Gå til innhold

Tispenavn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en tispe fra før av og skal få en ny valp. Hvor like kan navnene være? Lønner det seg at alle bokstavene er forskjellige eller er det ikke så nøye bare trykket er forskjellige. Og selvfølgelig litt forskjellige bokstaver. Men hva er for likt for hundene å høre? Hører de samme bokstavene som vi hører? Er det trykket de hører? Er det første bokstaven? Eller siste bokstaven? Vet det er lurest med to stavelser. Hva mener dere er for likt eller for ulikt? Hva passer sammen? Og hva passer ikke sammen?

Anonymkode: 8864e...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bryr meg ikke så mye egentlig. Min venninne sin hund kommer når jeg roper navnet på min egen hund og omvendt, så de er hjernevaska hele gjengen. Er mer opptatt av at navnet skal være fint enn at det må være forskjellig bokstav, stavelse osv. 

Jeg hadde kanskje unngått for eks. Bella og Stella da. Rett og slett fordi jeg hadde blandet navnene selv, og det er så og si samme navn. Men Bella og Bruna (lol måtte komme på noe random...) synes jeg er forskjellige nok.

Anonymkode: 8ada3...1de

Skrevet

Mine har samme forbokstav og like mange bokstaver. Klinger greit sammen og de vet forskjellen. 

Ville gått for samme forbokstav eller siste bokstav om du vil ha noe som er litt likt. 

Anonymkode: 30399...de4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...