AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #21 Skrevet 23. oktober 2020 Ville godt for en liten forrett med røykelaks og sennepsaus. Til dessert ville jeg ha valgt enten klassisk som riskrem, eller sorbet med friske bær, vaniljeis med varme bær. Eller kanskje bondepiker, eplecrumble. Anonymkode: a0215...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #22 Skrevet 23. oktober 2020 Til pinnekjøtt må det nesten være en litt julete dessert, som multekrem, riskrem, karamellpudding, o.l. Forrett synes jeg bare blir rart til pinnekjøtt. Ville isåfall gått for noe som ikke var så fett (så ikke røykelaks). Anonymkode: 28022...eab 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #23 Skrevet 23. oktober 2020 Noe med fisk til forrett. Om dere liker rakfisk så hadde jeg gått for litt av det. Til dessert hadde jeg som også er nevnt tidligere i tråden sitronfromasj. Det er enkelt å lage, og smaker friskt etter pinnekjøttet. Lag det i små porsjonsformer. Anonymkode: 8d0db...54d
cleangal Skrevet 23. oktober 2020 #24 Skrevet 23. oktober 2020 58 minutter siden, ^^Belle^^ skrev: Jeg vil slå et slag for Dronning Maud-pudding til dessert. Beste som finnes i hele verden, og klassisk jule-, dåp- , konfirmasjons- og bryllupsdessert her hos oss. Jeg trodde den var mer utbredt enn den var, men har møtt så mange folk som aldri har smakt det, så den er verdt å nevnes. Blir ikke jul uten farmors Dronning Maud... Og jeg tror kanskje at vi er fra samme sted 😉 1
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2020 #25 Skrevet 23. oktober 2020 Akkurat nå, cleangal skrev: Blir ikke jul uten farmors Dronning Maud... Og jeg tror kanskje at vi er fra samme sted 😉 Hehe, det er ikke så mange steder i Norge det er vanlig har jeg forstått. Så stor sannsynlighet for det.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #26 Skrevet 23. oktober 2020 takk for tips alle sammen må vell revurdere forrett 🙉 eller revurdere blomkålsuppen. En bitteliten toast med noe laks eller lignende hørtes lurt ut. Vi skal liksom varte hverandre opp med en «tre retters» så føler det må være NOE til forrett, selv om jeg er enig at pinnekjøtt kanskje ikke er den perfekte retten for å ha både forrett og dessert 😅 Sitronfromasj hørtes veldig godt ut, det må jeg teste ut! Riskrem syns jeg er en veeeeldig mektig og kvalmende dessert etter pinnekjøtt, og multekrem liker jeg ikke personlig. Anonymkode: da04c...f69
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #28 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg ville gått for fisk, rakfisk er et godt forslag 👍🏻 Anonymkode: c0f20...820 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå