heller kan prøve å snakke med henne, og høre hvordan hun har det? Anonymkode: cc074...25e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #50 Del Skrevet 24. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så nettopp en Brennpunkt dokumentar om dette temaet. Hva med å kontakte politiet, slik at hun kan få en psykiskevaluering og hjelp? Anonymkode: d9ac5...31f tenkte nettopp det samme! Anonymkode: cc074...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 24. oktober 2020 #51 Del Skrevet 24. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette minner meg om den siste brennpunktdokumentaren "Mysteriet søsteren min" Du aner ikke hva denne dama går igjennom. Hun i dokumentaren fikk en nabo brutt inn i leiligheten og ble kasta bensin på fordi de hadde fått nok av henne, og det mente alle naboene var helt innafor fordi hun var rar og lagde støy rundt seg. PRØV å ha litt forståelse da. Hun er mulig enda reddere enn hva dere er. Kanskje du heller kan prøve å snakke med henne, og høre hvordan hun har det? Anonymkode: cc074...25e Uff stakkars menneske. Det store problemet er jo at alle i dag skal bo i nærmiljøet og at institusjoner skal brukes i minst mulig grad. Kjenner til flere tilfeller av mennekser med både psykiske og fysiske utfordringer som tidligere bodde på institusjon som ble flyttet hjem til kommunen sin, og de har fått ett myeer ensomt liv og ikke på nær så god oppfølging som de burde ha 😢 Selger har opplysningsplikt ang plagsomme naboer ved salg Ts https://www.eiendomsmeglervest.no/blogg/arkiv/2015/september/plagsomme-naboer 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #52 Del Skrevet 24. oktober 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg synes også fryktelig synd i henne, jeg vil jo hun skal få den hjelpen hun trenger. Jeg synes ikke det er bra hun bor alene som hun gjør nå, det virker som hun blir verre av det. Skulle ønske det fantes en bedre plass for henne. Så beklager hvis jeg virket kald og ufølsom mot hennes lidelse og situasjon. Dette er første gang jeg opplever rus og psykiske lidelser så tett på meg. Jeg fikk rett og slett sjokk og ble vettskremt. Det ser ut som jeg bare må leve med dette og ringe politiet om det skulle bli ille eller hun bryter husreglene. Anonymkode: 182b4...7ac Du har bare bodd er en uke og allerede vet du hva hun blir bedre/dårligere av? Den må du lenger ut på landet med, nå ror du bare for harde livet fordi du fremstår som et kynisk rasshøl i HI. Anonymkode: fbb76...308 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #53 Del Skrevet 24. oktober 2020 På 23.10.2020 den 0.56, AnonymBruker skrev: "håper jeg kan få henne ut". Wow. Jeg blir satt ut, jeg. Skjønner at det er kjipt, og direkte regelbrudd kan man ta opp med styret, og og kriminelle handlinger kan man melde til politiet, men ta 2 sekunder og tenk hvordan det er for henne, da, som lever med dette hele tiden og i tillegg må forholde seg til folk som ønsker henne så vondt uten at de i det hele tatt kjenner henne $Ringe politiet, ringe kommunen, ringe noen andre som skal komme og ta henne bort" fra hjemmet sitt, så hun ikke plager deg... Trist lesning. Du har valgt å flytte til et sameie, da må du faktisk forholde deg til naboer. Det skal ganske mye til før man kan kreve å "få ut" de naboene man ikke liker. Kan hende det hadde blitt bedre for alle om noen faktisk tok mot til seg og snakket med henne, viste henne en smule medmenneskelighet. Anonymkode: 1ae66...0f5 Huff, så naivt! Du tror kanskje man kan bli frisk av psykisk sykdom bare man tar seg sammen også? Rus og psykiatri lar seg ikke «fikse» bare man snakker med naboen. Virker som mange har sett for mange amerikanske filmer, eller lest for mange klissete sentimentale romaner, der de som er sære og vanskelige enstøinger i starten av historien plutselig er verdens koseligste personer med mange venner i ulike kjønn og alder på slutten... Tunge psykiske lidelser fungerer ikke slik. Mange er veldig syke i gjentagende perioder gjennom livet. Anonymkode: a0735...f34 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #54 Del Skrevet 24. oktober 2020 På 22.10.2020 den 22.12, AnonymBruker skrev: Herregud, stakkars menneske. Naboen altså, ikke TS. Anonymkode: 31d6a...8e8 Er ikke lett å bo i nærheten av psykisk syke heller. Moren min sov ikke om natten i flere år da naboen holdt henne våken med bråk. Sameiet fikk ikke kastet henne ut. Moren min måtte tilslutt selge å flytte. Det gikk på helsa løs. Anonymkode: bdda5...8fb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #55 Del Skrevet 24. oktober 2020 4 timer siden, MissPierce skrev: Uff stakkars menneske. Det store problemet er jo at alle i dag skal bo i nærmiljøet og at institusjoner skal brukes i minst mulig grad. Kjenner til flere tilfeller av mennekser med både psykiske og fysiske utfordringer som tidligere bodde på institusjon som ble flyttet hjem til kommunen sin, og de har fått ett myeer ensomt liv og ikke på nær så god oppfølging som de burde ha 😢 Selger har opplysningsplikt ang plagsomme naboer ved salg Ts https://www.eiendomsmeglervest.no/blogg/arkiv/2015/september/plagsomme-naboer Selger trenger jo ikke å ha opplevd naboen som plagsom, det kan jo faktisk være sant at h*n oppfattet naboen som syk og bare vekslet noen få ord med henne. Vi er forskjellige vi mennesker, jeg har en psykisk syk nabo (ikke vegg i vegg) som spiller dansebandmusikk høyt utendørs hele året og kjefter på alle som henter posten. Anser henne ikke egentlig som plagsom(selv om jeg hater musikksmaken hennes), synes bare synd på henne egentlig. Anonymkode: 44822...adc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #56 Del Skrevet 24. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har bare bodd er en uke og allerede vet du hva hun blir bedre/dårligere av? Den må du lenger ut på landet med, nå ror du bare for harde livet fordi du fremstår som et kynisk rasshøl i HI. Anonymkode: fbb76...308 TS her. Jeg har snakket med naboer, så er utifra hva de har sagt at jeg mener at hun blir verre av å bo alene. Ikke gøy at du kaller meg et kynisk rasshøl, for det stemmer ikke. Anonymkode: 182b4...7ac 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 24. oktober 2020 #57 Del Skrevet 24. oktober 2020 Det skal jo ikke være ok at en person bråker og skremmer andre selv om vedkommende har en psykisk sykdom / rusproblem eller annet? Det hele gjør det jo verre hvis personen er ustabil og har utagerende oppførsel. Vet ikke om vedkommende har noe tilsyn fra kommunen ? Tenker da på om det er hjemmesykepleie eller noen innom der på jevnlig basis slik at de også vil obersvere tilstanden. Hvis du ikke vet ville jeg prøve å kontakte kommunen. Du kan jo også spørre politiet litt om de er godt kjent med vedkommende og hva de anbefaler at du gjør. Sannsynligvis er det jo en "tilfelle" kommunen vet godt om men at vedkommende ikke vil ha hjelp selv og da er jo personvernhensynet så sterkt her i landet at du da kan gjøre nesten hva som helst og som går utover andre uskyldige parter men det spiller ingen rolle. Så jeg vil dokumentere tilfeller - melde fra både til politi og kommune og bygge opp en sak, Dette er jo da kanskje en person som bør få mer hjelp - og da må man dokumentere behov for det, Hvis dere har et sameie e.l. med vedtekter om hvordan man skal forholde seg til naboer/fellesskap så må dere jo dokumentere brudd på de og varsle vedkommende skriftlig. Ved gjentagende brudd kan vedkommende kastes ut. Dette er ville jeg vel sjekket med advokat e.l. hvordan man skal legge opp. Dette er jo en person som ikke har det bra - og dette over vil vise at du bryr deg mener jeg fordi det forh. kan føre til at vedkommende får hjelp. Men du kan jo også prøve å vise omtanke for vedkommende (vk)- snakke med vk men vk er i et stabilt humør , prøve å være hyggelig. Dette må jo vøre opp til hver enkelt å vurdere men også snakke rolig med vk. i mer utagerende situasjoner , men spesielt hvis den tilstanden vedvarer så må man jo kontakte noen profesjoenelle. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. oktober 2020 #58 Del Skrevet 24. oktober 2020 På 22.10.2020 den 21.38, Bernardette skrev: Tror du en selger, som åpenbart ga fullstendig beng i det før salget, kommer til å bry seg noe som helst om en slik melding i etterkant av gjennomført salg? Neppe. I tillegg vil en slik melding kunne brukes mot TS, selv om den er ironisk ment. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #59 Del Skrevet 24. oktober 2020 19 timer siden, Peres skrev: Du har ingen bevis for at hun er farlig overhodet. Vennligst les deg opp om avhengighet og psykisk sykdom, ikke spre feilkunnskap på et åpent forum lest av mange mennesker. Hun er ustabil og derfor farlig. Anonymkode: 6bfd2...125 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #60 Del Skrevet 24. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har bare bodd er en uke og allerede vet du hva hun blir bedre/dårligere av? Den må du lenger ut på landet med, nå ror du bare for harde livet fordi du fremstår som et kynisk rasshøl i HI. Anonymkode: fbb76...308 Det gjør hun slett ikke. For noe tull. 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg har snakket med naboer, så er utifra hva de har sagt at jeg mener at hun blir verre av å bo alene. Ikke gøy at du kaller meg et kynisk rasshøl, for det stemmer ikke. Anonymkode: 182b4...7ac Nei, selvsagt er du ikke det. Personen som kaller deg det er åpenbart ustabil selv. Ja, du bør klage til megler så fort som mulig. Jeg hadde bedt om å oppheve kjøpet på grunn av vesentlig mangel. Om megler sier nei, så kontakt advokat. Og til alle dere som «synes synd på» dette mennesket - når har det noen gang hjulpet noen? Det er ikke ts sin jobb å passe på denne naboen. Det er heller ikke det hun ber om hjelp til. Anonymkode: 205dc...bc9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå