Gå til innhold

Jogge i surt vær - bekledning og motivasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fryser lett. Løper med ullundertøy, litt lang sports-regnjakke, vintertights, buff, ull pannebånd, caps, ullhansker, ullsokker, goretex joggesko. Har mobilen i flipbelt under jakka.

Anonymkode: ea5c8...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i samme by, var sist på joggetur igår kveld 😅🌧 Kjøpte Goretex-joggesko i fjor, de holder føttene knusktørre som eneste del av kroppen. Nå har jeg kjøpt meg regntett løpejakke også, bedre for mobilen når den er i lomma 😊 Løper også vanligvis med caps for å inngå regn i øyene. Igår derimot måtte det bli hodelykt isteden.

Anonymkode: b9d15...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skikkelig sure dager så bruker jeg langrennsbukse. Det finnes sikkert egne tights/bukser til løping, men den duger. Bruker og  tynn lue og hansker. Man blir garantert våt, men trenger ikke bli kald. Ofte veldig fint å løpe i dårlig vær :)

Ellers så synes jeg det viktigste er at klærne ikke blir "våte og slengete". Man blir uten tvil våt men  superundertøy blir vått på en annen måte en ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2020 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Har jogget i noen år, mest ute, men på høsten har jeg pleid å flytte treningen inn på mølla, og tar ikke den første turen ut før til våren. Pga korona er treningsrommet på jobb stengt, og jeg må rett og slett jogge ute dersom jeg skal holde det gående i vinter. Jeg bor i Stavanger hvor det sjeldent er snø, men det regner hele tiden nå. Blir jo gjennomvåt selv med vannavstøtende klær, og skoene blir soggy og ekle. Tar fra meg hele løpegleden 😞 Kan man venne seg til det etter hvert? 

Anonymkode: 748e8...8b6

Jeg jogger bare ute, året rundt. Nå som det er surt, kaldt og vått her jeg bor, så kler jeg meg med en løpetights, ullsokker, løpesko, tynn ullgenser, og en tynn vind og vann avvisende jakke over. Tynt pannebånd og tynne ull hansker.  Telefonen har jeg i vanntett holder, som festes rundt armen (hører på musikk) og nøkler i jakke lommen, som har glidelås. 

Klart skoene kan bli våte, og ikke minst føttene. Men med ullsokker holder jeg beina varme uansett. 

Må regne med å bli våt når en løper i dårlig vær, men det er jo bare å dusje og skifte så fort du kommer inn døra etter økten. 

Anonymkode: 850a1...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gode tips! Takk for svarene, kjenner at motivasjonen øker og tanken på å legge ut i regnvær blir mindre uoverkommelig 👍

Anonymkode: 748e8...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...