AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Har ikke reist med tog før, så har noen spørsmål til dere som har gjort det:) Skal reise Trondheim - Bodø, så det blir noen timer. Hva anbefales av å ta tog tidlig på dagen, eller reise om natten? Er tog ca like trangt/ubehagelig som å ta buss? Takker for svar:) Anonymkode: 7fa32...107
Kenelz Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 liker best å reise om natten: mindre folk, mørkt, får gratis «sovesett» og jeg får sovet i fred. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Tog er mer behagelig enn buss. Større sitteplass, man kan vandre rundt i vognene, cafevogn, større toaletter. Anonymkode: 1b837...1d8 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke reist med tog før, så har noen spørsmål til dere som har gjort det:) Skal reise Trondheim - Bodø, så det blir noen timer. Hva anbefales av å ta tog tidlig på dagen, eller reise om natten? Er tog ca like trangt/ubehagelig som å ta buss? Takker for svar:) Anonymkode: 7fa32...107 Spørs hva hensikten med turen er. Skal du "raskest" fra A til B tar du nattoget og sover deg oppover. Vil du se natur og steder tar du dagtoget. Anonymkode: 44ee4...36e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Hadde ihvertfall tatt ene veien på dagen. Har lyst til å se hvordan det ser ut utenfor. Tog er bare trangt og ubehagelig når det er masse folk. Anonymkode: 99fd0...7db
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 On 10/22/2020 at 4:56 PM, AnonymBruker said: Tog er mer behagelig enn buss. Større sitteplass, man kan vandre rundt i vognene, cafevogn, større toaletter. Anonymkode: 1b837...1d8 I disse pandemi tider så er det mangel på cafévogn/servering (var det forrige uke). Ingen servering overhodet på regiontog. Anonymkode: 1bd66...74c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I disse pandemi tider så er det mangel på cafévogn/servering (var det forrige uke). Ingen servering overhodet på regiontog. Anonymkode: 1bd66...74c Å ja. Reiste sist med Bergensbanen i august, da var det cafe. Anonymkode: 1b837...1d8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 Nordlandsbanen er vel kjent for å ha gamle togsett, så jeg vet ikke om svarene mine stemmer helt overens med den. Jeg tar stort sett Oslo-Bergen eller Oslo-Trondheim. På disse er det i hvert fall mye bedre plass enn på buss selv i ordinære tider, og nå for tiden får man to seter for seg selv. Personlig foretrekker jeg å reise på dagtid med mindre jeg har tilgang på sovekupe, men andre sover godt halvsittende i togsetet. Anonymkode: 38b1d...95d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 Det er mange busser som er veldig fine nå, så jeg er usikker på om tog ville vært førstevalget. Bussene stopper også og tar pauser forskjellige steder, slik at man kan gå for å spise etc. Synes ofte det er roligere og mer avslappende å ta buss i stedet for tog, tog er mer støyende. Har aldri tatt buss eller tog på strekningen du nevner, så her kommer tidsspørsmålet også inn, jeg vet ikke om det kan ta lenger tid med buss. Anonymkode: 22b0b...fff
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 Hadde tatt på dagen og bestilt meg sete på komfortavdelingen eventuelt sovekupe på natten. Ellers er det mord for bakenden å sitte så lenge på de ukomfortable setene. Jeg savner de gamle togene på nordlansbanen, de var romslige, myke og hadde god benplass. Man kunne også bestille soveseter som var ekstra romslige med gardin som man kunne trekke for slik at man sov helt privat. Anonymkode: 40e92...b7e
reiseglad Skrevet 26. oktober 2020 #11 Skrevet 26. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange busser som er veldig fine nå, så jeg er usikker på om tog ville vært førstevalget. Bussene stopper også og tar pauser forskjellige steder, slik at man kan gå for å spise etc. Synes ofte det er roligere og mer avslappende å ta buss i stedet for tog, tog er mer støyende. Har aldri tatt buss eller tog på strekningen du nevner, så her kommer tidsspørsmålet også inn, jeg vet ikke om det kan ta lenger tid med buss. Anonymkode: 22b0b...fff Går ikke buss mellom Trondheim og Bodø.
Kjetil E Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 På 26.10.2020 den 2.59, AnonymBruker skrev: Det er mange busser som er veldig fine nå, så jeg er usikker på om tog ville vært førstevalget. Bussene stopper også og tar pauser forskjellige steder, slik at man kan gå for å spise etc. Synes ofte det er roligere og mer avslappende å ta buss i stedet for tog, tog er mer støyende. Har aldri tatt buss eller tog på strekningen du nevner, så her kommer tidsspørsmålet også inn, jeg vet ikke om det kan ta lenger tid med buss. Anonymkode: 22b0b...fff Fra Trondheim til Bodø er ikke buss noe alternativ
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 På 27.10.2020 den 9.54, Kjetil E skrev: Fra Trondheim til Bodø er ikke buss noe alternativ OK, jeg trodde det kunne være et alternativ siden TS nevner buss. Anonymkode: 22b0b...fff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå