Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har amstaff? Nysgjerrig... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok, fortell litt da, hvor kan en få kjøpt de osv? Liker pitbull jeg, men de er jokanskje ikkelov her til lands, men amstaff er ikke sant? de er jo ganske like?

Skrevet

Å... :( jeg kjenner en pitbull, som er verdens søteste, snill som et lam, og aldri vært agressiv på noensomhelst måte... Kjipt... hva med doberman? Noen som har, og kan fortelle litt om de da?

Gjest Gjest
Skrevet

Veldig mye dårlig med dobermannoppdrett i Norge, mange, mange useriøse oppdrettere, som også gir dårlige hunder.

Hvorfor så ivrig på akkurat disse rasene?

Skrevet

det er vel ikke ulovlig å holde amstaff om du har papirene i orden, og dette var FØR loven trådte i kraft?

Skrevet

Huff, må ikke kjøpe så skummel hund. :overrasket:

Skrevet
det er vel ikke ulovlig å holde amstaff om du har papirene i orden, og dette var FØR loven trådte i kraft?

De som har hatt hunder registrert før 20.08.2004 har lov til å ha hundene sine så lenge alt er i orden, men etter den datoen var det ikke mer lov å avle.

Skummel? Hvor er det den er skummel da? I halen?

Skrevet

De er da ikke skumle!

Jeg har en amstaff, han er i hvert fall ikke skummel. Men så har han vært blant de heldige of fått SKIKKELIGE dyktige eiere! :sjarmor:

Skrevet
De er da ikke skumle!

Jeg har en amstaff, han er i hvert fall ikke skummel. Men så har han vært blant de heldige of fått SKIKKELIGE dyktige eiere!  :sjarmor:

Og dette var meg, som glemte å logge inn.

Skrevet

Med riktige eiere er Amstaffen en meget god familiehund. Det er ALT for mange som dømmer disse hundene nedenom og hjem pga alt de har hørt rundt omkring. Men har man først møtt en amstaff, så vil man nok skifte mening om den selv om dette er en såkalt "farlig" hund.

Vil også bare si at golden retriever og schäfer ligger laaaaaangt opp på bittliste statestikken i norge.

Skrevet

kjenner et par amstaffer selv, og de er virkelig flotte hunder med de rette eierne.. er selv helt bestemt på å skaffe meg doberman når den tid kommer, hvor jeg har tid =)

Skrevet

Fetteren min har en, den er verdens snilleste. En kompis av meg hadde en før, men den måtte avlives pga sykdom, veldig snille hund den og. Men; jeg har veldig respekt for de... Det må jeg si... En kompis av de to overnevnte hadde en Dogo Argentino (eller noe sånt før) - og den var GAL... Den var forbudt da jeg var rundt ti ihvertfall, for en venn av mor og far snakket mye om slike spesielle hunderaser på den tiden og viste meg video av noen sånne Dogoer i bur... :overrasket:

Skrevet
Syns de er litt skumle. Angriper uten forvarsel, det har jeg sett med egne øyne, dog bare angrep på andre bikkjer.

Hvordan kan du si at "de" angriper uten forvarsel? Fordi du har sett ÉN som har angrepet? Tror du må litt lenger ut på landet med den du.

Det er helt sikkert mange kosebikkjer blant dem også, men det er vel avlet på styrke og aggresjon på de bikkjene ser det ut som.

Nei, amstaffen er avlet for utseendet og utstilling. Det er forskjellen på pit bull og amstaff, pit bullen er opprinnelig en brukshund, mens amstaffen ble skilt og ble en utstillingshund.

Skrevet
Syns de er litt skumle. Angriper uten forvarsel, det har jeg sett med egne øyne, dog bare angrep på andre bikkjer.

Det er helt sikkert mange kosebikkjer blant dem også, men det er vel avlet på styrke og aggresjon på de bikkjene ser det ut som.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/os...icle1093107.ece

Øh, du har sett? Å lese en avisartikkel gir deg 0 grunnlag for å si at disse hundene er skumle. Vet du at det faktisk er de små gneldrebikkjene som har størst bittkraft i forhold til total kroppsvekt? Pass deg neste gang du møter en puddel du.

Skrevet
Øh, du har sett? Å lese en avisartikkel gir deg 0 grunnlag for å si at disse hundene er skumle. Vet du at det faktisk er de små gneldrebikkjene som har størst bittkraft i forhold til total kroppsvekt? Pass deg neste gang du møter en puddel du.

Det var snakk om forskjellige anledninger. Jeg har ved to anledninger sett slike hunder angripe hverandre uten noe forvarsel som var synlig for meg, og bet til blodet fosset. De ga seg ikke før de ble slitt fra hverandre med stor kraft av eierne.

I tillegg var det den saken i aftenposten i går hvor også eierne ble kraftig bitt.

Men altså; jeg syns de er skumle, det er min subjektive mening. Jeg sier ikke at det er bevist.

Og bittkraft i forhold til kroppsvekt er ikke så interessant for gneldrebikkjer på 3 kg, heller ikke så interessant som hvor stor sjansen for at de biter er.

Det er vel Schäferen som oftest biter folk, men de er det da også veldig mange av. Jeg syns Amstaffen dukker litt vel ofte opp i stygge situasjoner i forhold til antallet. Altså; jeg syns.

Skrevet

Jeg syns Amstaffen dukker litt vel ofte opp i stygge situasjoner i forhold til antallet. Altså; jeg syns.

Det er nok fordi avisene ikke gidder å skrive om det når en cocker spaniel biter ;)

Skrevet

Hver gang det er en "skummel" hund som ryker uklar med en anne hudn blir det mediastyr.. Vel, alle som har litt erfaring med hunder vet at enkelte hunde rikke tåler tryne på hverandre. (gjerne av samme kjønn) tror sjangsen for at en pekigneser renner på en person eller annen hund er større.

Amstaffen er forbudt å ompasseres eller selges, så selv om de t er registrert før den gitte datoen er det ikke lov å kjøpe den.. Men den engelsek utegaven er lovlig, er jo forholdsvis ganske lik i lynnet... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...