Gå til innhold

Elektronisk musefelle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da var høsten her og musene trekker inn. Vurdere å kjøpe elektronisk musefelle men lurer på et par ting.

Kommer det noen lyd når mus går i den?

Hvordan blir de lokket mot den elektroniske musefella, må den stå akkurat i stien dens, eller blir de tiltrukket av drn på en måte? Jeg vet ca hvor de kommer inn, men klarer tydeligvis ikke tette 100%.

Anonymkode: 27bfd...4e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars mus . 

Anonymkode: f27fe...efd

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mus . 

Men det er jo derfor elektroniske musefeller finnes, fordi det er jo synd på musa og på denne måten dør de momentant og humant.

Har prøvd tette det som tettes kan, men en og annen kommer seg inn fordet. Igår f.eks satt det plutselig en midt på stuegulvet. Kan jo ikke akkurat la de løpe rundt.

Men takk for bidrag.

HI

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mus . 

Nå synes jeg alle burde få leve. Dog kommer mus inn i hus og ødelegger vegger. De fleste av oss  har ikke råd til å bytte isolasjon i vegger hvert 2 år.

Musefella lokker.musen til seg med.lukt. Bør settes i nærheten av der de kommer inn, men ikke settes på før musen er vant med forandringer i miljøet. De er vare på miljøforandringer.

Man må også huske på at musefeller tiltrekker seg.mus, så ma  bør  være rimelig sikker på at man har mus, før man setter en opp. Spesielt med slike spesialmiddler. En ostebit klarer de nok ikke  lukte seg til fra utendørs 

Anonymkode: ca5dc...647

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg alle burde få leve. Dog kommer mus inn i hus og ødelegger vegger. De fleste av oss  har ikke råd til å bytte isolasjon i vegger hvert 2 år.

Musefella lokker.musen til seg med.lukt. Bør settes i nærheten av der de kommer inn, men ikke settes på før musen er vant med forandringer i miljøet. De er vare på miljøforandringer.

Man må også huske på at musefeller tiltrekker seg.mus, så ma  bør  være rimelig sikker på at man har mus, før man setter en opp. Spesielt med slike spesialmiddler. En ostebit klarer de nok ikke  lukte seg til fra utendørs 

Anonymkode: ca5dc...647

Takk.

Kastet en fysisk ut igår da den plutselig tittet opp på meg sittende midt på gulvet. Vet hvor de kommer inn og der fant jeg mere lort.

Tenker jeg stikker ut etterpå å kjøper en elektronisk.

Skrevet

Har en som går på batteri fra Clas Ohlson. Fungerer ypperlig. Legger peanøttsmør inni. Har ikke hørt at de har gått i den, skjer nok på natten. Det blinker et lys når den er død og så er det bare å tømme den. Syns det er heelt grusomt, men bedre med den hvor jeg slipper å høre og ta i fella. 

Anonymkode: c0991...60c

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mus . 

Ja det er bedre å gå rundt å risikere å få musepest og andre sykdommer de drar inn ☺️

:ironi:

Anonymkode: 1e257...14b

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en som går på batteri fra Clas Ohlson. Fungerer ypperlig. Legger peanøttsmør inni. Har ikke hørt at de har gått i den, skjer nok på natten. Det blinker et lys når den er død og så er det bare å tømme den. Syns det er heelt grusomt, men bedre med den hvor jeg slipper å høre og ta i fella. 

Anonymkode: c0991...60c

Er Clas Ohlson jeg har sett på en.

En til 599 og en til 799 som varsler i dåp når noen går i den. Tror jeg vipper mot den siste.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er Clas Ohlson jeg har sett på en.

En til 599 og en til 799 som varsler i dåp når noen går i den. Tror jeg vipper mot den siste.

Jeg tror faktisk jeg har den til 399,- tok 9 på rappen i fjor vinter. Flyttet den bare litt rundt i huset, der jeg hørte de rørte på seg i veggene. Fungerer kjempebra! 

Skrevet

Jeg har denne. Dyr, men effektiv, og kan ta flere mus før den må tømmes. (De er forresten ekstra dyre nå, pga. etterspørsel. Jeg har kjøpt mine litt billigere.) 

Når musa går i fella kommer det en ganske svak lyd som skyldes mekanikken og at "strømkammeret" tømmer seg. Deretter begynner lampa å blinke. Musene lokkes til fella av lukten av peanøttsmør som plasseres inni fella og evt. i "trappa" på baksiden. Det lukter ikke sterkt nok til å trekke til seg mus fra nær og fjern, så fella bør plasseres der det allerede er observert spor etter mus.

Jeg har ikke merket noe til at musene er spesielt engstelige for forandringer i miljøet, så det er bare å aktivere den med en gang den settes opp. Rotter skal derimot være mer skeptiske til forandringer, etter det jeg har hørt, men der har jeg heldigvis ingen erfaring.  

Anonymkode: dcbb4...297

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har denne. Dyr, men effektiv, og kan ta flere mus før den må tømmes. (De er forresten ekstra dyre nå, pga. etterspørsel. Jeg har kjøpt mine litt billigere.) 

Når musa går i fella kommer det en ganske svak lyd som skyldes mekanikken og at "strømkammeret" tømmer seg. Deretter begynner lampa å blinke. Musene lokkes til fella av lukten av peanøttsmør som plasseres inni fella og evt. i "trappa" på baksiden. Det lukter ikke sterkt nok til å trekke til seg mus fra nær og fjern, så fella bør plasseres der det allerede er observert spor etter mus.

Jeg har ikke merket noe til at musene er spesielt engstelige for forandringer i miljøet, så det er bare å aktivere den med en gang den settes opp. Rotter skal derimot være mer skeptiske til forandringer, etter det jeg har hørt, men der har jeg heldigvis ingen erfaring.  

Anonymkode: dcbb4...297

Takk, har sett på den, men den er jo så dyr.

Så endte med å kjøpe den som er hakket mindre og med Wifi slik at jeg får beskjed i dåp hvis noen tas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...