AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Virker dette? Blir det tilnærmet smertefritt? Anonymkode: 0d336...931
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Funker ikke hos meg, er ikke bedøvende heller. Du blir likeglad, hvis det funker. Anonymkode: 34a43...337
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Funker ikke hos meg, er ikke bedøvende heller. Du blir likeglad, hvis det funker. Anonymkode: 34a43...337 Har du prøvd behandling med narkose? Mitt hovedproblem er at jeg brekker meg lett, så kanskje det er et bedre alternativ. Anonymkode: 0d336...931
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Ikke for å si at lystgass er tull (jeg har ikke erfaring med det) men er det ikke bedre å få noe beroligende? Eller narkose om du har det vondt i tillegg? 🙂 Hvorfor lystgass? Anonymkode: e1680...b56
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å si at lystgass er tull (jeg har ikke erfaring med det) men er det ikke bedre å få noe beroligende? Eller narkose om du har det vondt i tillegg? 🙂 Hvorfor lystgass? Anonymkode: e1680...b56 Geografiske forhold. Narkose innebærer lengre reisevei, mer fri fra jobb etc. Anonymkode: 0d336...931
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Lystgass har dempende effekt dersom man har en uttalt brekningsrefleks. Fordelen med lystgass er at dosen tilpasses individuelt, og man er «normal» igjen etterpå, ikke litt sløv og ruset som ved beroligende medisiner. Anonymkode: 22452...cdb
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Det fungerte veldig bra. Hjelper mot opplevelsen, jeg fikk lokalbedøvelse også da tannlegen brukte halvannen time på å få ut en tann som hadde sprukket. Kjentes som ti minutter med lystgass. Anonymkode: 487cd...6bf
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 Glemte å si at man bruker vanlig bedøvelse i tillegg, det er kun tannkjøttet som kan bli litt numment, og ikke alle merker det i like stor grad. Lystgassen gir ikke smertefrihet i nerven inni tannen. Anonymkode: 22452...cdb
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 Noen som har erfaring med narkose hos tannlege da? Anonymkode: 0d336...931
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med narkose hos tannlege da? Anonymkode: 0d336...931 Jeg er narkose pasient hos tannlegen. Det er det eneste som fungerer for meg. Sovner og får ikke med meg smertefull tannbehandling. Har du sterk angst og smertefulle problemer med tannbehandling så anbefaler jeg narkose. Det koster men er verdt det i mitt tilfelle. Jeg plages med brekninger, skikkelig tannlegeskrekk, smerter ved tannbehandling ved full bedøvelse, sprøyte angst. Noen engster seg dager før tannlegen, jeg går året rundt og engster meg for tannbehandling. Så om jeg i tillegg skulle ha hatt tannlege time i våken tilstand hadde jeg nok tatt livet mitt. For jeg plages sånn med tanker på våken tannbehandling. Det står på nettet hva som foregår i narkose hos tannlegen. Jeg sliter med veneflonen så jeg anbefaler emlaplaster fra apoteket. Da skal du ikke kjenne stikket om sykepleieren er flink til å stikke. Anonymkode: 57aa3...82c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå