Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

bestevenninnen min har en amstaff. Verdens snilleste og kjelne hund.

Blir så lei av at folk som ikke har peiling forhåndsdømmer en hun d bare fordi den har en spesiel rase. Det er eieren som har noe å si, om hvordan hunden blir.

I Usa er amstaff den mest populære FAMILIE hunden.

Det er jo som med unger, vet ikke foreldre hvordan de skal oppdra barna sine, så blir de ufordraglige og umulige, det samme går for hunder.

Det som er feil i Norge (ihvertfall) , er at det er alt for mange som får seg en pitbull/amstaff fordi de tror de blir tøffere av det. Og syns det er gøy å lære de til å bli slemme. Det er ikke hunden sin skyld, selv om den nok kan ha lettere for å bli agressiv pga arv.

Syns det er teit å forby enkelte hunderaser, synes det heller burde blitt slik at det var mer kontroll på hvem som fikk lov å skaffe seg hund. Hatt en slags "føreprøve" eller noe slikt.

Man er nødt til å skaffe seg kunnskap, om man vil skaffe seg et dyr, om det er hund elller kanin eller hva det måtte være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er "tante" til en kjempeflott amstaff, og den er en absolutt skjønn og smart hund.

Den har aldri angrepet noen, men har faktisk selv blitt bitt og skadet av en litt mindre hund :overrasket:

Hun tok ikke igjen heller...Hun eeelsker barn, og kan hoppe på trampoline. Hun er kompis med en vær som har lært henen å gresse og det er ingen problemer med å introdusere henne til f.eks en ny katt i familien. Hun er sløv som få, men sterk og veldig aktiv ute. Digger en fotballkamp eller å bære ting. Hadde ønsket meg en slik hund selv, men nå er det visst for sent.

Skrevet

Amstaff er ikke så veldig populær over der, akkurat. Men pit derimot, er det endel av, men det er andre raser som leder toppen.

Skrevet

eg har ei amstaff frøken eg passa støtt og stadig, og ho e heilt nyyydelig!

har ikkje møtt flottare hund eg.. kosen og snill.. unga kan gjere det meste med ho, e så tålmodig!!

så trur nok det har alt med oppdragelse å gjere...

men skal leggast til at ho ikkje e verdens smartaste hund da..! hehe, e ditta raseprega eller e det berre ho som e litt "blondie"? :)

Gjest TomKrus
Skrevet
Syns det er teit å forby enkelte hunderaser, synes det heller burde blitt slik at det var mer kontroll på hvem som fikk lov å skaffe seg hund. Hatt en slags "føreprøve" eller noe slikt.

Selv synes jeg det er teit å forby håndvåpen.

Ellers etterlyser jeg en førerprøve på å bli foreldre før hundeeier.

Skrevet

hehe, ja det skulle vært en prøve for foreldre også. Er mange som får unger som aldri i verden skulle hatt de.

Skrevet

Bare det at foreldrene kan velge, det kan ikke hundene.

Skrevet

Hva kan foreldrene velge? Som ikke hundene kan? :klø:

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Har ikke noe nær kjennskap til Amstaff, men mitt intrykk er at med rett eier er det superflotte hunder,men dette gjelder alle hunder.... Problemet ar bare at hvis hunder som amstaff/dober osv. angriper, så får det større fysiske konsekvenser enn om en dvergpincher angriper... Derfor blir det blåst opp i media! Det er som en av dere sier her, avisene gidder ikke skrive om små bikjer som angriper...

har selv Dobermann, og også med disse hundene bør man vite hva man driver med, vår hund er en super familiehund, glad i folk og unger, men kan være kvass med små hunder(hun har blitt angrepet av et par små bikjer) hun har også blitt angrepet av hunder på egen størrelse, men hun tar ikke tilbake dersom hun har en fluktmulighet. Hun er en flott hund, dog veldig krevende, både fysisk og mentalt, og kan være ganske testete på grenser innimellom...

Nei, disse hundene er flotte, men det forutsetter en god eier, og bra avl :)

Skrevet
Hva kan foreldrene velge? Som ikke hundene kan? :klø:

Skrevet
Problemet ar bare at hvis hunder som amstaff/dober osv. angriper, så får det større fysiske konsekvenser enn om en dvergpincher angriper...

Du skal ikke undervurdere smertene ved å bli bitt i tåa altså :ler:

Også skrives det dvergpinscher :sjenert:

Skrevet

Foreldrene kan velge ja. det kan hundeeierne også - men UNGER kan ikke velge.. Det var vel kanskje det du egentlig tenkte..?Og så ble det litt feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...