Gå til innhold

Parga


Kid-a

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært der og har lyst til å fortelle littegranne?? Skal dit til uka, og har lyst til å gjøre litt mer enn å ligge på stranden... hvis det finnes alternativer, naturligvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Parga er herlig - du har virkelig noe å glede deg til!

Har vært der en gang og stortrivdes. Ble dårlig med utflukter (litt for glad i strandliv til at det ble noe av, i tillegg var jeg student og hadde dårlig råd......), men husker da uansett noen høydepunkt som du bør få med deg:-)

Istedenfor å dra til sandstranden like ved byen, så er det mulig å ta taxibåt til urørte strender langs kysten. Spør kapteinen, så setter han deg av på riktig sted. Da har man en liten idyllisk strand helt for seg selv - utrolig herlig! Bare husk på å ta med nok mat og drikke for en dag, da det ikke er mulig å komme seg fra stedet uten båt. Taxibåten henter folk om ettermiddagen for å ta de med tilbake til Parga.

Husker også at borgen i Parga var fin - det var i allefall en flott utsikt derifra.

Ellers er det mulig å ta båt til øyene omkring - mer info om det finnes i havnen, i tillegg til at du sikkert får høre litt om det på orienteringen til reiseselskapet. Husker også at det ble arrangert turer til Athen (2 dager) og til noe klostre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_ ikke logget på

Ja Parga er en herlig by! Vi reiste sent (september) og fikk noen skikkelige regnskurer, men ellers var det knallfint der! Restauranten på toppen av trappene jeg tror den heter Castro, den er helt knall! Dra dit!

Vi var heller ikke på mange utflukter, trivdes så godt i byen, og på stranden som lå et stykke unna byen ( ca 20min å gå) husker ikke navnet... noe på V...Valtos stranden! Gled dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castro glemte jeg helt å skrive om! Definitivt den beste restauranten i Parga. Litt dyrere enn de typiske fortausrestaurantene, men fantastisk mat!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...