AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Pusen min er tre år. Lurte på om det er noe grense for hvor lenge man trygt kan kastrere en katt. Hun er innekatt, men har hun mye ute i bånd, og pga mye tilflytting av hannkatter i naboleiligheter tror jeg hun får mye dufter inn i systemet om dagen. Hun blir da helt gal i flere timer og mjauer høylydt. Det er bare enkelte ganger, men hun virker så frustrert og blir sliten av disse rundene. Prøver distrahere hun, men instinktene er kraftige. Hun "prater" mye til meg i disse rushene, og jeg føler nesten hun ber om hjelp. Blir helt fortvilet . Jeg har sviktet som kattemamma føler jeg. Ville ikke kastrere først fordi ville hun skulle være som hun var skapt.. og er jo innekatt..... Så kan jeg kastrere henne som 3-åring? Vet dere? Anonymkode: 7cd5e...dc9
Emmelise Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 selvfølgelig kan du det. I tillegg er det ganske stressende for en katt å være i løpetid, så jo fortere du får hu fiksa jo bedre. 3
alli634 Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Anbefaler absolutt å få henne kastrert det er mye bedre for katten, bare pass litt på kostholdet etterpå da kastrerte katter kan legge på seg litt lettere enn ukastrerte katter 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Du kan med stor fordel kastrere henne det er veldig slitsomt for en katt å ha løpetid hele tiden Anonymkode: 44e94...816 3
Gjest Frosendiva Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Når jeg vokste opp hadde vi en innehatt. Den ble mamma 3 ganger . Når den fikk løpetid ble den så desperat at den fant dem minste sprekk å stikke av på. Dette var før det ble normalt å sterilisere katter . Du kan trygt kastre henne hun er jo bare ungpusen og har mange læretiden igjen. Det er ikke så gøy for henne dette.
Diamant20 Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Dyrebeskyttelsen kastrerer jo voksne katter hele tiden, så det skal gå helt fint.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 Det går fint med tanke på både alder og inngrep. Og det er bra for henne:) samtidig som jeg skjønner deg mtp at det ikke er kjekt å pålegge pus ett så stort inngrep. Det blir både vondt og skummelt. På den andre siden er det påkjennende for henne å ha løpetid. Gjentatte løpetider øker faren for markering og sprutmarkering, samtidig som pus kan få livmorbetennesle. P-piller er kreftfelle, så det tryggeste og beste for pus er å bli kastrert. Anonymkode: f163f...22b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 Hvorfor har du ventet så lenge??? Stakkars katt!!!! Anonymkode: 68062...36c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ventet så lenge??? Stakkars katt!!!! Anonymkode: 68062...36c Slapp av Anonymkode: 44e94...816
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå